LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door capellenaar »

Dat dacht ik ja! Mooi niet! De zaak wordt aangehouden tot eind van het jaar. Mooie zaak is dat. Denken zeker dat we allemaal ja zeggen tegen het Dexiaaanbod en dan hoeven zij er geen uitspraak meer over te doen. Waar gaat het naar toe in Nederland met de rechtspraak als rechters de wet niet meer willen of durven uit te voeren?

Capellenaar

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door learner »

Wat zei Donner onlangs ook al weer tegen ons. . . ? :shock:

mvg, learner . . . :wink:

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door learner »

Meld het aan Agnes Kant en Kees Vendrik . . . :!:

Daar hebben ze om gevraagd . . .

mvg, learner . . . :wink:

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door capellenaar »

Ach geduld is een schone zaak en misschien is er dan ook inmiddels een uitspraak van de Hoge Raad. Dan is het alleen maar nog een kwestie van afwikkelen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Capellenaar,

Die uitspraak van de Hoge Raad kan wel lang op zich laten wachten.
Dexia probeert via schikkingen en uitstel te voorkomen dat er een uitspraak komt in een hoger beroep bij het Gerechtshof.
Dexia gaat niet in cassatie na een vonnis van een Gerechtshof.
Dus waar zitten we op te wachten??

Ik blijf het zeggen, we worden gemanipuleerd waar we bij staan.

Groeten,
Piet

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door learner »

Donner: "Mij is niets bekend omtrent . . . " :oops:

mvg, learner . . . :wink:

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door croosjes »

Piet, dus dat zou in houden dat er nog vijf keer een schikking (vijf jaar verder) moet komen voor we de inleg ook terug krijgen, elke keer 20 % er bij per jaar.

Vrgr.Andre

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door cornelis »

Beste medegedupeerden,

Er word net zolang uitgesteld en gedreigd,gemanipuleerd,beinvloed,gezeefd,noem het maar op,totdat de club die het niet opgeeft klein genoeg is en het dus voor dexia en de lieden die er bij betrokken zijn b.v. zalm het geen of weinig geld gaat kosten.

Maar we geven niet op,iedereen dient zich aan de wet te houden.zelfs dexia en consorten.

Wij als gedupeerden buigen niet voor terrorisme,want anders kan ik het niet noemen,geestelijke terrorisme is misschien nog wel het ergste soort van terrorisme.

Schande dat rechters weten dat er een tweede handtekening nodig is maar geen uitspraak durven of willen doen,geeft maar weer eens aan hoeveel macht geld geeft,misschien omkooping??

Zal over jáááren wel aan het licht komen,en komen de schuldigen er met een standje vanaf,want JAN MET DE PET WAS GENAAID EN DAT DOET ER NIET TOE.
Schande

Groetjes

Harry Steenhoven
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:25

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door Harry Steenhoven »

Zal over jáááren wel aan het licht komen,en komen de schuldigen er met een standje vanaf,want JAN MET DE PET WAS GENAAID EN DAT DOET ER NIET TOE.
Kijk maar naar de boetes in de bouwfraude.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door cornelis »

Dat bedoel ik hét geld word altijd voorgetrokken.

Wij zijn slechts het gepeupel.slaven, onderdanen,onderkruipsels.

Maar ook wij worden het een keer zat,we laten niet altijd over ons heen lopen.

Ook wij zijn mensen en hebben recht op eerlijke rechtspraak.

Of ziet men ons toch als onder betaalde slaven die beperkte rechten hebben.

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door piano »

Schande dat rechters weten dat er een tweede handtekening nodig is maar geen uitspraak durven of willen doen,geeft maar weer eens aan hoeveel macht geld geeft,misschien omkooping??
Eerlijk is eerlijk er zijn al diverse uitspraken van kantonrechters, en het gerechtshof in den Bosch.

Het is bij eagaleasers huurkoop, en dexia gaat daarover niet meer in cassatie dus dat is een gewonnen zaak, daar ben ik van overtuigd.

De Wck gaat ook lukken en dat duurt echt geen 5 jaar meer. Ben eens wat meer optimistisch allemaal.

Dat geldt vooral ook voor Piet onze grote voorganger, kom op wij zijn aan het winnen, dat is toch duidelijk.

Dat het getijsem als die dexiaboeven zich niet zo gemakkelijk naar de slachtbank laten leiden is toch ook logisch.

Samen stonden we sterk zeggen we over hooguit een en een half jaar.
Prettig weekend allemaal :wink:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door Piet »

De uitspraak van de eerste eegalease rechtszaak (12 personen) door de rechtbank in Amsterdam is bekend.
De uitspraak stond voor 28 juli.
Naar vandaag bekend is de uitspraak al op 21 juli gedaan.
Deze uitspraak staat z.s.m. op de website van Pal.
Dat deze uitspraak pas nu door de advocaat aan de gedupeerden is bekend gesteld tekent m.i. de betrokkenheid van de betrokken advocaat en daarmee de inzet van deze advocaat en het advocaten kantoor Kneppelhout en Korthals in Rotterdam.

