LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening van 455 euro

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 17 Jan 2005 10:40 door Piet
Hallo Gast,

Dit zijn ongeveer de kosten tot aan de uitspraak van de rechter.
Mocht dexia in hoger beroep gaan dan komen hier weer kosten bij.
Van het bovenstaande was ik ook uitstekend op de hoogte nadat ik een voorlichtingsmiddag van Holla Poelman had bijgewoond!

op=op is er niet met zijn gedachte bij geweest of wil de zaak in het honderd jagen!

op=op wat zal het zijn?

op=op
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:01

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door op=op »

Als Holla Poelman klanten werft voor een procedure tot aan de uitspraak voor 500 euro dan zeg ik na betaling op=op.

Stel een restaurant adverteert met een maaltijd voor 100 euro dan komt de ober ook niet halverwege vertellen dat het twee keer zo duur wordt.

Lijkt me logisch ...

fonie
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 dec 2005 15:04

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door fonie »

op=op ik had hier ook nog iets gepost maar je wordt weggehoond door de zgn. betweters en wilde niet meer posten. Wij betalen deze rekening niet en hebben inmiddels contact opgenomen met een adviseur.

Laat je niet gek maken door een paar onruststokers die ons op het verkeerde been hebben gezet. Het zijn jouw en mijn centen en wij hebben het geld gewoon niet. :twisted:

op=op
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:01

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door op=op »

Fonie ik ben heel boos want zij maken misbruik van onze situatie en dat we niet meer terug kunnen. Ik heb al een mail gestuurd naar de belbus van de vara en ik ben ook aan het uitzoeken hoe ik kan klagen bij de orde van advocaten.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Elias, dit is geen "etteren". Ik heb vanaf het begin onder deze naam gepost en ook ik ben het er niet mee eens. Ik heb Ton al gemaild en ook een paar mensen van onze groep. Ik procedeer niet verder omdat ik ingegaan ben op de depot coulanceregeling. Ik dacht dat ik alles al betaald had omdat ik tot het eerste proces betaald had. Nu volgt er nog een rekening. Als je dit etteren vind dan weet ik het niet meer.

En of je het geld er voor hebt of niet maakt niet uit. Het gaat om wat er gezegd is.

fonie
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 dec 2005 15:04

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door fonie »

op=op bedankt voor je bericht wij worden de dupe van mooipraters als je alles leest wat er gebeurd is dan kun je spreken van misleiding. Zie ook het commentaar van Janneke en anderen op dit forum.

Ze doen maar Holla Poelman krijgt van mij geen cent meer. Afspraak is afspraak. :roll: :arrow:

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Elias »

Ja, daar ben ik niet bij geweest en weet ook niet wat er wel/niet zwart op wit staan. Er wordt wel gesproken over ongeveer 500 euro.

Dat is niet precies en kan moeilijk als afspraak/overeenkomst gelden. Je weet dan dat er nog afrekening plaats gaat vinden.
Als de slager aanvankelijk zegt, dat de biefstuk die je aanwijst ongeveer 10 euro kost, dan weet je dat hij hem nog moet wegen, waarna je de juiste prijs te horen krijgt.
Ik snap heel goed, dat die nu tegenvalt. Hier zijn de nieuwe ontwikkelingen, sinsdien ontstaan, misschien ook wel naar. Dankzij overheid, Dexia en rechterlijke macht.

Dit is dan nog geen reden om bij voorbaat te roepen/concluderen:
Zoals we het nu zien zijn we met een lokkertje binnengehaald en volgt een vette rekening nu er geen weg terug meer is dit is pure misleiding van Holla Poelman. Mensen stop met betalen we moeten gezamelijk een front vormen samen staan we sterk!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door JH »

Ik dacht dat ik alles al betaald had omdat ik tot het eerste proces betaald had. Nu volgt er nog een rekening. Als je dit etteren vind dan weet ik het niet meer.

En of je het geld er voor hebt of niet maakt niet uit. Het gaat om wat er gezegd is.
En zo zullen er uiteindelijk nog vele anderen extra gedupeerd raken wanneer ook die lepe jongens van Leaseproces hun rekeningen aan ieder afzonderlijk sturen ondanks de groepsgewijze procesgang.
Advocaten zijn nu eenmaal geen soldaten van het Leger des Heils maar zien alleen eurotekens in de ogen van al die gedupeerden die zo nodig willen procederen.

Copla
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:00

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Copla »

Ik heb nu dus geen spijt van mijn bijdragen aan dit onderwerp en kan jullie alleen maar steunen in jullie gedachtengang. Ik kom op voor de belangen van een ander slachtoffer en wens jullie geluk en vind dat jullie gelijk hebben :wink:

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Hans A »

Verslag bijeenkomst

Kosten + uitvoering

We gaan Dexia aanklagen bij het kantongerecht in Amsterdam (standplaats Dexia, plus positieve uitspraken voor wat betreft huurkoop en toestemming).

De kosten zijn € 205,--/uur (+ 6% kantoorkosten en 19% BTW). Wij gaan de individuele zaken tegelijk uitvoeren. Dit komt dus op meerdere uren, maar gedeeld door meerdere personen. Bij de eerste groep zijn een aantal ontwikkelingskosten gemaakt, deze zullen over de verschillende groepen worden verdeeld. Het is een groepsprocedure, maar wel voor individuen. Alle persoonlijke gegevens komen in de dagvaarding, maar waar alles gelijk is kunnen we voldoen met een algemeen stuk. De vonnissen zullen ook individueel zijn.

