LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Leaseproces is hoger Beroep instellen "vergeten

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
tracey1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2010 15:13

Klacht Leaseproces is hoger Beroep instellen "vergeten

Ongelezen bericht door tracey1958 »

"Ben ik al 5 jaar bezig met de eegalease, en de juridisch ingewikkelde combi dexia aanbod etc. Na een comparitie zitting in juli 2009, waar we niet in het gelijk werden gesteld, stelde Leaseproces voor in hoger beroep te gaan.
Na veel overleg uiteindelijk in november besloten dat te doen ( de uitspraak van de rechter liet namelijk erg lang op zich wachten). Bijna 500 euro betaald en het zou ruim een half jaar gaan duren en wat denken jullie......Ze zijn "vergeten Hoger Beroep in te stellen. De jurist welke wij hadden is met een conflict bij Leaseproces vertrokken en ze hebben ons gewoon laten stikken, helaas kan ik het niet anders uitdrukken. Leaseproces had tegelijkertijd dus ook geadviseerd de betalingregeling, waar ik wel alvast elke maand de schuld afbetaalde, te stoppen, daar betalen aan EDR weer andere problemen zou geven. Dat zou dan weer via Juridische wegen van hen via procesvorming terug moeten worden gehaald!Nu ging ik maar eens email wanneer het Hoger Beroep zou dienen en dan komen we erachter dat we al die tijd voor niets wachten, het is dus niet ingesteld. Wie heeft deze ervaringen nog meer en vooral, wie weet hoe ik in ieder geval een gedeelte van de door ons betaalde nedrag voor inschakeling van leaseproces terug kunnen krijgen? Dat geld kunnen we wel gebruiken om alvast weer aan EDR te storten. Advies NOOOOIT met Leaseproces in zee gaan! Altijd tegenstrijdige juridische adviezen gehad en dus na 5 jaar helemaal NIETS opgeschoten! SCHANDE. Nu zegt de hr Both van Leaseproces dat een zaak richting EDR misschien toch nog wel iets gaat opleveren. Aaan mijn hoela....gaat weer jaren duren en uiteindelijk NUL op rekest!

Leaseproces
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2010 10:26

Re: Klacht Leaseproces is hoger Beroep instellen "vergeten

Ongelezen bericht door Leaseproces »

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben vernomen dat u een klacht heeft. Wij vinden dit vanzelfsprekend vervelend. Wellicht kunt u contact met ons opnemen zodat wij samen tot een oplossing kunnen komen.

Met vriendelijke groet
Leaseproces

nie
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2008 16:44

Re: Klacht Leaseproces is hoger Beroep instellen "vergeten

Ongelezen bericht door nie »

Het "leuke" van Internet dat we nooit te weten zullen komen of de Leaseproces die bovenstaand verzoek richt om contact op te nemen met Leaseproces, wel Leaseproces is c.q. vertegenwoordigt?
Zeer waarschijnlijk is bellen met Leaseproces iets dat de klager over Leaseproces allang gedaan heeft
Maar laten we even veronderstellen dat Leaseproces zich echt gemeld heeft op dit forum, dan zou ik toch willen vragen : Leaseproces, maak bekend hoe de vorderingen zijn, ik ben zelf bijna 4 jaar 'klant' maar iets zinnigs horen over eventuele vorderingen, aanpak, evt. succes is er niet of nauwelijks bij.
Ik kan me voorstellen dat als je zo lang niks hoort van Leaseproces, je zelf maar met Dexia voor de Duisenbergregeling gaat omdat je van het hele gedoe af wilt zijn, dat kan toch ook niet de bedoeling van Leaseproces zijn, dat ze klanten verliezen?
kortom, Leaseproces probeer zo af en toe je klanten te laten weten wat er gebeurt en waarom. Tot nu toe is dit minimaal

groet, Nie

Alert
Berichten: 103
Lid geworden op: 23 feb 2009 16:55

Re: Klacht Leaseproces is hoger Beroep instellen "vergeten

Ongelezen bericht door Alert »

Een vraag die zeker aan Leaseproces gesteld zou moeten worden betreft de verjaring van de vorderingen. Na bijna 5 jaar zou er toch opnieuw "gestuit" moeten worden om nog enige kans op een resultaat te behouden (verjaring van de vordering dreigt immers). In de laatste nieuwsbrief van Leaseproces wordt hier (ten onrechte) niets over vermeld !!

