LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afbetalen schuld?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
marielle14

Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door marielle14 »

Wij zijn van plan een tweede hypotheek op onze woning op te nemen om onze schuld aan Dexia te kunnen betalen. Als wij een overeenkomst tekenen waarin wij afzien van alle rechten, krijgen we 75% korting op de resterende maandtermijnen (dat betreft een kleine 3.000 euro). Is dit de moeite van het overwegen waard (want misschien worden we niet in het gelijk gesteld, of worden we wel in het gelijk gesteld en gaan ze failliet, ons met nog meer problemen achterlatend) of moeten we dit niet doen? Dus de schuld nu wel afbetalen (wij willen gewoon van hun gezeik af) en afwachten of we er ooit nog iets van terugzien? Graag jullie advies.

:(

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door el »

Marielle, normaal krijg je 50% korting bij afkoop van je contrakten, wie heeft je dat verteld bij Dexia dat je 75% korting krijgt.
Het enige wat ik te horen krijg is dat je de hardheidsclausule moet tekenen en verder valt er niet me ze te onderhandelen.
Welk telefoonnummer heb je gebruikt.

Overigens is het een keuze die je zelf moet maken, als je van het gezeur af wilt zijn en niet op uitspraken wil wachten die jaren kunnen gaan duren dan zou ik het doen.
Kun je het geld missen dan zou ik gewoon alles afkopen zoner af te zien van je rechten en wachten op een uitspraak t.z.t.

Gast

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door Gast »

Als je betaalt loop je het risico dat je je poen niet meer terugziet.

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door dv »

dat van die 75 procent korting op de resterende maandtermijn, dat klopt, wij hebben het schriftelijk zo'n aanbod van dexia gekregen, wij hebben er niks meegedaan, wij hebben het gewwon onder protest afgekocht

m vr gr dv

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door el »

Hallo DV, hoe heb je dat precies gedaan afkopen onder protest.

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door dv »

beste el

afkopen onder protest heb ik zo gedaan, eerst aangemeld bij stichting leaseleed, daar info opgevraagd etc, ze helpen je uitstekend, ze hebben allerlei brieven daarvoor, dan hypotheek verhoogd, en alles onder protest afgekocht bij dexia, ook vragen aan dexia om een pro forma te laten opmaken, zodat je weet wat je moet betalen, maar doe wel alles onder protest, zelfs bij telefoongesprekken met dexia, zeg je bij elke zin dat je onder protest gaat afkopen, want die nemen alles op, zo hebben wij het gedaan in aug, ik zal je wel zeggen, het slaapt beter, alles is een stuk rustiger geworden, nu maar de rechtzaak met dexia afwachten

veel succes, ik hoop dat je hier wat aan hebt

m vr gr dv

John H
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 aug 2003 23:50

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door John H »

Nu ben ik aan de beurt voor de hardheidsclousule en ik kan geen kant meer op.
Of tekenen of ik ga failliet en meer keus is er niet.
Ik regel deze zaak en dan is het over en uit voor mij, gelukkig heb ik een goede levensverzekering voor mijn gezin.

Ik ben kapot en heb geen kracht meer om nog verder te gaan dus luidje het beste er mee.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Is het mogelijk dat jullie wat duidelijker doen over het "afkopen".

Mijn ervaring is nl dat er met Dexia niet te onderhandelen valt zolang je "het aanbod" niet getekend hebt.

De constructie van korting op de maandtermijnen krijgen en evengoed
nog naar de rechter gaan ontgaat me dus.

Vriendelijk dank, Oom Dagobert.

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door el »

Dagobert, afkopen heeft niets met de hardheidsclausule te maken, in de contrakten staat dat dit gewoon mogelijk is , wel moet je dan 50% van de resterende maandtermijnen betalen plus je restschuld.

Johanna
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2003 18:15

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door Johanna »

Dat van die korting begrijp ik niet. Ik heb niets getekend, maar ik de papieren die ik thuis kreeg heb ik nergens iets van 75% korting gezien. Stel dat je een restschuld hebt van 10.000 dan zou dat betekenen dat je maar 2,500 hoeft te betalen. Lijkt me ondanks alles geen gek bod. Kan dus niet lijkt mij. Of zie ik iets over het hoofd?
:?: :?:

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door dv »

het gaat niet over korting op je restschuld, maar korting op je resterende maandtermijnen, dat staat ook in je contract, bv je moet 60 maanden 100 euro betalen, maar na 40 maanden wil je je contract afkopen, dan moet je dan nog 20 maal de helft van 100 euro betalen plus de restschuld en die moet je wel voor de 100 procent betalen, begrijp iedereen nou het een beetje, en dexia had ons een brief geschreven dat als wij van ons contract afwilde, we 75 procent korting kregen op de resterende maandtermijnen mit we afzagen van procederen en dat bod hebben we natuurlijk niet gedaan

m vr gr dv

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door dv »

wat denk jezelf, 25 procent van je maandtermijn meer korting, en dan afzien van alles NO WAY

m vr gr dv

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door dv »

tja wat moet ik nou hiermee??????????


m vr gr dv :D :lol: :shock: :P :?: :?:

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door issy »

laat je niet weer oplichten door legio,Ze komen kleur tekort, je moet ze gewoon afbetalen onder protest en absoluut niet langer verlengen van je contract dan nodig,elke maand dat je extra betaald is weer pure winst voor hen gun ze dit niet. en nooit meer iets van eagon of dexia of dat zooi nemen

mieneke

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door mieneke »

Als ik dat allemaal zo lees maken we glad geen kans om maar iets terug te zien van ons geld
voel er veel voor om me schuld niet verder te betalen moet nog 14 maanden boete betalen
dat is water naar de zee dragen
Dan hou ik dat geld in iedergeval voor me zelf
wie denk er net zo over ???????
:oops:

incar

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door incar »

Ik heb mijn aandelen overgenomen. Wij wilden toch een andere hypotheeksvorm hebben en hebben meteen iets meer gedaan om de aandelen over te nemen. Ik had wel de formulieren van het dexia aanbod ingevuld.
De overname van mijn aandelen is via de notaris gegaan ivm de hypotheekoverdracht.
Nu blijkt dat, omdat ik mijn aandelen een paar maanden eerder heb overgenomen dan de aflooptermijn, kom ik niet in aanmerking voor het dexia aanbod.
Nu weet ik niet of ik dan toch nog kan mee procederen met leaseverlies. Weet iemand van jullie dat?????
Maar voor ieder die wil afkopen of overnemen, let op de datum, als je van het dexia aanbod gebruik wilt maken

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Afbetalen schuld?

Ongelezen bericht door pallu »

incar

In dit geval dan toch maar naar een advocaat ??

Gesloten