Ee zal een voorschotnota ad € 350.—(excl. BTW) verstuurd worden. Prijs geldt per deelnemer (niet per contract), de 2e, 4e en 6e kinderen zijn gratis.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door anne_ »

Dit komt dus op meerdere uren, maar gedeeld door meerdere personen. Bij de eerste groep zijn een aantal ontwikkelingskosten gemaakt, deze zullen over de verschillende groepen worden verdeeld.
Daarom begrijp ik het verschil niet in de declaratie van de verschillende groepen. Ik begrijp wel dat er meer onkosten zijn gezien de ontwikkelingen in de afgelopen periode. Ook wist ik dat het een voorschot-nota was. Groep 1 hoeft toch niet omdat ze verder zijn de grootste kosten te dragen? De onkosten zou naar evenredigheid over de diverse groepen verdeeld worden. Ik heb betaald maar heb er best moeite mee. Nogmaals hier heeft Ton of Piet geen boodschap aan.

Gr. Anne.

STAMPERTJE5982
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 aug 2005 10:02

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door STAMPERTJE5982 »

Ik heb me aangemeld als dexia-gedupeerde bij Holla Poelman.
Deze advocaat heeft een eigen manier van werken en is er drukdoende bezig met alle zaken voor de dexia-gedupeerden die bij H.P. hebben aangemeld ne deze grote groep is deze zelfs verdeeld over andere kleine groepen en vergis je niet: ook een advocaat maakt veel onkosten voor ons..waar moet deze advocaat anders zijn geld vandaan halen??
Ik heb zelf een nota gekregen van 168 euro,ik heb zelf financieel NIET breed maar de onkosten die ik voor H.P.betaal neem ik gewoon in de vergoeding die ik nog van dexia krijg.Als deze advocaat er maar voor zorgt dat ik mijn geld terug krijg..dan kan ik feesten en deze advocaat een bloemetje geven.
Maar....dexia heeft wederom WEER om uitstel gevraagd.....het moet eens afgelopen zijn!!Mij hoor je niet klagen......het komt wel goed.
Als je eerlijk en open bent tegen je advocaat dan zal hij/zij ook bereid zijn JOU te helpen!!

Snoop
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 feb 2005 21:43

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Snoop »

Hoevaak wil iemand genaaid worden?
Het begon met Legiolease en blijft maar doorgaan.
Iedereen weet dat we in een praatjes gevoelige groep zitten en maken daar graag gebruik van.
ALLE groepen die geld vragen hebben nog NIETS gewonnen en individuelen wel.
Dat is toch duidelijk zat!!!!!!!!!!!!!
Laten degenen die nu weer geld vragen eerst maar eens wat waar maken.

Win met groep 1 en vorm dan 2, 3 enz.

Dat lijkt me beter als div groepen te vormen, cashen, en nog niets winnen.

Groeten Ron

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door aert0001 »

b]Kosten + uitvoering[/b]
We gaan Dexia aanklagen bij het kantongerecht in Amsterdam (standplaats Dexia, plus positieve uitspra[ken voor wat betreft huurkoop en toestemming).
De kosten zijn € 200,--/uur (+ 6% kantoorkosten en 19% BTW). Uitgaande van 1 persoon en 1 proces, rekent men op 20 uur. Wij gaan de individuele zaken tegelijk uitvoeren. Dit komt dus op meerdere uren, maar gedeeld door meerdere personen. Begin zal er een voorschotnota ad € 350.—(excl. BTW) verstuurd worden.
Rond zal Dexia de dagvaarding ontvangen. Let wel, het geheel kan best 2 à 3 jaar duren. Dit is nog exclusief hoger beroep, dus een lange adem is vereist.
dit is de letterlijke tekst van het verslag van de 8 informatiemiddagen, iedereen heeft deze gekregen

T :wink: n

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ton, DIT betwist ik ten zeerste. Toen ik me bij jou opgaf was het voor mij te ver om naar Brabant te reizen (i.v.m. mijn vader) en ik heb geen verslag ontvangen van de eerste bijeenkomst.

Ik ben het met Anne eens, waarom moeten wij in groep 1 twee keer meer dan 400,-- betalen terwijl een andere groep nu 168,- betaalt (ik weet niet wat ze de eerste keer betaald hebben).

D. Idaho
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 jan 2006 12:01

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door D. Idaho »

Tja als er alleen over een voorschotnota gesproken is en er geen duidelijke afspraken gemaakt zijn over een maximum te betalen bedrag t/m een definitieve uitspraak door welke rechtbank dan ook, dan kunnen er nog diverse vervolgnota's door de bus vallen en daar kun je verder niks aan doen indien hier geen afspraken over gemaakt zijn.......

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dan ben ik dubbel zo blij dat ik overal vanaf ben :)

D. Idaho
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 jan 2006 12:01

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door D. Idaho »

Niet zonder kleerscheuren Janneke, maar het zal je in ieder geval een goed gevoel geven, zeker gezien de laatste ontwikkelingen zoals het stilleggen van rechtzaken en het extra faktureren door Holla Poelman, dit zijn in ieder geval voortekenen de strijd nog lang niet gestreden is.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Impie hij heeft het tegen MIJ hoor. En ik ben er ZEKER NIET zonder kleerscheuren vanaf gekomen maar heb een wijze les gehad in vele opzichten.

Idaho, die extra rekening heb ik ook wel ontvangen (van groep 1)

D. Idaho
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 jan 2006 12:01

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door D. Idaho »

Maar toch niet betaald hoop ik Janneke? Jij bent toch klaar, waarom sturen ze jou dan nog een rekening?

Gesloten