LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gedwongen verkoop korting Kado

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
cyberpunk
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 mar 2004 11:59

gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door cyberpunk »

Na tig keer geweigerd te hebben om mijn mandbetalingen te voldoen
( de laatste keer heb ik zelf een aangetekende brief geweigerd )
krijg ik nu een brief dat mijn aandelen gedwongen verkocht zijn, en of ik binnen 10 dagen even de rekkening wil betalen.
Ze blijfen ook maar doorgaan.
Zijn er nog meer van jullie die deze brief hebben ontvangen, en hoe reageren jullie hier op ??

groetjes

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door Janny »

Door naar een advocaat/jurist te gaan.

daar alles uitleggen, en advies vragen. Het is immers een contract wat je betwist! dus zul je naar Dexia toe moeten aangeven waarom je gehandeld hebt zoals je gedaan hebt.
Dexia staat niet met een Cheque klaar om alles te vereffenen.

De afwerking hangt van zoveel zaken af dat een kort antwoord hier onmogelijk is.
Zoek naar voor deze materie geschikte advocaten.( ze kosten wel geld!)
Janny

Mylo
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 12:24

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door Mylo »

Ja hoor ook wij hebben zo'n brief gehad. Gewoon negeren en niks betalen. Wij hebben nu al een half jaar niks meer gehoort. Ik moet er wel bijzeggen dat wij onze contracten nietig hebben laten verklaren en ons geld terug eisen. In afwachting van de hoge raad m.b.t. wcam uitspraak doen wij ffe helemaal niks.

met vriendelijke groet Mylo

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door aert0001 »

Korting Kado staat deze week centraal, ieder die zijn/haar contract om wat voor reden dan ook niet nageleefd heeft kreeg deze week een dergelijke brief met de mededeling dat Dexia u zal registreren bij het B.K.R. te Tiel, en o , ja betalen binnen 10 dagen, u bent in gebreke,

T :lol: n

langerjan
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2006 11:56

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door langerjan »

Ik heb Dexia een brief geschreven, dat ik hun faillissement aanvraag, als ze die BKR notering doorzetten :shock:

Daar zullen ze wel van schrikken, tevens heb ik de BKR verzocht Dexia een aantekening te geven als zijnde een rot bank :!:

cyberpunk
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 mar 2004 11:59

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door cyberpunk »

Sorry mensen,
Ik ben vergeten erbij te vertellen dat ik al 2 jaar bij een advocaat loop, en het contract allang nietig heb verklaard.

En, natuurlijk betaal ik helemaal niets aan die oplichters.

Martinvdm

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Ik heb Dexia een brief geschreven, dat ik hun faillissement aanvraag, als ze die BKR notering doorzetten
Ik denk dat dat niet zal lukken ...

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door Belegger+ »

't is eigenlijk zo simpel.

Als je niet betaalt, verspeel je je rechten op eigendom, je aandelen worden verkocht en je blijft uiteindelijk in gebreke.
Er volgt een BKR negatieve registratie en de spiraal der narigheid begint.

Het is logisch en het sluit in elkaar.
Niet betalen is niet altijd de beste oplossing.

B+

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door painter »

En het mooiste is dat bij de afrekening geen rekening wordt gehouden met de 50% korting op de resterende maandtermijnen, de afrekening klopt van geen kant en is waarschijnlijk gebaseerd op het vonnisen van de rechter, die houdt bij een aantal uitspraken rekening met de eigen verantwoordelijkheid van de gedupeerde.
Vaak wordt 50% van de restschuld als eigen schuld gerekend, de 50% van de inleg wordt dan verrekend met de 50% restschuld, dexia hoeft dan minder terug te betalen, dus vraag aan dexia waarom er geen rekening is gehouden met de zogenaamde 50% korting op resterende maandtermijnen.

Houd ze in de gaten die ratten

VR GR

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik lees hier zo ontzettend veel over Legio Lease dat ik het mijne daarvan wel eens wil weten.
Jullie horen nader.

Procederen is op dit moment onmogelijk. De rechter in Amsterdam bekijkt dit jaar of de Duisenberg-Regeling redelijk is en voor alle Dexia-klanten moet gaan gelden of niet. Totdat de rechter in de loop van 2006 hierover een uitspraak doet, liggen de lopende rechtszaken stil en worden er geen nieuwe zaken in behandeling genomen tegen Dexia.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door cornelis »

Ook ik heb een brief van dexia gekregen dat de aandelen zijn verkocht,misschien ook nog even vragen of ik de verkoop bewijzen kan ontvangen.

