LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft Payback het 'paard van Troje' binnengehaald??

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Heeft Payback het 'paard van Troje' binnengehaald??

Ongelezen bericht door Chris G »

In de laatste uitgegeven Nieuwsbrief 42 van Payback worden wat opmerkelijke zaken behandeld.
Payback's Nieuwsbrief 42 van 15 okt 2012 schreef: Het klopt als u denkt dat de heer Burggraeve uit een zinkend schip komt. Echter het schip is zinkend gemaakt door het bedrijf Prepair Concepts B.V. dat op 8 juni 2012 middels het verkrijgen van 60% van de aandelen het heeft laten saneren.
Vreemd dat het bestuur van Payback het fiasco 'Beursklacht' nu in de schoenen wil schuiven van Prepair Concepts.
Naar mijn idee wordt hier door Payback absoluut een verkeerde voorstelling van zaken gegeven.
Laten we eens kijken wat de twee faillissementsverslagen hierover te melden hebben.
2e faillissementsverslag 31 oktober 2012 schreef: 1.7 Oorzaak faillissement:
De oorzaken van het faillissement heeft de curator in onderzoek. Het is de curator gebleken dat de vennootschap al gedurende langere tijd voorafgaand aan het faillissement in financieel zwaar weer verkeerde. De vraag doet zich voor of niet eerder een faillissement aan de orde had moeten c.q. kunnen zijn. Beantwoording van deze vraag betrekt de curator bij zijn onderzoek naar bestuurdersaansprakelijkheid.

Op 8 juni 2012 heeft PrepairConcepts B.V. nog een kapitaalinjectie gedaan van € 50.000,--. De directie had deze partij bereid gevonden om te participeren in Beursklacht in de hoop en verwachting dat deze kapitaalinjectie Beursklacht B.V. zou doen overleven en uiteindelijk Beursklacht ook in staat zou zijn al haar schuldeisers te bevredigen. Deze hoop is evenwel ijdel gebleken. Alras was het faillissement onvermijdelijk en dat is uiteindelijk op 3 juli 2012 uitgesproken. Ter voorkoming van ieder misverstand wenst de curator reeds nu uitdrukkelijk te stipuleren dat hem van enig onrechtmatig handelen door PrepairConcepts niets gebleken is. Integendeel, PrepairConcepts B.V. heeft voorafgaand aan het faillissement nog € 50.000,-- in Beursklacht B.V. gestoken en dat geld is zij kwijt.
Merkwaardig dat Prepair Concepts hier door Payback in nieuwsbrief 42 beticht wordt op 8 juni 2012 de stekker uit 'Beursklacht' te hebben getrokken terwijl ook op 8 juni 2012 door Prepair Concepts nog € 50.000,-- in 'Beursklacht' is geïnvesteerd en door de curator expliciet is verklaard dat hem van enig onrechtmatig handelen door PrepairConcepts niets gebleken is. Het lijkt mij dat hier enige discrepantie is ontstaan in de berichtgeving tussen de curator en Payback.
Er van uitgaande dat het tweede faillissementsverslag de juiste informatie weergeeft dan lijkt mij dat de vereniging Payback natuurlijk wel de feiten moet weergeven i.p.v. maar wat te roepen. Het is natuurlijk erg vervelend als een vereniging moet erkennen dat een bedrijf waar deze vereniging een samenwerkingsverband mee had, failliet is gegaan.
Echter dat vereist wel de nodige zorgvuldigheid naar de de gedupeerden van dit faillissement en niet hetgeen wat Payback u nu op de mouw tracht te spelden.
Als je beide faillissementsverslagen erop na leest dan blijkt dat Prepair Concepts niet eerder in het beeld verscheen - laten we het ruim nemen - dan voor het éérst begin het jaar 2012.
Uit het eerste faillissementsverslag lezen we:
"In 2009 is een verlies geleden van € 16.622 en in 2010 een verlies van € 136.939 (steeds na belastingen)."
Dat is dan drie jaar eerder voordat Prepair Concepts zich ging bemoeien met Beursklacht nadat het eerste verlies is geleden. Zouden beide oprichters/eigenaren van Beursklacht, waaronder Burggraeve, daarvoor dan niet zelf verantwoordelijk zijn?
En dan even verderop in het eerste faillissementsverslag:
"Tot slot heeft Beursklacht nog een veertigtal cliënten dat tevens crediteur is. Ten behoeve van deze mensen heeft Beursklacht geld ontvangen van diverse financiële instellingen e/o banken van in totaal € 337.368,67. De curator heeft dit „derdengeld" niet op de rekening van Beursklacht aangetroffen."
Ook hier zijn de beide eigenaren van Beursklacht volledig verantwoordelijk voor absolute mismanagement van de 'derdenrekening'. Bovendien hangt hier een zweem van eventuele fraude.
Hoezo Payback "het schip is zinkend gemaakt door het bedrijf Prepair Concepts B.V.".
Dit is een pertinente onwaarheid. Waarom worden uw leden een rad voor de ogen gedraaid?
Heeft de persoon Burggraeve nog niet genoeg ellende veroorzaakt? En is hij niet (mede)verantwoordelijk dat een groot aantal van uw leden nu, door het failliet van Beursklacht, dubbel zijn gedupeerd? Waarom heeft u deze persoon, na het debacle Beursklacht, toegelaten tot de vereniging Payback resp. stichting Zinloos Betalen met notabene een bestuursfunctie? Wat voegt deze persoon toe om hem op deze wijze kennelijk met 'trom geroffel' binnen te halen in uw vereniging resp. stichting?
Hoe durft u het volgende te vermelden in Nieuwsbrief 42:
"Het vertrouwen in een oplossingsgerichte aanpak in samenwerking met de Stichting Zinloos Betalen en in
samenwerking met de heer Burggraeve, bestaat nog steeds.
"
Kennelijk heeft Payback nog nooit of onvoldoende dit forum goed gelezen waarbij ettelijke postings en topics zijn geplaatst die heel duidelijk een oordeel geven/gaven over de manier zoals Beursklacht en Burggraeve op (ondeskundige)wijze zaken van gedupeerden aanpakte, want anders had men waarschijnlijk wat anders geoordeeld dan nu door het onvoorwaardelijke vertrouwen uit te spreken in Burggraeve.
Daarbij komt nog dat ik uit betrouwbare bron heb vernomen dat intern bij de vereniging Payback bij diverse leden van o.a. het bestuur en het Payback-Team onenigheid is ontstaan over het binnenhalen van Burggraeve bij Payback en dat deze leden zijn vertrokken. Zo ook de woordvoerder van de vereniging - jarenlang het boegbeeld van en voor Payback - die na een knallende ruzie over het beleid met Burggraeve is vertrokken.
Naar mijn mening heeft Payback met het binnehalen van Burggraeve in de vereniging het 'paard van Troje' binnengehaald met alle eventuele gevolge van dien.
Om met ClaimConcept te spreken in een vandaag geplaatste posting 'Jullie doen je leden tekort met Zinloos Zwijgen!'

