LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door studex »

Vandaag ontving ik van dexia een jaaropgave over jaar 2004,deze brief dateert van 24 Januari 2005!
Het gekke is dat openstaande posten er ook in staat vermeld.
De jaaropgave bestaat uit 5 punten :

* Situatie per 01-01-2004
* Opbouw vermogen per 31-12-2004
* Opbouw schuld per 31-12-2004
* Dividenden in 2004
* Betaalde rente en administratiekosten in 2004



Wil je reageren stuur dan je mailtje naar :[email protected]

Alvast bedankt!

M. vr. Gr.

Studex
Laatst gewijzigd door studex op 22 feb 2005 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 okt 2003 21:10

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door Kees »

Hoi,

Ik heb die jaaropgave ook gehad. Ik heb deze nu niet meer omdat ik het gelijk vernietigd heb. Hoe halen ze het in hun hoofd om die rotzooi te verzenden?

Ik wens niet te worden aangesproken als "client" van dexia.

Kees

RuudB
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2005 13:00

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door RuudB »

Ik heb ook een opmerking over de jaaropgaves van Dexia.
Misschien heeft iemand anders dit ook meegemaakt/opgemerkt.
Het had, in mijn geval, betrekking op de jaaropgave van 2003.
In de loop van 2003, juli om precies te zijn, heb ik mijn restschuld aan Dexia betaald, onder protest. Ik zag er toen geen uitweg meer in, vrouw hoogzwanger, de stress die dit met zich meebracht was niet goed voor haar. Echter begin 2004 kreeg ik van Dexia een jaaropgave waar op stond dat mijn restschul nog open stond. Boos en verbaast heb ik toen naar Dexia gebeld om hierover uitleg te vragen. De jongeman aan de telefoon vertelde mij dat ze inderdaad het door mij overgemaakte bedrag hadden ontvangen op 31-12-03. Toen ik hem vroeg hoe dat kon aangezien ik het al in juli had overgemaakt, wist hij mij daar geen antwoord op te geven. Maar het maakte volgens hem niet uit, het geld hadden ze binnen en mijn restschuld was voldaan. Toen vroeg ik hem hoe het dan in godsnaam mogelijk was dat op mijn jaaropgaaf de restschuld nog open stond, wist hij zichhier niet onder uit te kletsen. En ik wacht nog steeds op een goede verklaring van Dexia.
Zijn er nog meer mensen bij wie dit zo is, danwel geweest ?
Op zich kan ik maar twee redenen verzinnen waarom Dexia dit zo heeft gedaan. 1. het is een administratieve puinhoop bij Dexia. Het antwoord zal ik ook direct zelf maar even geven. JA. 2. Dexia probeert meer uitstaande vorderingen op "clienten"op te geven dan daadwerkelijk het geval is. M.a.w. Dexia probeert op haar balans een hogere debiteurenpost op te nemen om zo de zaken beter te laten blijken dan werkelijk het geval is. Ik ben benieuwd.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door 16again »

Ik heb die jaaropgave ook gehad. Ik heb deze nu niet meer omdat ik het gelijk vernietigd heb. Hoe halen ze het in hun hoofd om die rotzooi te verzenden?
Mensen die jaarlijks de belastingpapieren moeten invullen hebben die gegevens simpelweg nodig!
Ik wens niet te worden aangesproken als "client" van dexia.
Hoe moeten ze dan hun klanten aanspreken?
Met "beste gedupeerde" ??

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door impact »

De betaalde dividendbelasting kan in mindering worden gebracht op je belastbaar inkomen 2004. Maak hier gebruik van!

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Als je partner heeft vernietigd dan bestaat het contract niet meer en ben je terug gebracht in de staat van voor het afsluiten Dus geen schulden geen divdend geen aftrekposten.


joost

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door cornelis »

Geen aftrekposten zeg je joost1 ik heb nog nooit iets afgetrokken,omdat ik niet wist dat het rente was die éénmalige inleg.
groetjes

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door JOOST1 »

De vooruitbetaalde dividend belasting dan dit heeft niets met geldlenen te maken maar wel met aandelen en dividendbelasting.