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Klacht Leaseproces is hoger Beroep instellen "vergeten

Ongelezen bericht door brenda229 »

ook wij hebben ruim 4 jaar geleden geld betaald.
en elke keer is het binnen dit jaar, we zijn al jaren verder!

echt teleurstellend, we beginnen beetje gevoel te krijgen dat we voor de 2e keer bedonderd zijn!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Klacht Leaseproces is hoger Beroep instellen "vergeten

Ongelezen bericht door Piet »

Ik wil graag even reageren op een paar postings over Leaseproces.
Zodra je een overeenkomst hebt getekend met Leaseproces en je hiervoor betaald hebt zorgt Leaseproces ervoor dat je claim c.q vernietiging niet verjaard.
Je hoeft dus niet zelf een stuitingsbrief op te sturen, dat doet Leaseproces voor jou.
Leaseproces stuurt, op de momenten dat er ontwikkelingen zijn, een Nieuwsbrief naar de aangeslotenen om iedereen op de hoogte te stellen van de laatste ontwikkelingen.
De stichting PAL krijgt regelmatig e-mails van mensen die zich afvragen hoe het met hun situatie is.
Wij hebben regelmatig contact met Leaseproces om als belangenbehartiger dit soort dingen met Leaseproces te bespreken.
De laatste Nieuwsbrief van Leaseproces is nog steeds actueel.
Er lopen 2 cassatie zaken bij de hoge Raad tegen de uitspraken door het gerechtshof Amsterdam van 1 december 2009.
Deze cassatiezaken worden gevoerd door o.a. Leaseproces.
Dit was ook al zo met de 4 zaken die zijn voorgelegd aan het gerechtshof Amsterdam na de uitspraken op 5 juli 2009 door de Hoge Raad.
Leaseproces heeft al vaker het voortouw genomen om zaken naar hoger beroep en Hoge Raad te begeleiden en tge financieren.

Leaseproces probeert op deze manier een betere jurisprudentie te krijgen voor de gedupeerden als we nu hebben.
Als je nu je rechtszaak doorzet dan krijg je een uitspraak conform het Hof Amsterdam.
Dit is over het algemeen geen goede uitspraak.
Je krijgt 2/3 korting op je restschuld en als je meer wilt hebben dan moet je dat met bewijzen kunnen aantonen.
Dat betekent dat de meesten van ons alleen 2/3 korting krijgen op de restschuld.
Dus je volledige inleg ben je kwijt en ook nog eens moet je 1/3 van de restschuld bijbetalen.
Dit is het beleid van rechter Cortenraad van het gerechtshof Amsterdam en wat de rechtbank Amsterdam met tegenzin moet volgen.
Wil je dit dan moet je dit doen en hiervoor heb je geen rechtszaak nodig.
Je kunt zo van Dexia deze regeling krijgen van 2/3 korting op de restschuld.

Ben je van mening dat dit wel een zeer slechte regeling is (de Duisenbergregeling) dan ben je afhankelijk van de uitkomst van de 2 cassatiezaken bij de Hoge Raad die door Leaseproces zijn ingesteld.
En dat betekent wachten.

Wij kennen veel zaken die door advocaten gewoon zijn doorgezet en waarbij de uitkomst slecht was voor de gedupeerden en veel verlies heeft opgeleverd.
Een alternatief is om geduld te hebben en te wachten en te hopen op betere resultaten als nu.
Het is maar waar je zelf voor kiest.

Heb je vragen over Leaseproces of andere advocaten/juristen dan kun je die natuurlijk ook stellen via [email protected]
Als gratis belangenbehartiger proberen wij je zo goed mogelijk te helpen om een zo goed mogelijk resultaat voor jou te bereiken.

Groeten,
Piet

Tiswè
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:43

Re: Klacht Leaseproces is hoger Beroep instellen "vergeten

Ongelezen bericht door Tiswè »

Ik begrijp echter niet waarom de rechtbank geen zorgplichtzaken behandelt(volgens Leaseproces) tot de uitspraak van de Hoge Raad, terwijl er mensen zijn(zoals ik) die bij het afsluiten van een contract zo'n minimaal inkomen hadden dat de huidige formule van het gerechtshof zonneklaar aantoont dat er sprake was van een "onaanvaardbare financiële last". Ik zou toch verwachten dat de behandeling van die zaken gewoon verder kan gaan, maar nee, íedereen moet wachten.(Volgens Leaseproces volgt de uitspraak pas in de loop van 2011.)

toermalijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2013 10:12

Re: Klacht Leaseproces is hoger Beroep instellen "vergeten

Ongelezen bericht door toermalijn »

Wij zijn ook de dupe van van Leaseproces. We hadden 2 vliegwiel-produkten en in 2007 hebben we contact gehad met Lease-proces. Veel brieven/telefoontjes/mails en allerlei zaken ( die je moet regelen) later, hebben we nog steeds niets!!!!!
We hadden beter gebruik kunnen maken van de Duisenberg regeling, dan hadden we tenminste iets gehad!!
Dit jaar gaan we met pensioen. Dit geld hadden we willen gebruiken om de hypotheek te verlagen en te genieten van onze vrije tijd.
Nu??? De woning verkopen (kan niet meer in deze tijd) en in de schulden belanden, wij hebben het er heel moeilijk mee. Hier wordt je depressief van.
Wie kan ons eindelijk eens helpen?
Ik ga maar weer eens mailen naar lease-proces, ik geef me zomaar niet gewonnen. Wie strijdt mee??
Laatst gewijzigd door toermalijn op 05 mar 2013 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Klacht Leaseproces is hoger Beroep instellen "vergeten

Ongelezen bericht door peewee »

@toermalijn,
Enkele kanttekeningen.
1De zg. ''Duisenbergregeling' geldt alleen tusen Dexia en aandelenleasegedupeerden van Dexia. Dus niet voor klanten van AEGON;
2 Vliegwiel constructies zijn in meerdere varianten aangeboden door Aegon; de meeste waren bancaire aandelenleaseconstructies, maar er waren ook beleggingsverzekeringsvarianten (dus woekerpolisachtige constructies)
3 Er even vanuit gaand dat jouw Vliegwiel een (bancair) aandelenleasproduct is dan kun je twee kanten op:
- zelf een KIFID klachtprocedure starten tegen Aegon. Daarvoor heb je geen advocaat nodig. Zie de website www.kifid.nl voor meer informatie;
- behoor je tot de bevolkingscategorie ''weetniet/snapniet/kanniet/'' dan kun je zelf een advocaat zoeken die voor je in actie komt. Zoek hiervoor een advocaat met verstand van zaken (circa 1% van de 15.000 werkzame advocaten) Een hobbel kan zijn of verjaring door je is gestuit en ook tijdig.

Succes !

toermalijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2013 10:12

Re: Klacht Leaseproces is hoger Beroep instellen "vergeten

Ongelezen bericht door toermalijn »

Naar aanleiding van mijn vermelding aan lease proces aangaande mijn melding bij Tros Radar, heb ik weer contact met lease proces.
Een paar keer telefonisch en via e mail. De belofte is dat ze er spoed achter zullen zetten,want anders zullen wij onze toekomst plannen behoorlijk moeten aanpassen. Huis verkopen e.d.
Ik heb ze het voordeel van de twijfel gegeven. Als ik goed bericht heb, laat ik weer van mij horen.
:D

ClaimConcept
Berichten: 1973
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Klacht Leaseproces is hoger Beroep instellen "vergeten

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

@toermalijn,
Als u toch weer in gesprek bent met Leaseproces, is het dan niet handig om uw bericht van 17 feb 2013 aan te passen? Om Leaseproces te beschuldigen van "..."praktijken gaat te ver, het is vooral uw tegenpartij die een oplossing frustreert. Als u echt resultaat wilt, maak dan een keus.
Laatst gewijzigd door ClaimConcept op 05 mar 2013 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

toermalijn
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2013 10:12

Re: Klacht Leaseproces is hoger Beroep instellen "vergeten

Ongelezen bericht door toermalijn »

ClaimConcept schreef:@toermalijn,
Als u toch weer in gesprek bent met Leaseproces, is het dan niet handig om uw bericht van 17 feb 2013 aan te passen? Om Leaseproces te beschuldigen van "woeker"praktijken gaat te ver, het is vooral uw tegenpartij die een oplossing frustreert. Als u echt resultaat wilt, maak dan een keus.
U hebt gelijk.
Ik geef ze het voordeel van de twijfel. Heb ook in het telefoongesprek dat ons vertrouwen wel terug moet komen en dat moeten zij bewijzen.
Nogmaals: we willen positief blijven!!

Gesloten