Niet minder opmerkelijk is de hoofdrolspeler in deze opmerkelijk drama: de kantonrechter Strengers.
Al in het tussenvonnis gaf hij al blijk van een bizarre kijk op deze aandelenlease zaak waar huurkoop centraal staat.
Waar de meeste rechters nietig verklaring van het contract stelde en daardoor dus terugbetaling van alle betaalde gelden kwam deze rechter wel met een zeer opmerkelijke uitspraak.
Alleen de betaalde gelden NA de vernietiging moeten worden terugbetaald door Dexia.
Dit is geen rechtspreken, hier is meer aan de hand.

De gevraagde verwijdering van de BKR registratie werd afgewezen.
De gedupeerden moeten dit zelf maar aan het BKR vragen.
Deze kantonrechter had moeten weten dat het BKR alleen opdrachten van de bank aanneemt en niet van een privé persoon.

De rechter heeft zelfs het lef om de volgende zin in zijn uitspraak op te nemen:
Eisers bestrijden dit voorlopig oordeel, terwijl -niet erg verrassend -Dexia het voorlopig oordeel van de kantonrechter deelt.
Dit is een provocerende zin die niet bij een serieuze rechter past.
Hij vindt het zelfs leuk dat hij Dexia heeft geholpen!

Het tussenvonnis en vonnis is niet gebaseerd op argumenten aangedragen door de beide partijen,maar door argumenten aangedragen door de rechter.

Wat hier allemaal gebeurt is de waanzin ten top.
Zelfs het Gerechtshof oordeelt huurkoop en veroordeelt Dexia tot betaling van alles en deze clown die zich kantonrechter noemt neemt een beslissing waardoor je je afvraagt wat onze rechtstaat eigenlijk voorstelt.
Professor Tak spreekt met recht over de dictatuur van de gevestigde orde.
Wij, aandelenlease gedupeerden, mogen dit niet winnen.

De rechtszaak over het Dexia Aanbod is zomaar, zonder opgaaf van reden, drie maanden uitgesteld.
In de rechtszaak over de aan- en verkoop van de aandelen is het sinds 23 maart stil, 4 maanden al!
In individuele zaken waarbij de rechter is gevraagd om de zaak weer op de rol te zetten, wordt in veel gevallen door de rechtbank niet gereageerd.
Ik zit zelf al drie maanden te wachten op antwoord van de rechter.
De meeste rechtszaken zijn eenzijdig en zonder toestemming van de gedupeerden aangehouden tot december.

Is dit recht in Nederland?

Helaas voor Dexia, De Nederlandsche Bank en andere lieden van de zogenaamde gevestigde orde buigen wij, de aandelenlease gedupeerden, niet ons hoofd.

Zij vergissen zich in de strijdvaardigheid, verzet en vechtlust van de aandelenlease gedupeerden.
Spaar Select is weg, Dexia verdwijnt uit Nederland met de staart tussen de benen en we zijn nog lang niet klaar met onze strijd tegen het onrecht wat aandelenlease heet!
Fortis, Aegon, Spaarbeleg, Levob zij verliezen allemaal hun rechtszaken
Samen gaan wij dit winnen en zullen geen dictatuur accepteren in Nederland. wij horen in een democratisch land te wonen.
Hier hebben onze voorouders niet voor gevochten.
Wij staan PAL!

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 27 jul 2005 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door capellenaar »

Ben hier toch wel even verbaads over. Deze rechter zit volgens mij in Amsterdam. Ben ik even blij dat ik daar niet woon.

Groeten Capellenaar

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door cornelis »

Ik dacht dat je het beste in amsterdam kon wezen wat betreft huurkoop?
Wel schrikken hoor.

Wet is toch wet ook voor deze [rechter] heeft deze man geen eed afgelgd?

Ben benieuwd naar zijn neven functie.
We leven dus in een diktatuur,wat doen onze militairen dan in irak? die moeten hiet aan de slag.en orde op zaken stellen.

Groetjes

maandag
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 nov 2004 12:41

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door maandag »

Piet,

Betekent de uitspraak van deze kantonrechter in Amsterdam dat alle
uitspraken die worden gedaan in eegaleaseprocedures bij de rechtbank Amsterdam gelijkluidend zijn? M.a.w gedupeerden krijgen niet volledige inleg terug en volledige kwijtschelding restschuld, als ware het contract nooit afgesloten?

mvg

Jos

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door bokkie »

piet schreef:Dat deze uitspraak pas nu door de advocaat aan de gedupeerden is bekend gesteld tekent m.i. de betrokkenheid van de betrokken advocaat en daarmee de inzet van deze advocaat en het advocaten kantoor Kneppelhout en Korthals in Rotterdam.

