LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keuze maken

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
anni
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 aug 2003 19:44

keuze maken

Ongelezen bericht door anni »

Ik heb diverse contracten lopen bij Dexia, al deze contracten heb ik vernietigd en liggen bij de advocaat. Nu krijg ik toch nog contracten terug gestuurd die nu aflopen met natuurlijk een restschuld waarvan ik een keuze moet maken. Aandelen overnemen, restschuld betalen of door laten lopen. Dit terwijl de contracten vernietigd zijn. Mijn advocaat laat de keuze aan mij over. Ik denk af en toe dat ik gek word. Hoe kan dexia doorgaan alsof ze niet vernietigd zijn. Mijn advocaat weet hier geen antwoord op.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: keuze maken

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Anni,

je hoeft helemaal geen keuze te maken, de contracten zijn vernietigd ( net zoals de twin towers van het het world trade centrum) ze bestaan niet meer, weg, foetsie, Dexia is het daar niet mee eens en gaat door alsof ze nog wel bestaan en stuurt dienaangaande gewoon de keuze formulieren.
Echter je hoeft niets te ondernemen, je zaak ligt reed bij een advocaat, begrijp ik, dus had ook hij/zij hier op dienen te wijzen, laat de rechter maar vertellen dat hier rechtsgeldig is vernietid, tot die tijd gewoon niets ondernemen en alle post van Dexia doorsturen naar je advocaat, hij/zij is nu het aanspreekpunt voor Dexia.

T :wink: n

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: keuze maken

Ongelezen bericht door Janny »

anni.

Uit je woorden blijkt dus dat jij wel de contracten buitengerechtelijk hebt vernietigd, maar dat ze daarmee niet gestopt zijn, omdat Dexia de buitengerechtelijke vernietiging niet erkend. En om dat gerechtelijk erkend te krijgen is de hulp van een advocaat en daarna de uitspraak van de rechter nodig die dit doet via een rechtzaak, die je dus zelf moet aanspannen, of, net doen of je doof en blind bent en afwachten wat Dexia gaat doen.
Feit is dus blijkbaar dat Dexia de contracten heeft door laten lopen, zonder dat u daarvoor betaald, en als gevolg daarvan krijgt u dus officieel een achterstand in de betalingen, met weer als gevolg dat Dexia met de BKR gaat dreigen.Dexia vraagd dus nu aan het eind van de officiele looptijd wat u wilt met de contracten, doorgaan of via een procedure afwikkelen?
Janny

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: keuze maken

Ongelezen bericht door Hans A »

Janny,
Laatst gewijzigd door Hans A op 04 okt 2007 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: keuze maken

Ongelezen bericht door Janny »

Hans a.
mijn antwoordt ging niet over mijn situatie maar over die van anni.
lees dat maar eens goed na, want een buitengerechtelijke vernietiging is voor ons een daad, maar voor dexia nog steeds buitengerechtelijk, dus niet van toepassing. Dat is de praktijk.
janny

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: keuze maken

Ongelezen bericht door Hans A »

Sorry, even gemist dat het Anni en Janny was :oops:

anni
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 aug 2003 19:44

Re: keuze maken

Ongelezen bericht door anni »

Bedankt allemaal, het geeft weer even lucht om te horen dat als ik geen keuze maak het geen consequenties heeft. Mijn advocaat is niet erg duidelijk vindt dat ik zelf moet bepalen wat ik doe, alles heeft volgens hem zijn voors en tegen. Betalen is geen bkr codering, wel betalen maar dan onder protest maar dat geeft weer een inningsrisico als de procedure wordt gewonnen. Ik heb het contract al lang vernietigd maar Dexia heeft het gewoon door laten lopen

hupo
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 aug 2007 19:57

Re: keuze maken

Ongelezen bericht door hupo »

Het beste is die advocaat goed in de gaten blijven houden. Komt niet
echt overtuigend over !

Robert D
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 aug 2007 11:50

Re: keuze maken

Ongelezen bericht door Robert D »

een advocaat wrodt ook wel eens raadsheer genoemd
wat zou dat woord raad toch betekenen

raad: zoek t zelf maar uit??
cruijf :alles heeft zn voors en zn tegens maw elk nadeel heeft zn voordeel

RD

Gesloten