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Heeft Payback het 'paard van Troje' binnengehaald??

Ongelezen bericht door ruud_a »

mag ik geen idee hebben waar dit over gaat?

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Heeft Payback het 'paard van Troje' binnengehaald??

Ongelezen bericht door Chris G »

19 dec 2012 10:17 ruud_a schreef:mag ik geen idee hebben waar dit over gaat?
Als u kennelijk niet begrijpt waar het over gaat wat zoekt u dan nog op dit forum???

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Heeft Payback het 'paard van Troje' binnengehaald??

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Kort samengevat: Payback en Zinloos Betalen, twee handen op één buik.

Niet erg, ware het niet dat de leidende figuren voor een groot deel zelf verantwoordelijk zijn voor de ondergang van Beursklacht. En met dezelfde strategie gedupeerden opnieuw Zinloos laten Betalen.

zwem

Re: Heeft Payback het 'paard van Troje' binnengehaald??

Ongelezen bericht door zwem »

CENSUUR WORDT TOEGEPAST
Laatst gewijzigd door zwem op 08 mar 2013 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Heeft Payback het 'paard van Troje' binnengehaald??

Ongelezen bericht door newmikey »

zwem schreef:
Chris G schreef:
19 dec 2012 10:17 ruud_a schreef:mag ik geen idee hebben waar dit over gaat?
Als u kennelijk niet begrijpt waar het over gaat wat zoekt u dan nog op dit forum???
Dat is een correct antwoord Chris !
Nou, nee. "Wat zoekt u nog op dit topic" kan ik me nog iets bij voorstellen, "dit forumboard" misschien ook nog wel maar dit forum is het Tros Radar forum en het lijkt me niet meer dan normaal dat een TS daar behoorlijk aangeeft waar een topic over gaat.

Blijkbaar moet je tot een uitgekozen clubje behoren dat zich niet éénmaal maar meerdere malen heeft laten beetnemen om te begrijpen waar dit over gaat. Een selecte club waar wij, die zo dom zijn geweest ons geld niet weg te flikkeren, niets van mogen of kunnen begrijpen...

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Heeft Payback het 'paard van Troje' binnengehaald??

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik snap er ook niets van. :shock:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Heeft Payback het 'paard van Troje' binnengehaald??

Ongelezen bericht door ruud_a »

sjoegel schreef:Ik snap er ook niets van. :shock:
waarschijnlijk was u ook niet intelligent genoeg om u te laten oplichten door banken en verzekeraars
[ en later mogelijk nog een keer door claimmaatschappijen]

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Heeft Payback het 'paard van Troje' binnengehaald??

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Payback en Zinloos Betalen verbreken hun stilzwijgen enigzins met Nieuwsbrief nr 44 Algemeen
Nieuwsbrief nr. 43 ontbreekt, maar die volgt nog wel!
In nieuwsbrief nr. 42 hebben we aangegeven dat we een aantal items in nieuwsbrief nr. 43 zouden behandelen.
Helaas kunnen we u op dit moment nog geen nadere informatie verstrekken aangaande:(...)

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Heeft Payback het 'paard van Troje' binnengehaald??

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Waarom mis ik in het bericht van CorNGoor hoe een aantal Asociale En Gemene Oplichters en Nietsnutten een aantal functionarissen destijds en recentelijk heeft omgekocht om eerlijke en hardwerkende Nederlands Staatsburgers te mogen blijven oplichten met beleggingen door het voorspiegelen van veel te hoge fondsrendementen met beleggen?
Of is mijn fantasie wat groot en is alles het gevolg van het feit dat Asociale En Gemene Oplichters en Nietsnutten er zelf niets van begrijpen?

Gesloten