LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het was stikken of schikken.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
gerritsmit
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 jul 2005 21:08

Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door gerritsmit »

Mijn vrouw en ik hebben besloten om te schikken. We hebben een gezamelijke restschuld van ietsje minder dan 7000 euro.

Dit bedrag is voor ons te overzien en afbetaald in een te overzien tijdsbestek.
Wat wij willen is rust in ons leven na al die tijd in deze onzekerheid te zitten.
Niemand kan ons garanderen dat al deze rechtzaken binnen afzienbare tijd afgewikkeld gaan worden en de uitslag van de rechter is ook niet zeker.

Waarschijnlijk zullen jullie mij gaan afkraken omdat wij dit besloten hebben. Ik hoop dat jullie respect hebben voor mijn beslissing.

Gerrit en Marion

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door Janny »

Gerrit en Marion

wie heeft er recht om jullie af te kraken?

Iedereen heeft toch het recht om zijn eigen beslissing te nemen. ?Persoonlijk ervaar ik uw beluit niet als verraad ,maar naar ik aanneem een door u weloverwogen beslissing .Voor € 7000,-- restschuld is een procedure ook een groot bedrag. , ervanuitgaande dat jullie alletwee eegaleaser zijn. is de verloren inleg zeker kleiner dan de procedure kosten

Ik ben al ruim 1 1/2 jaar aan het procederen , dus een acceptatie was niet aan de orde.. Maar opgeteld zou het voor mij niet onmogelijk zijn geweest wanneer ik niet had geprocedeerd.Wel is het voor mij nu voordeliger mits een goede te verwachten uitspraak.
Veel sterkte en rust gewenst.

janny

gerritsmit
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 jul 2005 21:08

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door gerritsmit »

Janny, dank je voor je lieve reactie.

De laatste tijd is er sprake van een harde discussies en zelfs intimidatie (in mijn ogen tenminste) op dit forum.
De stichtingen zetten harde woorden neer om mensen over te halen om hun weg te volgen.

De gedupeerden, die ja en nee hebben gezegd, komen hierdoor lijnrecht tegenover elkaar te staan terwijl we juist op 1 front moeten vormen.
Veel vrienden van mij hebben "ja" gezegd en zijn zeer gedemotiveerd om op dit forum hun gevoelens en persoonlijke situatie te vertellen.

Voor velen het schikkingsvoorstel is een uitweg waar, dankzij SLV, dankbaar gebruik van gemaakt gaat worden.

Gerrit en Marion

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door anne_ »

Jullie hebben groot gelijk. Als jullie je hier goed bij voelen moet je zeker achter deze zelf gekozen beslissing staan. En laat iedereen maar kletsen hier.

Veel geluk verder,

Gr. Anne.

geengeluk
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 mei 2005 12:36

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door geengeluk »

Ik ben het helemaal eens met anne. Het is jullie leven.

Veel geluk gewenst.

Albert.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door JH »

Gerrit en Marion, jullie besluit om te schikken verdient alle respect. Het is een ieders eigen keuze, waarbij de persoonlijke en immateriele omstandigheden soms zwaarder kunnen wegen dan doorgaan om er meer uit te kunnen slepen. Hoewel dat nog maar de vraag is, want ook de advocaat doet het niet voor niets.
Heel veel succes en een rustiger leven zonder dexia.

ik ben er net
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 okt 2004 18:26

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door ik ben er net »

je hebt gelijk je moet doen wat je goed dunkt en als jullie je hier goed bij voelen moet je dat doen.
ik wens jullie veel rust toe voor nu en in de toekomst.

veel geluk samen

hennie

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Iemand die een schuld heeft van minder dan €. 5.000 kan dat op langere termijn afbetalen, maar hoe gaat dat met mensen met een schuld van meer dan €. 100.000,00 :?: :?: En depots bij Legio-Lease :?:

Die bestaat niet :?: :?:

Probeer daar maar uit te komen, ingrijpen in het verleden was niet te doen, door de dure afkoop regelingen van die Dexia, was dat ook al niet te betalen, ondanks dat er toen nog waarde was :!:

Ze moeten mij uitbetalen die criminelen, waar zijn de aandelen :?: :?:

Bewijs het maar :!: :evil:

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door Captain-America »

@ Gerritsmit,

Groot gelijk dat je staat waar je voor staat.
Jullie, iedereen overigens, moeten kijken wat je het beste vind en dan vooral niet meer terug/achterover-kijken.

Hoop overigens dat hetgeen jullie gaan afspreken ook daadwerkelijk zal worden nagekomen. De tijd zal het leren.

Veel su6

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door woest »

Goeiemorgen Gerrit en Marion,

Heerlijk, om een dexia-loos leven tegemoet te gaan, wat moet dat een opluchting zijn! Vertrouw er maar op, dat de ellende, die jullie hebben meegemaakt, niet zonder slag of stoot geaccepteerd wordt en dat de veroorzakers niet vrijuit zullen gaan. Dank, voor het feit dat jullie dit hier wilden melden, ook al lijkt het er op dat degenen, die doorgaan, hiertegen zouden zijn. Wij (inderdaad, ik ga door) zijn niet tegen degenen, die kiezen voor rust, integendeel: Wij zijn alleen tegen de veroorzakers van al het verdriet. De felheid betreft hen, niet jullie.

