LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terug van Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door trudy »

Hoe langer het duurt, hoe meer dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, het gedraai en gerommel van Dexia, de opgeschoven rechtzaken, de pogingen nog steeds geld op slinkse wijze binnen te halen van gedupeerden, hoe meer ik hiervan leer en bang ben dat Dexia straks de stekker eruittrekt, zich terugtrekt in haar eigen hol in België, zonder dat de gedupeerden ook maar één cent zullen zien (behalve de door Dexia verloren rechtzaken, die meteen financieel afgehandeld moeten worden - vandaar ook het constante opschuiven ervan). Schikking wel of niet geaccepteerd. Doet er niet toe. Dexia wil niet meer betalen, alleen nog maar ophalen.

Er wordt door de toezichthouders en regering veel te veel door de vingers gezien. Hier hangt ook al een vies luchtje aan.
De Nederlandse staat kan een schadeclaim tegemoetzien van Dexia wanneer zij teveel voor de voeten wordt gelopen en dwarsgezeten. Dexia wil haar zaakje op haar manier afhandelen en dan van het toneel verdwijnen, een ravage aan ellende achterlatend.

De moederbank had een garantie afgegeven bij de rechter dat ze haar verplichtingen zou nakomen? Sinds wanneer trekt Dexia zich iets van ons rechtssysteem aan?

Het afkoopbedrag van Aegon is een tegemoetkoming in de door Dexia geleden schade? Dexia heeft een kat in de zak van Aegon gekocht en veel meer schade geleden dan die miljoenen waarmee Aegon zichzelf buiten schot probeert te plaatsen. Een goed argument voor Dexia voor een eventuele rechtsgang op Europees niveau.

We kunnen straks waarschijnlijk allemaal fluiten naar onze duiten.

Iedere cent die nog aan deze duivelsbank uitgegeven wordt, is weggegooid geld.

Ik hoop dat ik er naast zit, maar dit is geen normale gang van zaken meer. Dit is één grote vieze beerput.

Artikelen zoals die nu in het NRC (waar Piet Koremans zich weer eens voor ingezet heeft), houden de lease-affaire nog warm. Zonder inzet van zulke mensen waren we allemaal allang door Dexia en cs onder het tapijt geschoven.

Het spijt me dat ik zo pessimistisch ben, maar van het rechtssysteem in Nederland heb ik ook geen hoge pet meer op. Tref je de verkeerde rechter, dan heb je pech gehad.

.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door JH »

[quote]wel de winst dan zijn we blij maar als het mis gaat heeft altijd een ander het gedaan. Wat was er gebeurt als iedereen zijn rendement had gehaald??



Dan hadden de gelegenheidsgedupeerden wel weer wat anders gevonden om zich vrij te pleiten van hun eerder genomen beslissingen. Zij hebben immers nooit schuld het zijn altijd anderen die er de oorzaak van zijn dat hun zoveel leed en onrecht wordt aangedaan.

ronald102
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 sep 2004 11:22

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door ronald102 »

JH,

Houdt je mond als je niet weet waar je het over hebt.

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Het lijkt er waarachtig wel op dat Dexia ook de rechterlijke macht in de tang heeft. Waarom worden anders door Rechtspraak.nl de vonnissen in Dexia-zaken niet meer gepubliceerd?

Een mail hierover met deze vraag werd door de afdeling voorlichting van de Raad voor de rechtspraak zo beantwoord:

"Nee, een sluitende reden kunnen wij niet aangeven al was het maar omdat elke zaak verschillend is en wij hier niet centraal kunnen zien wat de stand van zaken van gerechtsprocedures is. Wel werken gerechten in DEXIA-zaken veel samen in de zin dat zij zoveel mogelijk eenheid in de wijze van afdoening nastreven.
Landelijk worden daar door de rechters afspraken over gemaakt waaraan men zich zoveel mogelijk probeert te houden. Juist omdat het hier om een omvangrijke en maatschappelijk beladen kwestie gaat proberen rechters elke zaak het volle pond te geven en toch niet teveel van elkaar af te wijken. Maar iedere rechter mag uiteindelijk zelf beslissen hoe hij een zaak wil afdoen.
Het kan goed zijn dat er nu sprake is van een soort windstilte waarin men aan het nadenken is over de afdoening n.a.v. het advies van Duijsenberg en de commotie die dat weer heeft veroorzaakt bij een aantal gedupeerden.
Ik weet dat volgens een landelijke afspraak veel gerechten op dit moment aan betrokken partijen vragen of zij in hun zaak willen wachten op bijvoorbeeld uitspraken van hogere rechters of dat zij nu uitspraak willen.
Antwoorden worden tot december afgewacht. Wellicht komen er kort daarna weer een heleboel uitspraken los. Maar het kan best gebeuren dat vanwege de aanhoudendheid van een individuele partij toch volgende week door een of andere rechter een vonnis wordt gewezen.

