LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] als het kalf verdronken is

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
John H
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 aug 2003 23:50

als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door John H »

Een reactie op uw bericht van 8 November 2003.
"Beleggers hoeven niet direct bij te storten", Waar van nog dan?

Paars2 en alle waakhonden en controlerende instanties die ons als consument hadden moeten beschermen hebben gefaald en nu komen ze met lapmiddeltje om hun grote fouten uittewissen.
Vanaf eind 2000 ben ik al bezig om al deze instanties wakker te krijgen en heb diverse gesprekken met hen gevoerd, naar praten tegen een doven heeft meer zin dan tegen deze betweters.
Nu alle leasebeleggers in de problemen zijn gekomen komt Gerrit Zalm, AFM, DSI, de Nederlandse bank, enz,enz met verklaringen hoe ze het in de toekomst gaan doen, dat is te laat want niemand koopt nog zo'n "beleggings product".
Nu we in het mes van Dexia, Spaar Select, Legio,Labouchere, Aegon, Levob, Fortis, enz. zijn gedrukt komen deze lapzwanzen in aktie naar ze zijn de EHBO-koffer vergeten mee te brengen.
+/- 600.000 Nederlandse gezinnen en bejaarden zitten diep, héél diep in de geldzorgen en nu het een ramp van giga omvang begint te worden voelen deze "heren" de hete adem van de media in de nek komen.
Nu wil de heer Dokters van Leeuwen wel iets gaan doen (twee keer falen is dodelijk voor deze varkenskop) en Gerrit Zalm ziet dat zijn paars2 beleid helemaal k.. is geweest ook Wouter Bos is verdacht stil in deze zaak, maar met de hulp van de media die dit vuur eens flink aan moeten blazen kunnen ze niets anders dan heel snel een oplossing forseren.
Met de instelling van her CGA denkt Zalm de rust onder de bevolking te kunnen houden maar de waarheid is wel anders, ik denk dat eerdaags de bom gaat barsten in Nederland en dat er hele gekke dingen gaan gebeuren.
De ontvoeringen en afpersingen van de laatste tijd hebben alle te maken met financiele problemen van mensen, nou er komen er 600.000 bij die geen droog brood meer te eten hebben, een kweekvijver voor labiele- en overspannen mensen die doorslaan naar de verkeerde kant.
Geef deze bedrijven geen ruimte meer om ongeziens tekeer te gaan, geef de gedupeerden de kans om via de media hun stem te laten horen zodat deze bedrijven steeds weer in de negative belangstelling staan en Gerrit Zalm, AFM en DSI moeten steeds weer aan de tand worden gevoeld over hun falende beleid van de afgelopen jaren.
Dit is wat de Media moet doen en ik wou dat jullie eens wisten wat zich in het schemerdonker van deze
financiële nachtmerrie afspeeld, je zou schrikken van de ellende en de tragedies die hier spelen.
Bejaarde mensen zijn al hun laatste geld kwijt en hun oudedag is kapot, hun laatste levensface is een hel i.p.v. een genoegelijke oudedag.
Gezinnen die onder het bestaansminima komen door schulden van tienduizenden euro's, studiegeld voor de kinderen is weg, pensioengelden zijn weg, spaargeld is weg, enz, enz, en de banken plukken nogsteeds deze mensen kaal.
Dexia, de grootste aanbieder, zet mensen dmv incassoburo's en deurwaarders zo onder druk dat ze moeten kiezen voor persoonlijk fialliet( financieel DOOD) of door dexia opgestelde kontracten te kiezen en af te zien van hun rechten, in wat voor een dictatuur leven we hier eigenlijk.
Ik ben aktief bezig geweest voor de gedupeerden maar deze mensen samen zich zo erg dat ze niets meer durven te doen en hun stem niet druven te laten horen, dit vind Dexia heel fijn want zo kan ze de duimschroeven nog harder aandraaien bij deze mensen.
Enkele hebben hun toevlugt gezocht in de dood en andere zijn totaal overspannen geraakt en zitten helemaal in een geestelijke dip.
Dit alles blijft buiten de media omdat deze mensen geintimideerd worden door banken en finaciele kantoren als Dexia, Spaar Select, Legi, Labouchere, enz.
We zijn weer in de middeleeuwen, wie praat verliest zijn kop en alles word van je af genomen en de landgraaf veroordeeld je tot armoede.
Uitstoting van de groep, je word veroordeeld tot paria en vogelvrij verklaard zodat je nergens meer veilig bent.
Dit zijn "foutjes" van Gerrit Zalm, AFM, DSI en De Nederlandse Bank, zij leven door in weelde en de gedupeerde leasebelegger, "ach die mag dood, geeft weer ruimte in de samenleving".