Héél veel geluk gewenst!
Woest

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Gerrit en Marion, als jullie je daar beter bij voelen moet je het zeker doen.
Ik hoop alleen dat alles zo gaat als jullie wensen.
Veel geluk samen.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door Julika »

Als jullie de 7.000,--Euro in 1 jaar tijd aflossen kunnen zal ik ook zeggen doe het.
Als het jaren zal duren met de aflossing zeg ik nee bij huurkoop Het probleem is namelijk je blijft in het BKR staan en je probleem is nu nog niet weg.
Ik zelf hoef niet te kiezen. Een zaak voorlopig gewonnen in Alkmaar. De tweede zaak, die nu aanstaat heeft ook een hoge restschuld van 26.000 Euro. In dit geval kijk je niet na de kosten van de procedure.

Mijn vriendin heeft 7 contracte met sommige looptijden van 10 jaar.(huurkoop)
Een man in de WAO. Ze kan nu weer slapen dank de hulp van Piet, die wel advocaten heeft, die voor iedereen betaalbaar zijn.

groetjes Julika

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Gerrit en Marion,

Jullie gaan nu weer rustige tijden tegemoet en zijn tevreden met deze schikking.
Jullie hebben dit ook verwoord in deze topic.
Willen jullie dit ook in een interview vertellen aan een krant of weekblad?
In een andere topic heb il al eerder een oproep gedaan aan gedupeerden die hun verhaal willen vertellen.

Ik weet dat velen, die, net als jullie (tot voor kort), voor de keus staan en een beslissing moeten nemen, hiermee een steun in de rug krijgen.
Als jullie zelf niet willen dan zijn er wel anderen in jullie omgeving die dit graag willen doen.
Je schreef hierover:
Veel vrienden van mij hebben "ja" gezegd en zijn zeer gedemotiveerd om op dit forum hun gevoelens en persoonlijke situatie te vertellen.
Ik hoop van je te horen via [email protected]

Groeten,
Piet
Stichting Platform Aandelen Lease

gerritsmit
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 jul 2005 21:08

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door gerritsmit »

Hoi Piet,

Dank je voor je leuke reactie hier maar ik zie op andere onderwerpen een hele andere Piet. Een strijdbare Piet die mensen probeert te ontmoedigen om ja te zeggen.
Ik ben bang dat sommige mensen hierdoor in de financiele problemen zullen gaan raken want een advocaat, nou die kost wat.

Wat betreft dat interview. Daar hebben we laatst nog over gesproken op een verjaardag met een aantal gedupeerden. Wij willen daar niet aan meewerken omdat wij helemaal niet blij zijn met wat er in het verleden met payback is gebeurd. Daar hebben wij nog steeds een wrange smaak van in den mond.

Ik roep iedereen op om eens wat meer gelegenheid te geven aan de ja-stemmers waarvoor SLV zo hard voor gewerkt heeft.

Groeten,
Gerrit en Marion

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door pluutje »

De tijd zal het leren [ :roll: ]

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door HvdB »

Hee een ja-knikker!!! Neersabelen die hap!!!

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Het was stikken of schikken.
Voor mij was het slikken

gerritsmit
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 jul 2005 21:08

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door gerritsmit »

Wat een onzin is dit allemaal?
Waar gaat dit over?

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door Captain-America »

@ Gerrit & Marion,
gerritsmit
Geplaatst op: 08 Jul 2005 21:51 Onderwerp:
[...]Ik ben bang dat sommige mensen hierdoor in de financiele problemen zullen gaan raken want een advocaat, nou die kost wat.
Hier wil ik nog wel wat kanttekeningen bij plaatsen.

De kosten, afhankelijk van hoe je dit aanpakt, kunnen meevallen.
- Zo kan iemand met een toevoeging voor een appel en een ei gaan procedere
-Kun je als individu, met alle specifieke (eigen) punten e.d. in groepsverband vanaf 350 Euro in eerste aanleg via een groepsprocedure gaan rechten
-En zijn er ook nog diverse andere soortgelijke mogelijkheden.

Het kost je enkel meer als je alleen een advocaat tegen uurtarief inschakelt. Dit lijkt mij, zeker gezien de voornoemde mogelijkheden niet meer (direct) noodzakelijk, zodat zoals gesteld de kosten reuze mee zullen gaan vallen.

Ik spreek dan ook de hoop uit dat jullie in aanvulling op de diverse gesprekken die jullie prive (gaan) hebben en hadden, en in het verlengde van hetgeen jullie opperden, deze gegevens mede zullen willen verstrekken zodat er een compleet overzicht bestaat over wat tegen welke kosten mogelijk is, alsmede de reeele kans van slagen.

Su6 verders.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Het was stikken of schikken.

Ongelezen bericht door impact »

HvdB is identiek aan LindaLovelace, dezelfde troll.

Gesloten