LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met Payback terug in de tijd

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door Dubio »

Reactie vereniging Payback

Ongeveer 80% van de stemmers heeft het schikkingsvoorstel aangenomen. Het betreft hier een aantal van ongeveer 64.000 gedupeerden. Er zijn dus nog altijd ongeveer 36.000 gedupeerden die nee hebben gestemd, of niet hebben gestemd.
Het gaat dan alleen maar om de mensen die aangesloten waren bij de stichting Leaseverlies en Eegalease. Het overgrote deel van de aandelenlease gedupeerden heeft echter niet kunnen stemmen, aangezien zij niet waren aangesloten bij de stichtingen. Wat inhoudt dat een minderheid van ongeveer 20% heeft beslist voor een meerderheid van 80%.
Dit is echt hetzelfde als dat de regering de uitslag van het EU-grondwet-referendum ook niet geaccepteerd had. En dat was misschien wel beter geweest...
Want die redeneringen van mensen die overal maar tegenstemmen, voor je het weet zit je weer in de middeleeuwen.

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Ik snap dit niet helemaal.
80% van 100.000 is akkoord, dus geslaagd zegt men.
Maar men spreekt over zo een 700.000 gedupeerden althans in het begin.
Hoe kan men dan van succes spreken als maar een schijntje ja heeft gestemd?

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ze (SLV) willen er vanaf, dat is duidelijk.

Ze willen die 5 en een half miljoen gaan gebruiken voor prettiger zaken.

Dus is het leuk dat wij 45 Euro terugkrijgen van dexia (via SLV) en dan gaan we eens kijken welke vereniging ons wel wil helpen, welke vereniging PAL blijft staan tegen dexia en daar gaat in ieder geval mijn 45 Euro dan naar toe.

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Klopt wel IWEBD
Mijn 45E gaat ook naar PAL als deze ooit binnen komt.
Deze mensen zetten zich echt in voor de gedupeerden (geen beleggers).
Maar mijn belangen liggen bij de St Lease Leed en daar heb ik het volste vertrouwen in dat deze zich niet met een kluitje in het riet laten sturen.
Heb vanmorgen eerst mijn lidmaatschap van de consumentenbond opgezegt want die kiezen ook de verkeerde kant.
groeten F G

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Allemaal,

Is er al iemand die zijn €45 heeft gestort gekregen van dex
op zijn priverekening???

FG

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door trudy »

welnee, daar zullen ze echt wel mee wachten. Nooit te snel iets uitbetalen, zonde van de rente.

Veel beloven, weinig geven, doet de gek in vreugde leven. :lol:

Bovendien, wie weet welke kant alles nog op gaat ? Misschien komt het wel nooit.

Sorry dat ik zo negatief ben, maar sinds de Dexia-ellende ben ik zeer, zeer sceptisch geworden.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door Janny »

Allemaal,

Is er al iemand die zijn €45 heeft gestort gekregen van dex
op zijn priverekening???

FG

Zal in mijn geval ook niet gebeuren.

Kwestie was in mijn gedachtengang: wat moest Egalease/legiolease opnieuw met mijn rekening nummer (hadden ze al door mijn afdracht)! bovendien ik stemde nee. Ik kon niet bedenken wat ze daarmee zouden moeten doen.
Naderhand kwam de aap uit de mouw, om stemmen te krijgen ging men(Dexia) ze kopen door het inleggeld voor de stichting te retourneren./althans in het vooruitzicht te stellen.

Ik vraag me trouwens af of die eerlijk is naar Nederlands recht.

Zij moeten vooraf al van plan zijn geweest om deze truc uit te halen vanwaar anders die vraag naar je rekening nummer op je kaart..

Dus voor mij en mijn echtgenoot geen retourgeld. Jammer of terecht.
in een situatie waaraan een rioollucht kleeft.

Janny

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door impact »

Ik onderschrijf je mening geheel, Janny!

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door Captain-America »

Weten jullie, inhakend op hetgeen hier besproken is inzake de terugbetaling e.d., wat opmerkelijk is?

Dat ondergetekende het vermelde bankrekeningnummer, een andere als voorheen bekend was bij Dexia, welke ik vermelde tezamen met mijn Nee(n) stem richting LV, spontaan vermeld stond op mijn nieuwe door Dexia aan ondergetekende toegezonden gegevens overzicht.

Gek he...

Leuke ook voor het CBP, hoe gegevens spontaan door gegeven kunnen worden. Is in strijd met WBP bij mijn weten daar het om twee zelfstandige "onafhankelijke" organisaties zou dienen te gaan en ik nimmer toestemming heb gegeven of voornemens ben/was om deze gegevens met elkander, die betreffende partijen te delen.