Met vriendelijke groet
Raad voor de rechtspraak
afdeling voorlichting"


Het e-mailadres van de afdeling voorlichting luidt: [email protected]

Misschien helpt het als er een overvloed van e-mails aan dit adres wordt verstuurd met de vraag: waarom worden er geen uitspraken meer gepubliceerd in Dexia-zaken?


N.B. Door een slordigheidje mijnerzijds was het e-mailadres van de RVDR niet correct weergegeven. Die fout is nu gecorrigeerd.
Laatst gewijzigd door Notenkraker op 18 sep 2005 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

quote:We kunnen straks waarschijnlijk allemaal fluiten naar onze duiten. ""



Dit gaat kloppen en ook zo uitkomen.

B+

Gast

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 18 Sep 2005 11:44 door Belegger+


--------------------------------------------------------------------------------

quote:We kunnen straks waarschijnlijk allemaal fluiten naar onze duiten. ""



Dit gaat kloppen en ook zo uitkomen.

B+
Dat zullen we nog weleens zien B+ .
Ik begrijp Trudy wel, maar ik persoonlijk denk dat die oplichtersbank daar de kans niet voor krijgt.
Kijk er zijn vele Advocaten aan het procederen tegen die Dexia, dus als de Advocaten er lucht van krijgen dat die oplichtersbank zijn snor probeert te drukken dan leggen zij volgens mij beslag op de bank.
Ik geloof best dat die bank dat wel probeert te flikken maar uit mijn visie zeg ik, ze krijgen daar de kans niet voor.
De ogen van het gerechtelijke macht is inmiddels wel open gegaan.
Trudy, je kan ook te bang zijn, maar daar koop je niks voor, je moet altijd optimistisch zijn, ik heb in mijn jonge jaren ooit eens een mooie leuze gelezen, dat was; al is de dief nog zo snel, de wet achterhaald hem wel, dus kop op.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door JH »

al is de dief nog zo snel, de wet achterhaald hem wel,
De mazen van de wetgeving zijn echter zeer complex. Het is net als medicijngebruik: het begint met een pilletje of drankje voor een kwaaltje en vervolgens heeft men een medicijnbeker vol vanwege de bijwerkingen.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

quote:
Activités et résultats au 30 juin 2005

08-09-2005

Forte activité dans tous les métiers commerciaux, et plus particulièrement dans les Services financiers au secteur public, avec une hausse de +18,3% des engagements de financement à long terme en 12 mois
Résultats sous-jacents en progression et performance financière en ligne, après une année 2004 record
Le coefficient d’exploitation confirme sa tenue, à 54,1%, malgré les investissements engagés dans les nouveaux développements commerciaux
Les ratios de capital continuent d’être très élevés, malgré l’augmentation significative des risques pondérés, et les rachats d’actions (Let op: deze bank is zo sterk, dat ze eigen aandelen in kan kopen..../B+)


Verder van de site dexia.be/

In de PDF file (aan het eind) kun je lezen, dat Dexia de aandelen lease activiteit in de non operationele sector heeft ondergebracht, zo blijft het resultaat buiten de normale bedrijfsvoering. Het hoofdbedrijf vertoont (in bovenstaand commentaar) gezonde groei, en de non operationele sector, inclusief de Duisenberg regeling, wordt derhalve separaat afgewikkeld en beinvloedt het resultaat niet.
Dus, in de accounts verdwijnt het probleem reeds diep in de achtergrond, en ook de reserveringen zijn afgenomen, wat duidt op afnemende actualiteit.

gr.
B+

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Site Decia.be:

Le développement rapide -quelquefois impressionnant- de notre activité ne nous a pas empêché de gérer notre capital de façon disciplinée et de continuer à racheter nos actions, tout en terminant le premier semestre avec un excès de capital. (....ja: ze weten niet waar heen met het geld...en niet naar gedupeerden, maar in de pocket...)

Nous sommes confiants que les résultats de l’année 2005 seront dans la trajectoire de nos objectifs à moyen terme, en termes d’exploitation, de rentabilité et de croissance, et ce après les performances record de 2004. »

...............en da's ff andere koek dan een nachtelijke chat ! Dat is big business !
Die bank stoomt gewoon door.

gr.
B+

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door ad snoeren »

ja: ze weten niet waar heen met het geld...en niet naar gedupeerden, maar in de pocket...)