familievader
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 nov 2003 12:38

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door familievader »

ook jij doet het voorkomen alsof deelnemers aan een aandelenleaseconstructie bewust een loer gedraaid is om hun lijfeigene van hun schuld te maken. Doch dit soort leaseconstructies bestaan al heel lang. En in de tijd dat de beurskoersen iedere dag opnieuw het plafond doorboorden, hebben deelnemers er goed geld aan verdiend. Net als iedereen die in aandelen ging en, mits tijdig verkocht, er goud geld aan verdiend hebben. En goed geld verdienen willen wij toch allemaal, of niet soms. En omdat de buurman, familie, vriend of collega snel en fors geld verdiend had op de beurs, wilden wij daar ook graag een graantje van meepikken. Alleen hadden de meesten het geld niet om groots aandelen te kunnen kopen. Maar gelukkig was er de mogelijkheid om via aandelenlease mee te kunnen doen. De bank of verzekeraar leende je het geld, het enige dat je betaalde was rente over het geleend bedrag. De lening werd geinvesteerd in aandelen en dan gewoon maar het eindresultaat afwachten. Dat kon positief zijn in die zin dat na afloop van de overeenkomst de aandelenkoers gestegen zou zijn en de opbrengst hoger was dan het geleende geld. Maar ook lager. Omdat de koersen gezakt waren. In de folder voor bijvoorbeeld een televisie laat de fabrikant ook geen gezin zien dat teleurgesteld voor het defecte toestel zit. En de autofabrikant plaatst ook geen foto´s waarop de wegenwachter vertwijfeld staat te zoeken naar het defect. En zo zal ook de bank die de aandelenleaseconstructie aanbiedt niet voorrekenen wat je moet bijbetalen als de aandelenkoersen zakken. Maar alleen voorrekenen wat je bij welk rendement kunt verdienen. Het zijn de foto´s van de gelukkige gezinnetjes in de nieuwe auto. We hebben de aandelenleaseovereenkomst afgesloten en gebeurd is wat niemand had kunnen voorzien. Want het merendeel van de daling van de beurskoersen komt niet voor rekening van een overspannen beurs maar van 11 september 2001 in Amerika en de boekhoudschandalen die bij beursgenoteerde ondernemingen aan het licht zijn gekomen. Het is koffiedik kijken, doch waarschijnlijk was aandelenlease met winst afgesloten als dat soort ingrijpende dingen niet waren gebeurd. Waar moet de claim dus ingediend worden. Niet bij Dexia of andere leaseaanbieders. Maar bij diegenen die creatief geboekhoud hebben en bij de organisatie die achter 11 september 2001 zitten!

John H
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 aug 2003 23:50

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door John H »

hé piefje heb jij dit soort productenverkocht of zo?
Je praat al net zo als een Spaar Select medewerker en je verbloemd al evenzo de feiten.
Ik heb al heel wat leasverkoopratten hier gezien maar jij bent wel van een heel gemeen soort.

familievader
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 nov 2003 12:38

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door familievader »

john h, voor u ben ik nog altijd mijnheer piefje. Want ik kan mij niet herinneren ooit met u zo amicaal te zijn geworden dat wij elkaar zonder mijnheer aanspreken. Ik heb geen leaseovereenkomsten verkocht. Mij zijn ze wel aangeboden doch ik heb ervoor bedankt.Doch stel dat ik ze zou hebben verkocht, parbleu daarvoor ben ik niet in de wieg gelegd, dan had ik niet kunnen vertellen wat nu is gebeurd. Of verwijt u de autoverkoper ook dat hij niet heeft verteld dat de auto in een ongeluk betrokken kan raken............................. Ook mijn Rolls is daarvan niet gevrijwaard. Net als de Ferrari van mijn egaa. Die overigens weigert zich aan te melden bij Egaalease. Alleen al omdat ze vreest daar straks bingo mee te moeten gaan spelen.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door aert0001 »

