LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defam Index Garantieplan

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Lex123
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2008 10:03

Defam Index Garantieplan

Ongelezen bericht door Lex123 »

Wij zijn begin 2002 ingestapt in een Defam Index Garantieplan met daaraan gekoppeld een doorlopend krediet bij Avero Achmea om een product aan te kopen en om daarmee de rente van de geleende AEX-certificaten bij Defam vooraf af te kopen.
Volgens het verhaal van de tussenpersoon zal na 72 maandtermijnen het Defam certificaat verkocht worden waarna er geen restschuld zal zijn, en er zelfs een positief bedrag over blijven waardoor het aangeschafte product (bijna) niets gekost zou hebben. De mogelijkheid op een restschuld werd gebagatelliseerd en van tafel geveegd.
Inmiddels zijn we 71 maanden verder, en pas nu beginnen wij de constructie te begrijpen na veel telefoontjes met zowel de tussenpersoon, Defam en Avero Achmea. Het is niet eerder tot ons doorgedrongen dat deze constructie een effectenlease is geweest zoals afgelopen jaren veelvuldig in het nieuws is verschenen. Eerdere telefoontjes naar de tussenpersoon draaiden uit op hetzelfde geruststellende verkooppraatje.
De maandtermijnen schijnen nu alleen rente te zijn geweest over het doorlopende krediet bij Avero Achmea, de beurzen hebben het dermate slecht gedaan dat alleen de schuld bij Defam kan worden ingelost, de rente voor Defam zijn wij kwijt en wij blijven achter met een doorlopend krediet van ruim E 10.000.
Uiteraard beweert de tussenpersoon nu dat het verkooppraatje verkeerd begrepen is en worden we met een kluitje in het riet gestuurd.
Wie heeft er eerder met dit bijltje gehakt, en kan iemand ons in de juiste richting wijzen? Bij voorbaat dank.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Defam Index Garantieplan

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste 123,

ga eens kijken bij www.platformaandelenlease.nl daar vind je vast voldoende matriaal,

type in fortis defam bij zoeken en ga maar lezen,

Ton


Jack666
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:27

Re: Defam Index Garantieplan

Ongelezen bericht door Jack666 »

Ik lees zoveel **** over Fortis en Defam en hun dubieuze spaarplannen en dubieuze polissen.
Ik stel voor dat we iedereen mobiliseren en samen naar de woningen van bestuurders gaan om eens te laten zien hoeveel leed onvrede zij in de wereld hebben gebracht.
Ik heb ca 28 personen die je kunt bezoeken/ kan gaan bellen om eens duidelijk uit te leggen hoe wij over hen denken?
Alleen bereik je niets, samenklonteren in een stichting is ook zinloos maar met 18000 man naar de huisadressen gaan heeft wellicht meer effect. Dat volk denkt dat ze alles kunnen doen vanuit hun ivoren torentje en dat is natuurlijk niet zo. Dus moeten we op een nette manier kenbaar maken dat zij stoute zijn geweest.

Gegadigen kunnen zich bij mij melden, ik heb info en ideeen genoeg.
Ik mag geen info op het internet plaatsen maar ik mag het wel verstrekken aan degene die mij een mail stuurt.
Dus is er behoefte aan telefoonnummers, adresgegevens van de directie/bestuur van Fortis en/of Defam dan kan ik je deze geven, heb eventueel ook wel e-mailadressen en interne telefoonnnummers.

Je kan zelf ook de Kamer van Koophandel bellen en al deze info opvragen 0900-1234567 (0,20 per minuut)
Wel snel zijn want ik weet dat men bezig is om alle gegevens af te laten schermen. Telefoonnummers kun je zelf ook bij het adres zoeken via de telefoongidsen en anders bel je even met de buren.

Gewoon creatief zijn dan kom je heel eind.

Laat je dus niet langer besodemieteren en kom voor jezelf op!
Je loopt gemiddeld maar 80 jaar rond op deze planeet en je wilt je toch geen jaren moeten ergeren om iets wat Fortis of Defam je heeft geflikt??? Zonde van je tijd dus kom uit je stoel het is tijd voor actie.

karindev
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2008 17:24

Re: Defam Index Garantieplan

Ongelezen bericht door karindev »

u geeft aan dat u met een restschuld bleef zitten van 10.000 euro. mag ik weten wat het oorspronkelijk bedrag was ?
want hoe ging het bij u in zijn werk. u had een bedrag geleend en bij de aflossing ervan ging het totale bedrag van uw aandelenport. eraf ?

coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: Defam Index Garantieplan

Ongelezen bericht door coño »

Misschien is het een goed idee op stickers op muntgeld te plakken? Daar bereik je misschien wel 20 personen mee.



:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gesloten