LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kan de vordering mbt LeaseVerlies verjaren??

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
JoBeLi
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2004 12:31

kan de vordering mbt LeaseVerlies verjaren??

Ongelezen bericht door JoBeLi »

In een email van 12 oktober j.l., adviseerde Eegalease ons om een 'stuitingsbrief' naar Dexia te versturen om verjaring van onze vordering te voorkomen. Dit advies hebben wij uiteraard opgevolgd.

Echter, nu vragen wij ons een ding af. Wij hebben ook een vordering lopen via Leaseverlies (Maximaal Rendement Effect). Dat contract is al afgelopen, en wij hebben betaald (met schriftelijk bezwaar). Moet er niet ook een brief komen om verjaring van deze vordering te voorkomen??

Hoe wij ook zoeken op internet, wij vinden het antwoord niet. Ook voelen wij ons zo langzamerhand een beetje 'verdwaald' in het Eegalease/Leaseverlies-woud.... met nergens een plek waar we werkelijk met onze vragen terecht kunnen.

Volgens het informatieteam van de Ombudsman is het niet nodig om een 'stuitingsbrief' te sturen voor de vordering die via Leaseverlies loopt, omdat wij al eerder een brief hebben gestuurd naar Dexia, waarin we bezwaar hebben gemaakt. Ik ben echter niet geheel gerustgesteld omdat dat volgens mij ook het geval was/is bij de vordering die via Eegalease loopt. En zij adviseren desalniettemin om de stuitingsbrief te sturen.

Weet iemand hier meer over??

Gast

Re: kan de vordering mbt LeaseVerlies verjaren??

Ongelezen bericht door Gast »

Welkom op de site van de Stichting Eegalease


Vandaag, zaterdag 6 november 2004, hebben zich via deze website 2 nieuwe belanghebbenden aangemeld. In totaal hebben zich via deze website 16.606 belanghebbenden aangemeld. Via de postbus zijn er circa 2000 aanmeldingen binnengekomen.

De Stichting Eegalease behartigt de belangen van echtgenoten en geregistreerd partners (eega's) van effectenlease-contractanten, die de effectenlease-overeenkomst niet hebben meeondertekend. Deze effectenlease-overeenkomsten moeten zijn aangegaan in de periode 1 februari 2000 tot 1 februari 2003 met Legio Lease, Bank Labouchere, Labouchere, Dexia Bank Nederland en/of andere rechtsvoorgangers en/of -opvolgers van één van deze vennootschappen. Alle genoemde vennootschappen worden op deze website aangeduid als Legio Lease. Voor meer informatie over Eegalease klik op 'lees verder' of ga direct naar aanmelden.

cavaliertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2004 19:57

Re: kan de vordering mbt LeaseVerlies verjaren??

Ongelezen bericht door cavaliertje »

al dat gepraat,over mee tekenen of niet.
Dit zijn gewoon de wetten in Nederland.
Huurkoop valt onder de gezinsbeschermende bepalingen van het Burgerlijk Wetboek (art. 1.88). Deze bepalingen vereisen dat de partner van de contractant (de ‘eega’) ook een handtekening moet zetten bij koop op afbetaling. Dexia en haar voorganger Aegon dachten echter met één handtekening te kunnen volstaan. De consequentie van de uitspraak is dat de partners van de contractanten de overeenkomst kunnen laten vernietigen waardoor niet alleen hun restschuld wordt kwijtgescholden, maar ze ook nog eens hun inleg plus de wettelijke rente kunnen terug krijgen.

Gast

Re: kan de vordering mbt LeaseVerlies verjaren??

Ongelezen bericht door Gast »

Plus een nieuwe auto naar keus mogen uitkiezen.

de Corte

Re: kan de vordering mbt LeaseVerlies verjaren??

Ongelezen bericht door de Corte »

Naar ik hoop van de rente!

Gast

Re: kan de vordering mbt LeaseVerlies verjaren??

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Jobeli,

Kijk eens op www.leaseleed.nl

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: kan de vordering mbt LeaseVerlies verjaren??

Ongelezen bericht door hari »

Beste Jobeli

Hebt u voor het reeds beëindigde contract, waarvoor u de restschuld hebt betaald, een zogenaamde protestbrief geschreven?
Dit kan een simpele brief zijn waarin u aangeeft dat u onder protest de restschuld hebt betaald en met behoud van al uw rechten.
Met name het recht om een juridische procedure tegen Dexia te kunnen beginnen.
Indien dat niet het geval is, lijkt het mij verstandig om dit alsnog te doen.

JoBeLi
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2004 12:31

Re: kan de vordering mbt LeaseVerlies verjaren??

Ongelezen bericht door JoBeLi »

Ja, de protestbrief is geschreven. Ook bedankt voor de tip over leaseleed.nl!

Jammer genoeg is er voor mij nog niet genoeg duidelijkheid of er nu niet ook een soort van 'stuitingsbrief' voor de leaseverlies-vordering zou moeten komen. Mocht iemand daar iets over weten, dan hou ik me aanbevolen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Gesloten