LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Vandaag de derde brief binnen, aangetekend dit keer. Mijn laatste kans om binnen 10 dagen de restschuld te betalen en daarmee te voorkomen dat ik bij het BKR geregistreerd wordt als wanbetaler.

Leuk detail:
"Wellicht ten overvloede wijzen wij u erop dat het lopende bemiddelingsproces in de effectenlease-problematiek onder leiding van de heer W.F. Duisenberg niet tot gevolg heeft dat u het openstaande bedrag onbetaald kunt laten. U heeft nog steeds betalingsverplichtingen tegenover Dexia Bank Nederland die door u moeten worden voldaan."
Jaja, en dan straks buiten de boot vallen....

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door pluutje »

MartijnA3,

Hou je centjes vast! 8) :wink:

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door Okerene »

Men heeft het steeds over een bemiddelingsproces door dhr. Duisenberg. Maar heeft iemand al iets van deze goede man gehoord? Nee. Van Dexia des te meer en grijpt dit op een bizarre manier aan om gedupeerden ook nog eens te wijzen op hun betalingsverplichting alsof zij zelf geen verplichtingen hebben. De gluiperds. De incassoprocedures gewoon door laten lopen en de rechtzaken stoppen.

Er is maar één goed antwoord op en dat is:

Direct alle betalingen stoppen door iedereen en een procedure beginnen tegen Dexia! Indien mensen kennissen hebben die nog twijfelen wat te doen hierover inlichten.

Maak het aan iedereen bekend wat er zich afspeelt. Aan alle soorten Media. Ben je in de gelegeheid iets waarin maar ook een stukje te schrijven al is het in het tennisblaadje, voetbalvereniging of welk clubblad maar ook. Probeer iets te doen. Stukje naar de plaatselijke krant, weekblad maakt niet uit.

Okerene :evil:

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Vandaag bericht gehad dat mijn aanvraag voor toevoeging is geaccepteerd! 8)

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Martijn gefeliciteerd met je “toevoeging”, en heel veel succes gewenst met je procedure.

Die brief waarin Dexia schrijft gewoon betalen, want uw betalingsverplichtingen lopen ondanks de bemiddelingspoging gewoon door zou je die kunnen plaatsen op het forum?

m.v.g. justice man

(p.s. je mag hem me ook mailen: [email protected] )

Alvast hartelijk dank!

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Ik heb geen scanner, zal ff typen (typefouten voorbehouden ;) )
Amsterdam, 9 maart 2005

Betreft: Laatste betalingsherinnering contractnummer *******

Geachte heer ********

Wij hebben u door middel van de toegezonden eindafrekening reeds in kennis gesteld van uw restschuld. Wij hebben u verzocht het verschuldigde bedrag uti hoofde van uw overeenkomst ********* aan ons te voldoen.

Wellicht ten overvloede wijzen wij u erop dat het lopende bemiddelingsproces in de effectenlease-problematiek onder leiding van de heer W.F. Duisenberg niet tot gevolg heeft dat u het openstaande bedrag onbetaald kunt laten. U heeft nog steeds betalingsverplichtingen tegenover Dexia Bank Nederland die door u moeten worden voldaan.

Ondanks verschillende betalingsherinneringen hebben wij helaas het verschuldigde bedrag tot op heden nog niet of niet volledig van u ontvangen. Wij wijzen u erop dat u thans formeel in gebreke bent. Het openstaande saldo bedraagt € 5.031,80.

In het geval wij niet binnen tien (10) na dagtekening van dit aangetekend schrijven, het volledige bedrag van u op onze rekening hebben ontvangen, dan wel schriftelijk een gespreide betaling is overeengekomen, zullen wij zonder nadere aankondiging overgaan tot het melden van de achterstand bij het Bureau Kredier Registratie (BKR) en, zo nodig, tot het nemen van verdere incassomaatregelen. Alle hiermee samenhangende kosten zullen bij u in rekening gebracht worden.

Voor alle op de overeenkomst vermelde contractanten geldt: Dexia Bank nederland heeft de verplichting een achterstand in de betalingsverplichtingen van haar cliënten van meer dan 60 dagen te melden bij BKR. Deze melding zal plaatsvinden voor zowel de contractant als de eventuele mede-contractant van de overeenkomst. Melding van een betalingsachterstand kan gevolgen hebben voor iedere volgende financieringsaanvraag en aanvraag voor een nieuw mobiel telefoonabonnement.

