LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Hello Moonmonika, indeed a very wise decission to contact www.leaseproces.nl . Better today than tomorrow. Best of luck!

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door pluutje »

A wise advise Procesvoerder. :!:

moonmonika
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2007 10:33

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door moonmonika »

thank you

Robbedoesse
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:00

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Robbedoesse »

Vandaag een brief gekregen van dexia met de herinnering openstaand beedigingssaldo van uw verschuldigde bedrag van 5000 euro binnen 10 dagen te voldoen , anders incassoprocedure

voel het mes op mijn keel terwijl de zaak al een jaar bij beursklacht ligt.
ik weet nu even niet meer wat te doen

robbedoesse

moonmonika
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2007 10:33

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door moonmonika »

I am sorry about that, it seems that Dexia will do whatever they want.

This is not going to give us a Happy Easter.

I don't know, but it does give a person sleepless nights and migraines because I really have no idea how far they go, I suppose they will go to court and will try to get whatever I have. Well I have nothing. I think a computer and a TV are nowadays no longer luxury items. I have nothing else and next year I won't earn any money either as from July 2008, I will have to live on Social Benefits and I don't think they can take away anything from that little bit of money.

So I should actually not worry, but I do. I could care less if I get a bad rating at whatever place, I'm not going to apply for any loans nor for a mobile phone contract. Maybe I should just do nothing about Dexia but perhaps try to get some money back from the Sprintplans?

This is so very difficult.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Look, Moonmonika, it's no use at all moaning in this forum. Be resolute at last and call Leaseproces for information and help. Don't expect any language difficulties there, as all Dutch law students should be able to at least read and reasonably speak English. To be certain, ask specifically for someone you can easily communicate with in your own tongue! This goes for your problems with Aegon and Dexia as the people of Leaseproces handle both.

moonmonika
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2007 10:33

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door moonmonika »

sorry if I said anything wrong.

If the messages can be deleted. Please do so.

I did not want to offend anybody, I was asking for opinions and vented a bit. Everybody else seems to be complaining.

Once again, sorry.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Don't say or feel sorry Moonmonika.
Procesvoerder maby say it a bit rough, but you can safely count on him. :wink:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 30 Mrt 2007 12:53 door Robbedoesse
--------------------------------------------------------------
voel het mes op mijn keel terwijl de zaak al een jaar bij beursklacht ligt.
ik weet nu even niet meer wat te doen


Robbedoesse,

Contact opnemen met Beursklacht en advies vragen. Gewoon doen..! :idea:

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ja hoor, daar hebben we dexia weer.

Al weer een afrekening ontvangen met het verzoek binnen 1 week te betalen.

En al weer drie brieven ontvangen met een vernieuwde duisenberg berekening, die nog niet eens klopt omdat ze blijkbaar nog niet weten dat ik al enkele decenia getrouwd ben terwijl ze dan weer wel weten dat mijn vrouw het contract vernietigd heeft.

Nou ja.. en anders incasso bureau's en bkr.. jullie kennen dat wel.
Maar bkr heb ik al van hun gekregen omdat ik een paar jaar geleden op geen enkele manier een lening meer kon krijgen om die door dexia zelf verzonnen restschuld te betalen, dus ze doen maar.

Overigens kan die bkr wel voordeel opleveren:
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/1/911/dossier

Martinvdm

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Martinvdm »

die nog niet eens klopt omdat ze blijkbaar nog niet weten dat ik al enkele decenia getrouwd ben
Goh...Valt me tegen van een o zo geroemde 'heldere' en 'duidelijke' Duisenbergregeling ...

Groet,
Martin

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Harry »

Weer een brief van Dexia (26.04.07)de duisenberg regeling vervalt ze willen nu binnen 10 dagen het hele bedrag overgemaakt zien, maar er is nog één kans als we de opt-out verklaring intrekken. Zoals alle andere brieven gaat ook deze richting lease proces ( copie ervan ) En uiteraard worden we aangemeld bij de BKR. Nu maar hopen dat de rechtbank de gewone burger wil helpen, maar ik ben er bang voor zij zitten met hun vette salarissen lekker veilig achter hun houten schotje, de afstand tussen overheid en burger is te groot geworden. En waar ik al jaren voor waarschuw we zitten al midden in de democratische dictatuur ( zie het Rusland van Poetin ) als burger geen schijn van kans, de overheid beschermt zich zelf met vette salarissen veel te veel regels en van compromie willen ze niks weten WET IS WET, ja je moet je zelf wel beschermen natuurlijk.

groet Harry

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

ze willen nu binnen 10 dagen het hele bedrag overgemaakt zien, maar er is nog één kans als we de opt-out verklaring intrekken.
Wat een vriendelijke en vooral zorgzame bank is dat toch en die zo goed omgaat met onze spaarcentjes...

BKR? Alweer? Bij vijf keer krijg je dan een cadeautje of zo...

Eigenlijk is het genant.. een bank die stuiptrekt.

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Harry »

Eindelijk het is zover Dexia wordt in onze zaak via lease proces opgeroepen om voor de rechtbank te verschijnen in Amsterdam. De exacte datum is nog niet bekend maar ik hou jullie op de hoogte hoe het proces verloopt. De eis is het ingelegde geld terug plus wettelijke rente. nu maar afwachten of de rechter eindelijk recht gaat spreken, anders hebben we een probleem en Dexia ook, want we betalen niet. Zijn er nog meer mensen die deze week of komende weken gaan procederen via lease proces, laat dit dan even weten.

groetjes,
Harry

hammie32
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2007 19:50

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door hammie32 »

Harry, wanneer heb jij je ingeschreven bij leaseproces? Ik wacht sinds Leaseproces mijn belangen behartig deze zomer al 2 jaar tot mijn zaak bij de rechtbank komt.