11 september en de aanslag de schuld geven, je wordt wel steeds vager hoor vader, de beurzen waren lang voor die tijd al aan het dalen, 11 -09 was de druppel dat wel, maar het dalen van de beurzen heeft niets te maken met de misleiding die Legio lease gepleegd heeft, ook niet met de praktijken van Labouchere, en zeker niet met de hoge rente percentages, ook niet met de saldibewakingsplicht, en niet met de zorgplicht, of vitale onderdelen van het contract verzwijgen en/of verkeerd toelichtten. De verantwoordelijkheid naar cliënten is door el quada niet aangevallen. De ellende is ontstaan doordat al het risico bij de lessee op zijn bordje is gelegd. Misbruik van vertrouwen, agressieve verkoopmethoden, verboden methoden. Ongeschoolde financiële adviseurs hoge beloningen in het vooruitzicht stellen, de constante dwang om te “scoren” ten koste van niets vermoedende mensen, bejaarden, W.A.O.ers, minderjarigen,
Verstandelijke gehandicapten, mensen met een minimaal inkomen, etc. etc.
En toch zijn er mensen waaronder jij, die dan zeggen, ach het valt wel mee.
Familievader, ik kom er niet meer op terug, kan het niet opbrengen nog een woord aan je te besteden, het ga je goed.

Ton

Gast

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door Gast »

maar diep in je hart weet je wel dat familievader gelijk heeft .... alleen wil bijna niemand dat toegeven[/i]

waltmans

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door waltmans »

john h je hebt gelijk,en die familievader nou daar zal ik maar niks op zeggen,en trouwens even over die lening, wat je achteraf pas te horen krijgt, dat dexia je met een lening heeft opgezadeld,die ik bij de ....bank toendertijd helemaal niet kreeg,nou als ik dat had geweten,dat er toch nog een bank was die mij zoveel geld wou lenen,nou, dan had ik er wel mijn eigen bedrijf mee opgestart.En als dexia tegen alle gedupeerden eerlijk was geweest, dan was het nooit zover gekomen.
En nu wijst de een naar de ander,iedereen heeft zijn regels waar men zich aan moet houden,maar helaas zijn er altijd mensen die denken dat ze zich daar niet aan hoeven te houden.
maar ja,de tijd zal het leren,
doei doei

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door aert0001 »

Den Haag, 11 november 2003



Geachte mijnheer



Hartelijk dank voor uw e-mail.

In april 2002, direct na de eerste uitzending van TROS RADAR, heeft Jan
Marijnissen de toenmalige minister van Financiën Zalm gevraagd of hij vond
dat er sprake is geweest van oplichting en gedupeerden hun geld terug kunnen
zien. Ook heeft hij de Autoriteit Financiële Markten om opheldering gevraagd
over het tekortschietende toezicht. Ik heb dit jaar tot tweemaal toe opnieuw
vragen gesteld over aandelenlease producten.



De SP vindt dat burgers een eigen verantwoordelijkheid hebben bij het nemen
van financiële risico's. Dexia (destijds Legio Lease) heeft echter verzuimd
mensen daar voldoende op te wijzen. De SP vindt dat grote groepen mensen op
het verkeerde been zijn gezet en onvoldoende zijn voorgelicht. Dat blijkt
ook uit de uitgelekte conclusies van het rapport van de Autoriteit
Financiële Markten. Op initiatief van de SP vond op 16 en 26 april jl. een
debat plaats waarin ik de minister heb gevraagd te bemiddelen zodat dat
Dexia met een rechtvaardig schikkingsvoorstel komt. De minister heeft onder
druk van de Tweede Kamer besloten tot instelling van de commissie Oosting
(Commissie Geschillen Aandelenlease (CGA)) Die gaat proberen de duizenden
zaken versneld af te handelen zodat er niet een jarenlange juridische
loopgravenoorlog gaat plaatsvinden. Op verzoek van de Tweede is het
onderzoek van de AFM openbaar geworden. Daarin staan zeer kritische
conclusies over aanbieders van leaseproducten, maar helaas niet te herleiden
specifiek naar Legio Lease. Daarom heb ik vervolgens weer gevraagd aan de
minister om deze specifieke bevindingen beschikbaar te stellen aan de
commissie Oosting.



We zullen ook blijven proberen om Dexia zover te krijgen dat de deurwaarders
en dreigbrieven stoppen totdat er een uitspraak is van de commissie in de
individuele gevallen.





U kunt er van op aan dat de SP zich zal blijven inzetten voor een
rechtvaardige oplossing ook al zal die waarschijnlijk niet voor iedereen in
alle gevallen naar tevredenheid zijn.