Maar ja bananenrepubliek Nederland, alles kan hier als je maar geld hebt of overal schijt aan hebt. Sad but true. :cry:
Al zal ik mijn uiterste best blijven doen, tot in den treure, om dit soort kwestie te (blijven) bevechten. :twisted:

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door impact »

Weer een hard bewijs voor de theorie van een complot tussen de "helpers" (van de wal in de sloot!) van de gedupeerden en de roofbank.
Vraag: zouden die stichtingen niet speciaal onder auspiciën van Dexia zijn opgericht om het kaf (degenen, die zich met hand en tand verzetten) van het koren (de makke, slachtrijpe schaapjes) te scheiden? De toenmalige keuze van mr W. Schonewille om de procedure alleen op het punt misleiding te voeren, sterkt mijn vermoeden in die richting.

Maar misschien ben ik wel tè wantrouwig?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door Janny »

Nee niet te wantrouwig. Misschien waren we allemaal wel veel te goed van vertrouwen. Bovendien, Dat ze elkaar
* legiolease/eegalease/Dexia* gevonden hebben is voor mij onbegrijpelijk. En het gaat er bij bij nog steeds niet in dat het waar is.
Toch zal ik ook dat weer moeten aannemen dat ik zo bedrogen kan worden. want een ander woord dan bedrog kan ik er niet voor vinden.

Maar ja voor zo'n klein verstand als van mij , is het al gauw boven de pet. Anders had ik toch nooit een aandelenlaese constructie aangeschaft.
Ik riep in maart 2001!!!! wat stom om met geleend geld aandelen te kopen.

tot ik eind 2001 er achterkwam dat die investering van mij van hetzelfde kaliber was.

Wat er toen gebeurde wil niemand weten.

en nog steeds wordt ik onpasselijk. en begint mijn bloed te koken.
degene die moedwillig mij die rommel verschafte via de brievenbus mag.................................. hem treft een grote morele schuld. die nog lang niet is ingelost.
Vandaar dat ik met liefde en wraakzucht een proces ben begonnen.

Janny

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door impact »

Datzelfde geldt grotendeels ook voor mij, Janny. Het is inmiddels ook zo pricipieel geworden dat ik - als ik dan toch tegen die dievenbank ten onder zou moeten gaan - ik dat strijdend voor mijn recht en met opgeheven hoofd wil doen.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door Willems »

impact,

Wanneer je Zalm naast de combi Dexia/Stichtingen plaatst, zal het geheel rond zijn. Een veronderstelde, onzichtbare en onneembare vesting. Maar het wankelt!! Persoonlijk twijfel ik geenszins aan jouw zienswijze, sinds "het betalen onder protest", wat ik zeer verdacht vond. Hoe kan je Dexia beschuldigen voor "misleiding" en tegelijkertijd "toch betalen onder protest". Mij lijkt het: ik lust geen zuurkool, maar geef een dubbele portie!!
Logisch moest het zijn: misleiding, dus niet betalen! Overigens mij lijkt het, dat "betalen onder protest", hoe dan ook een wijze van betalen is en eventueel het terugkrijgen niets anders was dan:"kom het maar halen als je kan"!!
Trouwens geheel de theorie waarop het WVD rust is ook: Ok, het is zwendel, maar kom je geld dan eens terughalen als je kan! Pure criminaliteit, impact!!!!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door Dubio »

degene die moedwillig mij die rommel verschafte via de brievenbus mag.................................. hem treft een grote morele schuld. die nog lang niet is ingelost.
Dit is wel een ongelooflijk staaltje van je eigen verantwoordelijkheid ontlopen. Jij hebt notabene nav een folder het product afgesloten, en je wilt degene die die folder jou deed toekomen de schuld geven...
Ongelofelijk, geen wonder dat je de folder ook niet begrepen hebt.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door impact »

Oplichting via de post is toch strafbaar?

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door Dubio »

De rechter heeft besloten dat de folder niet misleidend is.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door impact »

Naar aanleiding van een procedure die (moedwillig?) door mr. W, Schonewille zo was opgezet dat die bij voorbaat zou worden verloren.
Daarvoor is de stichting Leaseverlies nu door Dexia meer dan vorstelijk beloond. Wel op voorwaarde dat de zaak van Eegalease, die vlak voor een winnend vonnis stond, werd afgeblazen ...

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Met Payback terug in de tijd

Ongelezen bericht door Janny »

Dubio,
degene die moedwillig mij die rommel verschafte via de brievenbus mag.................................. hem treft een grote morele schuld. die nog lang niet is ingelost.
Maar een financieel blinde opzettelijk misleiden is een misdaad.en ben je zeker moreel schuldig.

Dit is wel een ongelooflijk staaltje van je eigen verantwoordelijkheid ontlopen. Jij hebt notabene nav een folder het product afgesloten, en je wilt degene die die folder jou deed toekomen de schuld geven...
Ongelofelijk, geen wonder dat je de folder ook niet begrepen hebt.
Ik ontzeg mezelf geen verantwoordelijkheid,als je alles goed gelezen had zou je het beamen:
Ik riep in maart 2001!!!! wat stom om met geleend geld aandelen te kopen
en dat beaam je dus zelf ook, dat ik onwetend was van de juistte inhoud.
Ongelofelijk, geen wonder dat je de folder ook niet begrepen hebt.
Maar Dubio, ik hoef gezien je geheugen niet alles te herkouwen.

Met vriendelijke groet,

Janny

Gesloten