Niet minder opmerkelijk is de hoofdrolspeler in deze opmerkelijk drama: de kantonrechter Strengers.
Al in het tussenvonnis gaf hij al blijk van een bizarre kijk op deze aandelenlease zaak waar huurkoop centraal staat.
Waar de meeste rechters nietig verklaring van het contract stelde en daardoor dus terugbetaling van alle betaalde gelden kwam deze rechter wel met een zeer opmerkelijke uitspraak.
Alleen de betaalde gelden NA de vernietiging moeten worden terugbetaald door Dexia.
Dit is geen rechtspreken, hier is meer aan de hand.
piet schreef:Dit is een provocerende zin die niet bij een serieuze rechter past.
Hij vindt het zelfs leuk dat hij Dexia heeft geholpen!
piet schreef:deze clown die zich kantonrechter noemt
Ik denk dat Piet Koremans op korte termijn een dagvaarding kan verwachten van een aantal rechters en advocaten die hij -volstrekt inhoudsloze die hij nou eenmaal is- durft uit te maken voor alles wat fout is. Hij blijft blijkbaar bezig met het simpelweg indelen van mensen (of het nou rechters zijn of mensen op dit forum) in voor- of tegenstanders, niet begrijpend dat een rechter regels dient toe te passen en dat mensen (zelfs hier op het forum, heer Koremans!) nou eenmaal een eigen mening mogen hebben. Ik weet dat het in het leger simpel is: als je niet voor bent, ben je tegen. Helaas werkt dat in de normale mensenmaatschappij, gelukkig voor de weldenkenden onder ons, anders. Er bestaan nuances, hoezeer je die ook probeert te vermijden in je heilloze scheldpartijen op alles en iedereen die niet met je meehuilt.

Ongetwijfeld gaan jullie nu weer mailen naar de moderator om me te bannen, zoals jullie al een keer of 4 hebben gedaan. Jullie doen maar.

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door bjorrie »

Beste mensen,

Aangezien ik november 2001 een offerte heb laten maken bij een bank voor een hypotheek, kwam daar naar voren het huurkoopkontrakt dient afgelost te zijn.Dit hadden zij getoetst bij BKR.Ik had een eenmalige inleg gedaan in 1999 bij legio lease.En had geen schulden.Tenminste dat dacht ik,maar legio was dus huurkoop kontrakt.Ik was genoodzaakt het kontakt te verlengen.
Ik heb dit jaar ook een offerte aangevraagd en wat blijkt BKR registratie is veranderd in Aflopend krediet. Ik ben geen eegaleaser,maar hieruit blijkt dat er redenen zijn geweest om deze term te veranderen. Gelukkig heb ik deze offerte waarin huur koopkontrakt staat nog bewaard. Kan iemand mij vertellen waarom deze term later is veranderd? Voor mij is het zo klaar als een klontje.

haasje
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 mei 2004 11:41

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door haasje »

@ Bokkie:

De uitspraak van deze kantonrechter werd al met zorgen tegemoet gezien, gezien zijn tussenvonnis.
Hoe kan het verklaard worden, dat alleen al in Amsterdam, de ene rechter een andere mening heeft, dan de andere??
Dan ben je toch bij voorbaat al overgeleverd aan degene, die recht moet gaan spreken??

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door cornelis »

bjorrie,

Precies hetzelfde had ik ook,verdacht hé
Laatst gewijzigd door cornelis op 27 jul 2005 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Vandaag uitspraak kantonrechter inzake eegalease

Ongelezen bericht door cornelis »

Lexa.nl - Liefde begint hier
wo 27 jul 2005, 18:03
Kamer bezorgd over mensenrechten Iran
DEN HAAG - De Tweede Kamer is verontrust over de schijnbaar toenemende schending van mensenrechten in Iran. Een rapport van het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken maakte daar onlangs melding van.

EPA
De twee jonge Iraniërs worden naar de galg geleid.
Foto: EPA

Onder leiding van het CDA willen verscheidene fracties in de Tweede Kamer woensdag opheldering van de Nederlandse regering. Ze vragen zich onder meer af wat minister Bot (Buitenlandse Zaken) kan doen om de schending van mensenrechten bij de Iraanse overheid aan de orde te stellen.

Concrete aanleiding is de executie van twee jonge Iraniërs vorige week in Mashhad. Ze zouden vanwege hun homoseksualiteit zijn opgehangen.

COC Nederland roept minister Bot van Buitenlandse Zaken op Iran sterk te veroordelen en in Europees verband sancties af te kondigen tegen het land. De belangenorganisatie voor homo's biedt via haar internetsite de mogelijkheid een petitie te ondertekenen voor internationale maatregelen tegen Iran. Na enkele uren stonden daar woensdag ruim achthonderd digitale handtekeningen op.


En maar blijven wijzen naar het buitenland,
Waar zijn gvd onze rechten die worden ook afgepakt willekeurige uitspraken uitstel zonder reden manipulatie chantage [tekenen van aanbod want anders..... ga maar door.]

Natuurlijk is het in iran veel erger maar in een beschaafd land als nederland mag toch geen willekeurige rechtspraak voorkomen.


Stel je voor als mohammahed.b deze rechter had was hij er misschien met een veel lagere straf vanaf gekomen.

Hoe krom is de rechtspraak in nederland meneer balkenende??

Gesloten