Voor de laatste maal bieden wij u de mogelijkheid om op gespreide wijze de restschuld aan ons te voldoen. u dient hiervoor per ommegaande contact met ons op te nemen via telefoonnummer 0900-339 32 22 (€ 0,15/min), kies de optie 'betalingen'.

Hoogachtend,



Dexia Klantenservice
Wat moet ik zeggen als ik straks een deurwaarder aan de deur heb?

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door trudy »

Die krijg je niet aan de deur hoor. Daar gaat nog een heeeeeel lange weg aan vooraf en er zijn duizenden wachtenden voor je.

Geen paniek dus.

Die brief van jou, zonder dat verhaal van Duisenberg dan, heb ik al een jaar geleden gekregen. Nog geen deurwaarder gezien en als die ooit komt krijg je alleen een dagvaarding om voor te komen.

Kees
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 okt 2003 21:10

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door Kees »

Martijn,

Laat je niet gek maken. Betaal niet want je bent je geld kwijt. dexia dreigt al jaren en ze verliezen bijna alle zaken. Dit gaat voor jou nog heel lang duren want vele mensen zijn nog voor je. Nogmaals, betaal niet. Wees niet bang voor deurwaarders: Die komen niet want die komen pas als er een gerechtelijke uitspraak ligt, maar dexia wint bijna geen zaken meer. Bewaar je aanmaningen, dreigbrieven etc want misschien kun je ze nog eens gebruiken als de rollen omgedraaid zijn en wij geld eisen.

Kees

MartijnA3
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jan 2005 15:59

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door MartijnA3 »

Nou, het niet betalen heb ik niet helemaal in de hand, want ik heb mijn hypotheek verhoogd om een schuld bij mijn vader af te lossen, hij had het geld nodig en het werd voor mij eens tijd om hem terug te betalen.
Voorwaarde voor die ypotheekverhoging zou zijn dat de bank mijn restschuld zou betalen, daarmee ben ik akkoord gegaan.
Alleen is dat nu al 4 weken geleden en de bank heeft nog steeds niet betaald aan Dexia, terwijl het geld al wel 4 weken lang op mijn rekening staat.

Kiereweedjuh
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mar 2005 11:38

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door Kiereweedjuh »

We hebben een combinatie van een aandelenpakket waar we aan betalen .en een rentekrediet.
Ons was voorgehouden dat dit 5 jaar zou zijn ....
dit is niet waar .het aandelenpakket loopt nog zeker 10 jaar door(2 jaar terug vermeld door (dexia)
Nu loopt ons rentekrediet over 4maanden af en moeten we inlossen,maar onze aandelen dekken de schade niet voldoende af .
Het aandelenpakket is dexia rentekrediet valt onder een andere verstrekker door onze tussenpersoon aangesmeerd,
we moeten dus nog vele jaren betalen aan een restschuld van ik weet niet hoeveel .
alsjeblieft iemand vertel wat ik moet doen stoppen met betalen ,procederen ,we zijn aangemeld bij Leaseverlies maar daar hoor ik nooit iets van heb netjes alles ingevuld en betaald maar ja ...
Ook bij leaseverlies heb ik deze vraag neergelegd maar ik hoor niks ,
heeeeeeellllppp ?????????????????????

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door trudy »

Hallo Kierewietje...............grapje hoor!

Bij Leaseverlies ben je echt aan het verkeerde adres. Zonde van je centen.

Kijk eens op www.platformaandelenlease.nl

Je kan daar ook per mail vragen stellen. Het antwoord kan wel even op zich laten wachten i.v.m. de grote aanvoer van e-mails die beantwoord moeten worden.

Succes, gr. trudy

P.S. en.......laat je niet gek maken, er komt wel een oplossing. Je bent echt niet de enige!
Laatst gewijzigd door trudy op 13 mar 2005 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door woest »

Vandaag, zondag 13 maart 2005, hebben zich via deze website 7 nieuwe belanghebbenden aangemeld. In totaal hebben zich via deze website 79.784 belanghebbenden aangemeld. Via de postbus zijn er circa 20.000 aanmeldingen binnengekomen.(Stichting Leaseverlies)
Ook al hebben we er al lang geen vertrouwen meer in: SLV zit daar wel aan tafel 'namens ons' en wij kunnen het roerend met elkaar eens zijn, maar wij zitten daar niet.