Met vriendelijke groet,

Agnes Kant,

Tweede Kamerlid SP

Gast

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind dat familievader best goede stukken plaatst, hij krijgt kritiek en dat pareert hij uitstekend. Hij doet zijn best om het forum nog enigszins op peil te houden. Iedereen die een andere mening dan de loosers wordt neergesabeld. Ben zelf ook een gedupeerde maar als sommigen niet tegen familievader op kunnen, schrijven ze ik keer u de rug toe en nog meer nonsens.

Anderen worden ronduit grof. Op een forum wordt gesproken en geeft een ieder zijn mening.

Ik hoop dat dat nu eens duidelijk mag zijn.

Schoonzoon.

waarschuwing

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door waarschuwing »

inderdaad komt er iets aan wat zijn weerga niet kent in de nederlandse geschiedenis! ik ben oprecht bang dat dexia in amsterdam op hun tellen moeten gaan passen,die paar beveiligings beambten zijn dan nutteloos!~ik geef alleen een waarschuwing af omdat geweld nooit iets oplost,maar in de wandel gangen !! hoor ik vreemde verhalen cq gijzeling! van dhr bruneel!~ en anderen .

ik geef alleen maar aan wat er broeit! heb zelf geen bemoeienis omdat ik geen contracten heb~ maar ik ben persoonlijk wars van alle geweld!

dexia u bent nu gewaarschuwd! laat het niet tot een escelatie komen

omdat zeer veel mensen het water tot de lippen staat,en het gezegde
is" een bok in het nauw doet rare sprongen!

waarvan akte.

afz

ex politieman

Gast

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door Gast »

Een kat in het nauw maakt rare sprongen, een bok in het nauw springt erop. Zo is het gezegde ex-politiemeneer.

dootjeblauw

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door dootjeblauw »

FAMILIEMAN! heb jij niets anders te doen dan je gore commentaar op dit forum te plaatsen? werk jij voor Dexia of Aegon of ben jij werkloos?

Gast

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon niet meer op reageren is de enige olossing.

Gast

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door Gast »

verborgen gebreken;
Televisie, geld terug/ of schadeloostelling. ondanks de mooie reclam foto
Auto, geld terug of schadeloosstelling
Aandelenlease. geldkwijt en je zoekt het maar uit. BETALEN

croos

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door croos »

familievader,het wordt wel dubbelzinnig met familielease.reaktieop tijd:0.19 uur.


(1)Loubechere hebben de leasegedupeerde wel een bewuste loer met leasecontracten een oor genaaid,want dit bracht meer voor hun op;tegen de wil van de oprichter van legiolease(zegt hij?).



(2)Gedupeerde die vanaf 1995 meerderecontracten op één volgde jaren afgesloten hebben kunnen geen winst hebben opgebouwd,sommige contracten liepen zelfs langer dan 5 jaar.



(3)Misleiding:banken en verzekeraars maakten misbruik van de situatie
zie RABOBANK met beleggingfonds uitgebreid in de krant gestaan.En ING met een beleggingsadvies voor belegger.Deze banken hebben verloren op zorgplicht,misleiding en saldibewaking.


(4)T.V. en auto's hier zijn garantie voor en die zie je duidelijk niet in de folder van legiolease,maar ze hadden toch ook een put-optie kunnen nemen voor de dalende beurs en dit te verwerken in de contracten.Neeeeeeeeeee,tuurlijk niet want dan moesten ze dat gaan uitleggen bij het afsluiten.


(5)beurs ging al naar beneden in 1999 bijvoorbeeld KPN aandeel.



(6)Zeker wel bij de instellingen die het verkochten en nu nog verkopen,het kan niet met winst afgesloten worden want de beurs was al op zijn top in 1999.Creatief boekhouden daar waren de analisten van bank LOUBECHERE heel goed in.


vrgr.andre de croos.

Gast

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door Gast »

6)Zeker wel bij de instellingen die het verkochten en nu nog verkopen,het kan niet met winst afgesloten worden want de beurs was al op zijn top in 1999.Creatief boekhouden daar waren de analisten van bank LOUBECHERE heel goed in.
Meneer de Croos wat is dat voor een bank en waar zijn ze gevestigd?? Ik heb namelijk nog nooit van deze bank gehoord. :roll: :idea:

croos

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door croos »

correctie,bank LABOUCHERE ha ha ha o ik kom niet meer bij hoor.vrgr.andre de croos

Gast

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door Gast »

Fijn hartelijk dank hoor ik vermoedde het al maar misschien doet u zaken met die bank. Arag/D

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: als het kalf verdronken is

Ongelezen bericht door croosjes »

ARAG/D ik zit er goed.vrgr.andre de croos

Gesloten