LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Machteloos

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jannoets
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2010 18:31

Machteloos

Ongelezen bericht door jannoets »

Onlangs kreeg ik een telefoontje van Leaseproces met de mededeling de restschuld van circa 13000 euro aan Dexia te betalen omdat doorprocederen duizenden euro’s meer ging kosten wegens wettelijke rente en proceskosten die op mijn conto zouden komen. Ik stond perplex..
Ik ben alleenstaand, intussen 70 jaar, heb jarenlang dit forum gevolgd en gelezen en gezien dat Dexia vaak de verliezende partij was en doorprocederen zinvol zou zijn, niet dus.
Ik heb een Winstverdriedubbelaar en een Extrabonus belegging. De Duisenbergregeling leverde mij niets op omdat Dexia eerdere contracten uit 1996/97 waarop ik winst had, verrekende met de verliesgevende contracten. Juridisch was die verrekening destijds helemaal niet mogelijk en onaanvaardbaar. Ik krijg het gevoel dat Leaseproces zich er makkelijk van af probeert te maken. Kreeg afgelopen week van hun een email over een ‘biljet van een proces’ dat ze nodig hadden, heb er maar niet meer op gereageerd omdat het al eens eerder was opgestuurd, maar blijkbaar is het voor hen teveel moeite op mijn dossier erbij te pakken. In een brief uit 2008 van Leaseproces werd me medegedeeld dat Dexia een procedure tegen mij wilde beginnen. Reactie van Leaseproces; Als de procedure door Dexia wordt begonnen, zullen wij namens u verweer voeren en een tegenvordering instellen, waarbij wij terugbetaling zullen vorderen van de door u aan Dexia betaalde bedragen. Tot op heden zijn vrijwel alle procedures tegen Dexia door ons gewonnen, aldus deze brief. Dat geeft de burger moed tot je bovenstaand telefoontje krijgt.
Nu heb ik ook nog de pech dat ik in de regio van de Almelose rechtbank woon, omdat in het verleden is gebleken dat deze rechtbank bijna alles aan z’n laars lapt en bij wijze van spreken van een kromme banaan (lees Dexia) een rechte weet te maken. Denk aan alle huurkoopgevallen die bij veel rechtbanken werden geaccepteerd, behalve Almelo die maakt zijn eigen regels. Het ergert mij ook dat Zalm in het begin zei dat het huurkoop was, maar later terugkrabbelde omdat hij zag dat “vriend” Dexia in de problemen kwam.
Dan dat gedoe over de Wet Consumenten Krediet waarover Nick Huls, hoogleraar rechtssociologie in 2004 verklaarde dat Dexia strafbare feiten heeft gepleegd en daarmee in strijd met WCK heeft gehandeld. Daarom vind ik het onterecht dat ik de hele restschuld moet betalen. Op de website van PAL staat het een en ander te lezen over het boek van Cees Roelofs met als titel “Schijnwerper op het bedrog van Legio-Lease en de rol van onze rechtspraak” .
De Hoge Raad heeft achteraf regels opgesteld voor deze contracten om maar van de rest van de gedupeerden af te zijn.
Ik voel me echt machteloos, het is net of mijn buurman een bekeuring voor te hard rijden heeft gekregen die ik vervolgens moet betalen. Dexia weet welke figuren ze moeten aantrekken zoals die frauderende advocaat Cornegoor die veel voor Dexia heeft binnengesleept met zijn omstreden beschuldigingen.
En dan Knuppe(Dexia), zoals ik her en der op het forum lees, wat heeft die bij de hoogste instanties weten te bekonkelen. Ik weet niet goed wat nu te doen, voor de Almelose rechtbank verschijnen met de kans dat ik nog meer moet betalen of de hele restschuld op de een of andere manier aflossen…
Gr. Dick

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Machteloos

Ongelezen bericht door Berenice »

Heel vreemd dat ze dat zo telefonisch af doen....
Ik zou ze eerst maar om schriftelijke bevestiging vragen.

(en nu krijg ik de uitspraak van Herman Finkers over Almelo niet meer uit mijn hoofd)

Gesloten