99.784 x € 45,- (plus rente vanaf 2002) is veel geld. Misschien is het goed, als er zoveel mogelijk mensen naar de stichting mailen met de vragen:

1. wat is uw (d.w.z. ons) uitgangspunt bij de onderhandelingen?
2. wat gebeurt er met het geld?
3. wanneer worden wij eindelijk eens op de hoogte gebracht?

Nogmaals: velen hebben gemaild met vragen. De stichting wil alleen eventueel nadenken over veelgestelde vragen (en die misschien ooit beantwoorden).

Dus mail massaal naar: www.leaseverlies.nl

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door trudy »

Ik heb begrepen dat er een brief namens 15 advocatenkantoren naar de heer Duisenberg is geschreven om ook twee of drie afgevaardigden te mogen sturen naar de onderhandelingstafel over een bemiddeling.

Weet iemand of daar al iets over bekend is?

Dan zouden we een goede vertegenwoordiging hebben.

Gr. trudy

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door Idaho »

Trudy, dat is door Duisenberg afgewezen.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door trudy »

Dank Idaho, las het net ook in een topic van Okerene.

E.e.a. impliceert dat de uitkomst van de bemiddeling al vaststaat en men geen pottenkijkers rond de tafel wil hebben die roet in het eten willen gooien.

Het wordt schikken, slikken of stikken ! :twisted: we worden de pan in gehakt, oftewel, opgeofferd.

Duidelijke zaak.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door aert0001 »

"dhr. duisenberg heeft ons gevraagd u mede te delen dat momenteel met een beperkt aantal patijen van gedachten wordt gewisseld, afhankelijk van de uitkomst hiervan wordt bekeken hoe het bemiddelings proces vorm zal worden gegeven"

Drs. T.T. Oudejans

ned. bank N.V.

Ton

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door trudy »

Les absents ont toujours tort (wie zijn standpunt niet kan verdedigen, kan ook geen gelijk krijgen).

Qui vivra, verra.

Wat gebeurt er allemaal? :roll: Merde......vies woord, sorry, kan niks beters bedenken, maar laten we nu eerlijk zijn, het riekt toch van alle kanten?

Van onze advocaten (15 advocatenkantoren die gezamenlijk 4000 gedupeerden vertegenwoordigen) mag geen vertegenwoordiging aanwezig zijn bij een bemiddelingspoging? Wat heet hier democratie? Zij zijn er voor ons belang en willen er voor ons het beste uit slepen, maar dat zal niet de bedoeling zijn. Anders kan ik dit niet verklaren.
Daarbij onze bijna 2000 mailtjes die wij verstuurd hebben om ons afkeuren omtrent de gang van zaken kenbaar te maken, zou toch ook een belletje moeten doen rinkelen.

SLV zal met veel minder genoegen nemen.
Straks wordt groots in de kranten uitgemeten, dat men met de Consumentenbond en de SLV, welke laatste 100.000 gedupeerden vertegenwoordigt, tot een voor alle partijen acceptabele oplossing is gekomen, waardoor de rechtsgang in Nederland weer normale proporties heeft aangenomen. Duisenberg is de held !

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door santygo »

Je vergeet een heel klein maar heel fanatiek clubje, (op dit moment slechts iets meer dan 2000 leden ) :

www.koersplandewegkwijt.nl

nog heel klein, maar een verschrikkelijke luis in de pels van Aegon, we blijven jeuken, we blijven lastig, we zorgen voor meer publiciteit dan alle anderen samen en we doen ons uiterste best om die boeven publiekelijk aan de schandpaal te nagelen.

gr.René

Gast

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door Gast »

Koersplan is een kapitaalsverzekering wat wil je daarmee bereiken. Afkopen die handel of premievrij maken. Heeft niets met effectenlease te maken. Dit forum gaat over iets anders 8)

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Dexia stuurt nog steeds brieven.....

Ongelezen bericht door trudy »

Heeft in die zin iets met effectenlease te maken dat beide producten puur bedrog, oplichting en geldklopperij is..........

Ik ben ook één van die 2000 leden van Koersplandewegkwijt :lol:
Dacht te sparen voor m'n oude dag......hoe men mensen bedonderen kan, niet te geloven....... :roll:

Gesloten