LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rente

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Rente

Ongelezen bericht door Janny »

Ik heb beslist dus voor mij veranderd de berekening niet meer, maar er zijn er vast die nog moeten beslissen en er hun winst mee kunnen doen.
Janny
dit betekend dat ik al een beslissing genomen heb. en wel om het laatste voorstel van dexia aan te nemen. ik heb geen zin meer in die laatste nieuw race
janny

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Rente

Ongelezen bericht door peewee »

Bromtol,
Helder standpunt. Blijft bij mij de vraag hangen wat indien er aan een vernietigingsbrief door de eega geen ingebrekestelling is verbonden.
Naar ik mij herinner circuleerden anno medio 2002 op dit TROS Forum wel voorbeeldbrieven waarin weliswaar sprake was van inroepen van vernietiging o.g.v. 1:88 BW, maar waarin ingebrekestelling na, zeg, tien tot veertien dagen na datum vernietigingsbrief, ontbrak.

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Rente

Ongelezen bericht door bromtol »

Dexia gaat er zelf vanuit dat een vernietiging een ingebrekestelling is. Dat lijkt mij juist. Hoe zou een vernietiging anders moeten worden begrepen.?

De wet kent geen "toverformule" voor een juiste ingebrekestelling en bovendien werkt art. 6:83 BW niet limitatief

Gesloten