LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
onfer
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:00

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door onfer »

wij zijn al enkele jaren bij Leaseproces. Alles loopt verder volgens de regels, we hadden alleen vragen bij die 3 jaar, 3 jaar na wát?

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door Math »

Hiawathaatje, ik weet niet of dit indirect op mij slaat, maar dit heeft niets te doen met sportiviteit. Hoe wil je als niet Eegaleaser de Duisenbergregeling accepteren als je 2/3 restschuld krijgt kwijtgescholden? Als de restschuld b.v. 10.000 Euro is en dan nog even 1/3 deel daarvan moet ophoesten en (in je achterhoofd de inleg kwijt), wie kan dat zomaar? Dus we moesten wel opt-outen. Wat overblijft is volgens mij alleen procederen hetgeen ook weer onkosten met zich meebrengt. Dus nogmaals mijn vraag, hoe zal het vervolg voor deze groep niet eegaleasers verlopen gezien vanuit de uitspraak HR? Ik neem toch aan dat er nog duizenden gedupeerden " alleenstaanden" rondlopen met dit zelfde probleem.

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Math,

Dit sloeg op Joriskunnen en niet op jou.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ik neem toch aan dat er nog duizenden gedupeerden " alleenstaanden" rondlopen met dit zelfde probleem.
inderdaad, dit "succes" geld alleen voor de getrouwde/contractueel samenwonende mensen, de alleenstaande "slachtoffers" zullen gewoon door moeten gaan met procederen en verder vechten, voor hen is er ( nog ) niets verandert.

T :cry: n

AvB
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2004 09:45

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door AvB »

Ton,jij schrijft dat het succes is voor ook de getrouwden,dus neem ik aan
dat beide ,zoals in ons geval, getekent hebben. Ik heb begrepen dat het behaalde succes meest voor de eegaleasers was. (dus die alleen getekent hebben.)

Wat betekent ``het behaalde succes`` voor echtparen die allebei getekent hebben ?

gr avb

joriskunnen
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 dec 2007 20:34

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door joriskunnen »

Hiawaatje

Wat heeft dit nu met sportief te maken.

Laten we met z'n allen proberen er het neste van te maken.
Ik heb het Dexia contract alleen getekend, de Duisenberg regeling alleen getekend en alles over gebracht naar Leaseproces.

Dan mag ik toch wel iets ontevreden zijn als ik alles lees van afgelopen dagen!!

Hiawathaatje
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 nov 2007 10:56

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door Hiawathaatje »

Natuurlijk mag je ontevreden zijn en je bent niet de enigste maar waarom heb je dan de Duisenberg regeling geaccepteerd?

Ik ben trouwens al jaren erg ontevreden.

Ook snap ik niet dat je de Duisenberg regeling getekend hebt, en alles over hebt gebracht naar Leaseproces.

Naar mijn mening is het het één of het ander en niet samen.
De regeling tekenen en procederen gaat niet !!

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door aert0001 »

Wat betekent ``het behaalde succes`` voor echtparen die allebei getekent hebben ?
niets, zij zullen nog gewoon door moeten procederen.

Alleen stellen die een beroep gedaan hebben op artikel 1 : 88/89 ( het ontbreken van de handtekening partner ) hebben van dit succes profijt.

Ton

p.s.
Ik heb het Dexia contract alleen getekend, de Duisenberg regeling alleen getekend en alles over gebracht naar Leaseproces
dit kan inderdaad niet:

Door het ondertekenen v.h. Duisenberg-compromis heb je afstand gedaan van je rechten tot verder procederen,
alleen getekend of niet. maakt hier geen verschil

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door Janny »

De duisenberg regeling moest indien gehuwd door twee personen getekend worden. Daar werd expleciet naar gevraagt.

Dat was weer een moment van duidelijk positie bepalen.

En als je goed boos bent, dan zeg je, en dat was mijn reactie, toen niet getekend(kontract) nu niet getekend door de partner, kom, alsnog plaatsvervangend gaan goed keuren.en bekrachtigen met een handtekening met de kennis van nu!. an me nooit nie.
Die tweede handtekening onder de Duisenberg regeling was juist de instinker. En daar hadden ze goed over nagedacht. Die moesten ze hebben om de eerste fout ongedaan te maken.