Dexia kon mij de aankoop bewijzen niet leveren,maar nu ben ik benieuwd of de verkoop bewijzen er wel zijn,mochten de verkoopbewijzen wel zijn aan te toonen moet het niet moeilijk zijn om de aankoopbewjzen ook aan mij te leveren.

Wie snapt er iets van

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door faeks »

Geplaatst op 27 Okt 2006 17:12 door aert0001


--------------------------------------------------------------------------------

Korting Kado staat deze week centraal, ieder die zijn/haar contract om wat voor reden dan ook niet nageleefd heeft kreeg deze week een dergelijke brief met de mededeling dat Dexia u zal registreren bij het B.K.R. te Tiel, en o , ja betalen binnen 10 dagen, u bent in gebreke,

T :lol: n
Ton, daar kun je wel om lachen, maar toch is het wel zinvol en realistisch denk ik om mensen voor de nare consequenties van BKR te waarschuwen!

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door Joshua »

Voorlopige en bewarende maatregelen

Hoe in Nederland de bovengenoemde maatregel wordt gehanteerd kan anders zijn.
Finland geeft hier wel invulling aan.
http://ec.europa.eu/civiljustice/interi ... fin_nl.htm

klager in een burgerlijke of een handelszaak bewarende maatregelen vorderen.

Hiermee wordt geanticipeerd op de definitieve uitspraak in het hoofdgeding om zeker te zijn dat tenuitvoerlegging later mogelijk is.

1. beslag om de betaling van een geldvordering zeker te stellen;
2. beslag om een eigendomsrecht of een ander zogenaamd voorrangsrecht zeker te stellen, en
3. andere bewarende maatregelen (zogenaamde algemene bewarende maatregelen).

Er is een onderscheid tussen bewarende maatregelen en de voorlopige uitvoerbaarheid bij burgerlijke geschillen. Onder dat laatste wordt verstaan de tenuitvoerlegging van een uitspraak voordat deze in kracht van gewijsde is gegaan. Een uitspraak in een burgerlijke zaak die niet in kracht van wijze is gegaan, is krachtens de wet doorgaans bij voorraad uitvoerbaar, maar gewoonlijk niet volledig. Zo kan op grond van een vonnis in eerste aanleg dat niet in kracht van gewijsde is gegaan, beslag worden gelegd op het vermogen van een schuldenaar indien deze geen zekerheid voor de geldvorderingen biedt. Het in beslag genomen vermogen kan echter alleen worden geliquideerd en de opbrengst kan alleen aan de schuldeiser worden uitbetaald wanneer de schuldeiser een zekerheid stelt. Een verstekvonnis is wel zonder meer bij voorraad uitvoerbaar.

Zaak is Dexia bij vordering onverschuldigde betalingen (vooruit betaalde bedragen) direct in eerste aanleg bij de rechter de bewarende maatregel op teleggen - tenslotte gaat Dexia direct naar de BKR om jou alle kredietwaardigheid te ontenemen.

Wie kan meer zeggen over het van toepassing zijnde in het Nederlands "Recht"?

Dames en heren advocaten graag uw reactie


De beslissing over bewarende maatregelen wordt genomen door een algemeen gerecht (in eerste aanleg is dat de rechtbank). De door het gerecht bevolen bewarende maatregel wordt door de gerechtsdeurwaarder ten uitvoer gelegd. De bewarende maatregel wordt aangevraagd bij het gerecht waar het bodemgeschil aanhangig is. Indien de procedure nog niet in behandeling is, wordt de bewarende maatregel aangevraagd bij de rechtbank die het bodemgeschil zal gaan behandelen.
3. Doel en aard van de bewarende maatregelen

Het gerecht kan ook de volgende bewarende maatregelen treffen:

1. verbod op een handeling door de wederpartij op straffe van een boete;
2. bevel tot een handeling door de wederpartij op straffe van een boete;
3. de verzoeker toestemming geven om een handeling te verrichten of te laten verrichten;
4. bevel tot plaatsing van goederen van de wederpartij in het bezit en onder het beheer van een gevolmachtigde, of
5. bevel tot een andere maatregel om het recht van de verzoeker zeker te stellen.

3.2. Wat zijn de gevolgen van deze maatregelen?

Indien activa in beslag worden genomen, verliest de schuldenaar de beschikkingsbevoegdheid erover. Transacties met in beslag genomen goederen zijn strafbaar.