Nous sommes confiants que les résultats de l’année 2005 seront dans la trajectoire de nos objectifs à moyen terme, en termes d’exploitation, de rentabilité et de croissance, et ce après les performances record de 2004.
Wat wil je hier nu bewijzen B+

Dat je ook nog Frans spreekt.

Dat Spreken de meeste Belgen!!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door JH »

En sinds vorige week betalen alle Belgen ook tol voor de wegen in het franstalige deel van Belgie :lol:

Gast

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 18 Sep 2005 12:28 door Belegger+


--------------------------------------------------------------------------------

quote:
Activités et résultats au 30 juin 2005

08-09-2005

Forte activité dans tous les métiers commerciaux, et plus particulièrement dans les Services financiers au secteur public, avec une hausse de +18,3% des engagements de financement à long terme en 12 mois
Résultats sous-jacents en progression et performance financière en ligne, après une année 2004 record
Le coefficient d’exploitation confirme sa tenue, à 54,1%, malgré les investissements engagés dans les nouveaux développements commerciaux
Les ratios de capital continuent d’être très élevés, malgré l’augmentation significative des risques pondérés, et les rachats d’actions
In Dutch or English please, I don't speak French.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door Piet »

Dankzij een m.i. (tijdelijke) boycot van onze gerechtelijke macht worden er sinds mei van dit jaar geen Dexia uitspraken meer gepubliceerd op www.rechtspraak.nl
Waarom doen zij dat?
Mogen wij niet weten dat Dexia alle zaken verliest en dat Dexia elke keer weer de gedupeerde het verloren geld moet teruggeven?
Gelukkig komen er regelmatig uitspraken binen via gedupeerden en advocaten.
Op www.platformaandelenlease.nl staan al deze uitspraken.

Waarom zou je schikken als je via een (betaalbare) gerechtelijke procedure je inleg kan terugkrijgen?

Wacht ook niet af tot de verrader Leaseverlies het gerechtshof vraagt om de schikking verplicht te stellen voor iedereen.
Zeg je vertrouwen schriftelijk op in die club en verstuur die brief vandaag nog.
Een belangenbehartiger als Leaseverlies die vraagt om alle rechtszaken van de gedupeerden op te schorten is een Judas.
Duizenden gedupeerden zijn aan het procederen en dreigen nu slachtoffer te worden van de wolf in schaapskleren: Leaseverlies.
Dit is geen belangenbehartiger meer en daarom moeten wij het vertrouwen in Leaseverlies opzeggen voordat ze nog meer schade veroorzaken.
De voorbeeldbrief is te vinden op onze website.

Groeten,
Piet

Loeke de Waal
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:43

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door Loeke de Waal »

Duizenden gedupeerden zijn aan het procederen en dreigen nu slachtoffer te worden van de wolf in schaapskleren
Ik denk misschien een kleine 2000

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door JH »

Ik denk misschien een kleine 2000
Zo denk ik er ook over. En tot die kleine 2000 behoren voornamelijk diegenen die door dexia zijn gedagvaard omdat zij dankzij de adviezen van PAL niet meer aan de betalingsverplichtingen hebben voldaan.
Noodgedwongen moesten zij dus via een advocaat procederen. :!:

Loeke de Waal
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:43

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door Loeke de Waal »

Laatst gewijzigd door Loeke de Waal op 18 sep 2005 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door Piet »

Dit gedicht is al eerder op het forum verschenen en is niet van de hand van Jan Marijnissen.
Even terug naar die andere posting over een kleine 2000 gedupeerden die zouden procederen.
Alleen al in Amsterdam lopen er 1200 rechtszaken.
Veel daarvan zijn dagvaardingen waar meerdere gedupeerden opstaan, varierend van 4 tot 180 man.
Dus alleen al in Amsterdam loopt het aantal gedupeerden dat aan het procederen is in de duizenden.
Waarom zouden hier diverse figuren posten met stukjes tekst die totaal niet waar zijn?
We hebben het hier vaker over gehad, dus laten we geen oude vissen uit de sloot halen.
Maar soms erger ik me kostelijk aan die onzin.

En tot zover de zondagavond overpeinzing.

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 19 sep 2005 07:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Loeke de Waal
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:43

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door Loeke de Waal »

Nou Piet dat is dan schrikbarend 1200 alleen al in Amsterdam.

groet,

loeke

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door pluutje »

Goed gedaan Loeke. :idea: :wink:

Ange
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mar 2005 17:04

Re: Geld terug van Dexia

Ongelezen bericht door Ange »

ik mag dom zijnmaar....... :roll:

Gesloten