Als je die dus alleen, ingeval huwelijk getekend hebt, dan heb je nooit aangegeven gehuwd te zijn. en heb je of je partner ook niet daarop vernietigd, anders zou Dexia bij de duisenberg regeling niet met 1 handtekening je acceptatie aanvaarden. Heb je daarna dan ook geen verzoeken tot betaling gekregen?
Janny

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

Janny, ik heb vorig jaar bij herhaling de gedupeerden erop gewezen dat het (vooral bij eegalease) beter was dat beide echtelieden separaat de opt-out verklaring naar notaris Kielstra zouden sturen. Slechts hoon en aanvallen van diverse opnaaiers werd hiervoor mijn deel.

Jammer voor velen, maar de feiten geven mij achteraf gelijk. Sterkte verder!

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door aert0001 »

Jammer voor velen, maar de feiten geven mij achteraf gelijk. Sterkte verder!
Dat is zo beste procesvoerder, maar laten we eerlijk zijn, als een grote ( buitenlandse ) bank op deze slinkse manieren hele bevolkingsgroepen loopt te bedonderen dan hoort volgens mij een grotere macht in te grijpen om deze bevolkingsgroepen tegen deze banken in bescherming te nemen.
Laten we nog eens eerlijk zijn: deze grote ( buitenlandse ) bank doet dit niet één maal maar bij herhaling ( het aanbod, de coulance regeling, het Duisenberg compromis, om de meest bekende te noemen ).
De volksvertegenwoordigers hadden jaren geleden hun beloften gestand moeten doen “wij laten jullie niet in de steek” heeft een prominente persoon ooit gezegd en prompt gooide hij de deur dicht, dat het voor een groot gedeelte allemaal zijn schuld was werd ook maar vergeten,

Ton

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door Janny »

Procesvoerder,

Al heb ik hetzelf het goed gedaan, ik hoop voor de zomervacantie het afgewerkt te hebben met goed gevolg,
dan nog wil ik anderen helpen. vandaar mijn antwoord .
Janny

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door Janny »

Laten we nog eens eerlijk zijn: deze grote ( buitenlandse ) bank doet dit niet één maal maar bij herhaling ( het aanbod, de coulance regeling, het Duisenberg compromis, om de meest bekende te noemen ).
Aert001,
laten we wel wezen, ze zijn wel door de gedupeerden geaccepteerd. en daardoor kon Dexia hier meer doorgaan.
Hadden we met ons allen de poot strak gehouden, en niet een paar, dan was het anders gelopen. het is hard om dit te zeggen, maar wel waar. Doordat er geaccepteerd werd, kon Dexia deze manier van werken uitvoeren. Allemaal weigeren een poot te verzetten in de richting van een compromie, dan was er meer tegengas geweest. het is achteraf gepraat. maar wel waar.
Ik ben wel eens bang geweest omdat er zoveel de verdedigingslinie verlieten. zodat de gelederen werden uitgedunt. En de volhouders kwestbaarder. Er waren voor meer dingen goede argumenten om vol te houden. Oa de zorgplicht. enz.
Groet Janny

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Restant Dexia-gedupeerden krijgt geld terug

Ongelezen bericht door aert0001 »

Hadden we met ons allen de poot strak gehouden,
als we dat toch eens deden, als we ( de gezamelijke slachtoffers ) toch wat meer eensgezinder waren geweest, ja dan beste Janny had deze bank" nooit zover kunnen gaan.

Maar zelfs op dit forum spelen individuen een duister spel, een spel van constante ontmoediging en indoctrinaties, anoniem en constant aanwezig om iedere vorm van saamhorigheid in de kiem te smoren.

Nu spelen ze met de angsten en twijfel van hun slachtoffers, het is zo'n beetje de kat die met de reeds gewonde muis speelt,

T :cry: n

Gesloten