Dexia kan met transactie gedwongen verkoop strafbaar handelen ten laste worden gelegd.

Hoe wordt in Nederland hiermee omgegaan?

Wanneer beslag is gelegd op de bankrekening van de schuldenaar, mag de bank het geld alleen aan de deurwaarder uitbetalen.

Het beslag verschaft de verzoeker echter geen voorrecht op het in beslag genomen vermogen ten opzichte van andere schuldeisers.


Dexia is dit najaar een offensief begonnen om klanten in een onmogelijke positie te plaatsen terwijl het geschil binnen rechte op verzoek van Dexia is aangehouden.

Dexia probeert te profiteren van de verwarring die zij zelf heeft opgeworpen.

Het is tijd om door u zelf of uw gemachtigde een verzoek tot bewaring te doen.
Dit kan kan zeer snel door in een of een beperkt aantal zaken een bodemprocedure te voeren.

beslist het gerecht over beslaglegging op een bepaald goed dan voert de gerechtsdeurwaarder het bevel uit.

Dexia vraagt om deze stappen door de klant te nemen. tenslotte dient u alles te doen uw schade te beperken.

Bij deze aanpak is het volgende van belang

3.3. Hoe lang zijn deze maatregelen geldig?
Binnen een maand nadat het bevel tot bewarende maatregelen is gegeven, moet de verzoeker het hoofdgeding bij het gerecht inleiden of een andere procedure starten die tot een uitvoerbare beslissing kan leiden, zoals arbitrage.

Wanneer het gerecht uitspraak doet in het hoofdgeding, moet het gelijktijdig een beslissing over de duur van een bewarende maatregel nemen.
Waarom wordt dit niet door rechters gedaan?
Vragen advocaten niet om deze zekerstelling?

Heeft in uw zaak de bewarende maatregel gespeeld?
Hoe is hiermee omgegaan?

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ton, daar kun je wel om lachen, maar toch is het wel zinvol en realistisch denk ik om mensen voor de nare consequenties van BKR te waarschuwen!
beste feaks,

iedereen is ondertussen toch wel op de hoogte van de nare B.K.R. consequenties, ik kan mezelf niet voorstellen dat daar nog wat uit te leggen valt.
en voor de dreigementen van Dexia is hetzelfde van toepassing.

T :shock: n

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door faeks »

Nee hoor, niet voor iedereen is dat duidelijk! Wil je bewijzen?? Je moet hier echt heel voorzichtig mee zijn. Anders is namelijk alles achterhaald wat hier geschreven wordt, als iedereen het allemaal al weet.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door aert0001 »

ja, ma! welterusten ma,

T :cry: n

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door Albert »

Ton we zijn gelijkertijd begonnen om Dexia te dagvaarden, wat heb ik fout gedaan ;)
Geplaatst op 11 Aug 2006 01:37 door Rob 5


--------------------------------------------------------------------------------

samueel, je zit volkomen fout. Ben jij die lieve Albéééér van vr ...
Nee Paula ik lees het forum soms nog wel voor de rest zal het me voor bepaalde mensen worst zijn :shock:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ton we zijn gelijkertijd begonnen om Dexia te dagvaarden, wat heb ik fout gedaan
bij mijn weten heb je je zaak uitstekend gedaan, alleen jammer van al je aliassen, daarmee heb je toch erg veel verwaring en onrust veroorzaakt, voor de rest ben je volgens mij best een goeie peer!


T :wink: n

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ton we zijn gelijkertijd begonnen om Dexia te dagvaarden, wat heb ik fout gedaan
bij mijn weten heb je je zaak uitstekend gedaan, alleen jammer van al je aliassen, daarmee heb je toch erg veel verwaring en onrust veroorzaakt, voor de rest ben je volgens mij best een goeie peer!
volgens mij is het eerder zo dat ik achter loop, jou zaak is immers reeds achter de rug.


T :wink: n

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: gedwongen verkoop korting Kado

Ongelezen bericht door Albert »

En heb jij je nooit van een alias bediend Ton op dit forum, zo nee dan ben je een broer van de Lieve Heer, zo ja veroordeel dan niemand :lol:

Je hebt mijn achtergrond nooit begrepen ik was speels en dom toen :oops: knokte wel voor mezelf.....vind het een puinhoop voor de echte gedupeerden nu.

Heb jou altijd tof gevonden :wink:

Gesloten