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Ik ben ook zeer slecht te spreken over Leaseproces, wacht nu al sinds november 2005 tot de zaak onder de rechter wordt gebracht. Daarnaast krijg ik op brieven, e-mails en faxen steevast geen reactie en wordt de telefoon alleen opgenomen door assistentes die helemaal niet lijken te weten waar ze mee bezig zijn. Tot slot heb ik het opt out formulier keurig aan Leaseproces teruggestuurd, maar ik heb nooit een bevestiging ontvangen waarin zij aangeven mijn verzoek aan de notaris te hebben doorgegeven.

Is Leaseproces nog wel te vertrouwen? Hoe weet ik dat Leaseproces mijn opt out verklaring wel echt aan de notaris heeft doorgestuurd als niemand dit aan mij kan bevestigen?

jannes
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 jul 2005 08:49

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door jannes »

Mijn ervaringen met Leaseproces zijn juist erg goed.

Op elke e-mail krijg ik bericht en als ik bel en het antwoord is niet direct bekend, dan wordt ik keurig teruggebeld.

Jannes.

Martinvdm

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Jeroen,

Ook ik ben aangesloten bij LP vanaf half 2005 en ze hebben natuurlijk nog niet veel kunnen doen ivm de WCAM affaire. Heb zelf altijd netjes bericht gehad over mijn vragen en/of opmerkingen.
De opt - out is ook door mij verzonden en heb vorige week contact gehad met LP dat er nog geen bevestiging teruggezonden is. Dit ligt aan het notariskantoor en niet aan Leaseproces.

Heb nog steeds vertrouwen in deze behartiger en in het biezonder in Dhr. Van Dijk. Hij heeft in al die jaren een reputatie opgebouwd, en dat zal hij niet laten vergrabbelen door deze Dexiagate.

Geduld jongen, na 1 augustus gaat het spel pas echt beginnen.

Groet,
Martin

jeroenEUR
Berichten: 430
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:24

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door jeroenEUR »

Hoi Martin,

Als ik jouw reactie lees vraag ik mij toch twee dingen af:

1. Alle rechtszaken hebben door de WCAM inderdaad lang stilgelegen, maar dat betekent niet dat Leaseproces ook stil moest blijven zitten. Ze hadden ondertussen best alvast wat dagvaardingen kunnen opstellen, maar Harry is de enige op dit forum die sinds 25 januari bericht heeft gekregen van Leaseproces over het opstarten van zijn zaak. Berichten van anderen heb ik niet gelezen. Daarnaast is de WCAM nu alweer 3 maanden geleden verbindend verklaard, waarom heeft Leaseproces in februari en maart niet direct 1000 dagvaardingen tegen Dexia laten uitbrengen? Daarmee zouden ze in ieder geval hebben laten zien daadkrachtig te zijn; nu lijkt er nauwelijks iets te gebeuren.

2. Waarom heeft de notaris de opt out meldingen via Dexia nog niet bevestigd? De meeste notariskantoren zijn efficiënt, dus het lijkt me niet dat dit met tijdgebrek te maken heeft. Is er misschien iets anders aan de hand? Neemt de notaris bijvoorbeeld geen genoegen met een opt-out verklaring via Leaseproces en heeft LP hiermee een fout gemaakt? Is het straks dan ook de vraag of deze opt-out verklaringen die via Leaseproces zijn gedaan wel rechtsgeldig zijn?

Ik overweeg nu om zelf maar een verklaring naar de notaris te sturen, dan ben ik tenminste niet afhankelijk van Leaseproces.


Begrijp mij niet verkeerd: ik vind het goed dat er een partij als Leaseproces is, het is uit de uitzendingen van TROS Radar ook wel gebleken dat Dexia bang voor hen is, maar ik vind dat we hier op dit forum wel stevig de vinger aan de pols moeten houden! Die reputatie van Van Dijk zegt mij niets (ik heb meer mensen gezien die hun reputatie van de ene dag op de andere te grabbel gooiden) en als die Van Dijk een slimme jurist is, wil dat nog niet zeggen dat hij ook een goede manager is van een juristenkantoor met vooral veel piepjonge juristen die stuk voor stuk geen enkele ervaring hebben.

De informatievoorziening van Leaseproces is gewoon belabberd. Een half jaar geleden is ons bijvoorbeeld ook gevraagd om ons e-mailadres door te geven, zodat we beter op de hoogte konden worden gehouden van de gang van zaken. Heb jij al eens een nieuwsbrief per e-mail gehad? Ik niet!

Martinvdm

Re: Het gaat gebeuren DEXIA WIL GELD ZIEN

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Om antwoord te kunnen geven op jouw vragen zou ik moeten speculeren en dat doe ik niet. Heb niet de vrijheid om in de keuken van Leaseproces te kijken.

Mag wel aannemen dat ze bezig zijn met de diverse zaken en nu de messen aan het slijpen zijn. Volgens het gesprek wat ik gehad heb, is het notariskantoor niet zo snel met de opt out bevestiging terug te sturen. Dat de opt out van Leaseproces niet in orde zou zijn, lijkt me wat overtrokken.

Een vinger aan de pols houden is zeker niet verkeerd. Men mag bij LP op de vingers kijken en als het kan tot op de punt en de komma. Daar ligt het allemaal veels te gevoelig voor. Wel ben ik het met je eens dat er eens meer informatie naar buiten mag komen en vooral de mensen die al ruim 2 jaar staan ingeschreven. b.v. welke zaken komen er eerst, wanneer gaan de zaken starten, hoe is de informatiestroom tussen Dexia en Leaseproces, Broedt Dexia nog een laatste ei uit enz.

Groet,
Martin

Gesloten