LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het jaar van de WAARHEID

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Het jaar van de WAARHEID

Ongelezen bericht door Brabander »

Allemaal een goed 2005.

Voor de leasellende gedupeerden lijkt 2005 het jaar van de waarheid te worden.
Er zullen snel veel uitspraken volgen.
Ook zullen er diverse uitspraken in hoger beroep volgen.

Als DEXIA er brood in ziet zullen doorgaan tot de Hoge Raad.

Daar zal enkel gekeken worden of de procedure bij de lagere rechtbanken goed is gedaan.

Ook zal de DSI in hoger beroep uitspraken doen.

Dus 2005 wordt ons jaar en niet voor DEXIA denk ik.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Het jaar van de WAARHEID

Ongelezen bericht door Hans A »

EERST ZIEN DAN GELOVEN!

Ik moet eerst nog eens zien dat het zo snel gaat. Sinds de uitspraak in de zaak Eegalease/Dexia is er niet echt veel gebeurd. Een paar uitspraken in Breda en links en rechts nog een enkele.
De laatse (Haarlem) was zelfs bijzonder vreemd. (contract nietig verklaard en de waardevermindering van de aandelen die dus niet van slachtoffer zijn aan Dexia moeten betalen?!?!)
Ik ben er van overtuigd dat Dexia tot de Hogeraad doorgaat en bovendien ben ik er van overtuigd dat Dexia de eegaleasezaak verliest.
Meer dan 90% van de rechters heeft al bepaald dat het huurkoop betreft. Ik kan mij voorstelllen dat de Hogeraad in geval van een of enkele uitspraken fouten zal constateren, maar dat zóveel rechters het fout kunnen hebben lijkt mij uitgesloten. Bovendien heeft de Hogeraad in het verleden (in een totaal andere zaak dan aandelenlease) artikel 1:88/1:89 van toepassing verklaart indien het nadrukkelijk HUURKOOP betreft! Dus wat dat betreft zit het bij de hogeraad wel goed denk ik.

Aleen moet ik eerst nog eens zien of 2005 het jaar van de waarheid wordt. De vertragings tactiek van Dexia en de traagheid bij de rechtbanken (uitstel, overleg enz) kunnen roet in het eten strooien waardoor het mogelijk nog wel enkele jaren kan gaan duren. Gelukkig krijg je ook de wettelijke rente vergoed (ca 6%) en zie ik het achteraf toch maar als een spaarregeling, PRECIES WAT DE COLPERTEUR MIJ VOORSPIEGELDE! :wink:

Groeten Hans

Gast

Re: Het jaar van de WAARHEID

Ongelezen bericht door Gast »

De Hoge Raad controleert niet alleen of de procedure goed is gevolgd.

De Hoge Raad beoordeelt of er sprake is van schending van het recht en verzuim van essentiele vormen (w.o. motiveringsgebreken).

Aleen een procedure bij de Hog Raad neemt al een jaar in beslag en dan moet er nog eens niets bijzonders aan de hand zijn. Reken er dus maar op dat er op dat er zeker niet voor 2006 een eindoordeel is.

Overigens als de Hoge Raad casseert en terugverwijst is het ook zo 2007.

Gast

Re: Het jaar van de WAARHEID

Ongelezen bericht door Gast »

De wettelijke rente is op dit moment 4%

gompie
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2004 13:40

Re: Het jaar van de WAARHEID

Ongelezen bericht door gompie »

Maar dexia rekend 12% voor aandelen lease,maar ja dat is dexia

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Het jaar van de WAARHEID

Ongelezen bericht door rust »

een goed en gezond nieuw jaar iedereen.

De dagvaarding in mijn zaak is samen met 17 andere eegaleasers betekend. Dus het spel kan nu echt beginnen.
Ben wel vorige week gebeld door het incassoburo, maar ikwas niet thuis en mijn dochter nam de telefoon op en zei dat ik niet thuis was.
De incassohond gooide van nijd keihard de hoorn op de haak.
Goed dat ik niet thuis was. hij had van mij de volle laag gehad.

rob69
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 nov 2003 22:58

Re: Het jaar van de WAARHEID

Ongelezen bericht door rob69 »

"Gelukkig krijg je ook de wettelijke rente vergoed (ca 6%) en zie ik het achteraf toch maar als een spaarregeling, PRECIES WAT DE COLPERTEUR MIJ VOORSPIEGELDE!

Groeten Hans"

mooi gezegt! hoop dat de mensen die nog steeds betalen daar mee STOPPEN!

dat is de reden dat ze(dexia) doorgaan en het zo lang willen rekken..
(zij m'n advocaat)

rob

Gesloten