Joost

peter57
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 sep 2003 20:22

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door peter57 »

Als je je contract hebt vernietigd, dan moet je wel consequent zijn. Dus geen aftrekposten en geen schulden die het aandelenleasecontract aangaan.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door impact »

Zolang Dexia de door jou ingeroepen vernietiging bestrijdt en daarover nog geen uitspraak door de rechter is gedaan, kan je zonder (gewetens?)-bezwaar de aan jou toegeschreven dividendbelasting van je belastbaar inkomen over 2004 aftrekken. Anders ben je een dief van je eigen portemonnaie. Als er eenmaal een definitieve uitspraak is in jouw geval kan je altijd nog het in jouw ogen onterecht ontvangen belastingvoordeel verrekenen met de fiscus.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Impact


Dat is niet correct je contract is buitenrechtelijk nietig verklaart door je partner en pas na een uitspraak van de rechter waarin Dexia gelijk krijgt dat het contract niet vernietigt is mag je gebruik maken van de fiscale mogelijkheden. Dus als je nu gebruik maakt van deze mogelijkheden kan Dexia dit tegen je gebruiken zie een 10 tal berichten van Sara en ander advocaten over dit item. oa Pas op met doorbetalen na vernietiging

Joost

Jeff
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2005 01:34

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door Jeff »

Heb t teruggestuurd met de mededeling dat ik geen zaken doe met oplichters.
Moet je ook doen

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door impact »

Joost, jouw belastingaangifte is een zaak tussen alleen jou en de belastingdienst. Daar heeft Dexia verder niets mee te maken en die krijgt daarover ook echt geen inlichtingen van de fiscus.
Zolang de vernietiging van jouw contracten door Dexia wordt afgewezen en de rechter heeft hierover nog geen uitspraak gedaan, doe jij niets verkeerds als je de door Dexia ingehouden dividendbelasting verrekent met je belastbaar inkomen 2004. Je bent een dief uit eigen zak als dit nalaat en er is echt niets illegaals aan.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Jaaroverzicht DExia is belangrijk:

- betaalde dividendbelasting is aftrekbaar.
- de openstaande restschuld mag als negatief vermogen opgevoerd
worden.

Zit er nog op te wachten.
Als ik het goed begrijp maken ze op het overzicht ook melding van achterstallige betalingenen en incassokosten? Dan zijn we weer helemaal bij.

O.D.

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door vervelend »

Als aanvulling:

De schuld als negatief vermogen,maar de gewaardeerde aandelen als positief vermogen opvoeren mits e.e.a. de € 19522,-p.p. te boven gaat.

Het negatief vermogen moet eerst verminderd worden met € 2700,- p.p.

De dividendbelasting BLIJFT aftrekbaar.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Klopt, zonder opgave van de "restschuld" zou je vanwege het "aandelen bezit" belasting moeten betalen.

dagwaarde
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2005 22:37

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door dagwaarde »

haha, stelletje prutsers die hun jaaropgave vernietigen of terugsturen. :)

kost je alleen maar geld en/of tijd & moeite...daar hangen ze de vlag niet voor op half stok hoor :P

Joost123
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2005 19:34

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door Joost123 »

Een vraag,

Ook ik heb de jaaropgave 2004 ontvangen en tot mijn verbazing is het restanthoofdsom op 01-01-2004 en 31-12-2004 exact hetzelfde. Dit terwijl ik keurig elke maand heb afgelost. Dit afgeloste bedrag staat echter weer vermeld onder betaalde rente en administratiekosten. KAN IEMAND MIJ DUIDELIJKHEID VERSCHAFFEN??

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door vervelend »

Dit betekent dus Joost dat je niets hebt afgelost maar alleen rente en administratiekosten hebt betaald, tenminste voorzover ik het begrijp.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: JAAROPGAVE OVER 2004 ONTVANGEN??

Ongelezen bericht door pluutje »

Vervelend,

Helemaal correct. :wink:

Aflossen doe je eigenlijk pas als je contract beeindigd is en je de restschuld ineens of in termijnen zou afbetalen!
Dit laatste is echter af te raden!
In dat geval eerst advies vragen.

Vrg.

Gesloten