LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Legio-lease - korting kado

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Erwin

Legio-lease - korting kado

Ongelezen bericht door Erwin »

Ik heb sinds september 2000 een contract met legio betreffende een 'korting kado' pakket. Er wordt betreffende legio alleen gesproken over de winstverdriedubbellaar. Hoe zit het eigenlijk met de andere pakketten de legio verkoopt?
Niet dat ik meteen in de zorgen zit, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben.

Patrick

Re: Legio-lease - korting kado

Ongelezen bericht door Patrick »

Ik heb sinds augusus 2000 een lease overeenkomst met legio lease betreffende het zgn. korting kado pakket. In hoeverre
moet ik me nu zorgen gaan maken.
Mijn jaar opgave 2001 vemeld een lagere waarde van het pakket in vergelijking tot de restant schuld. Dit levert mij
op dit moment dus ook een verlies op.

legio fan

Re: Legio-lease - korting kado

Ongelezen bericht door legio fan »

Maak je geen zorgen Patrick. Beleggen moet je op de lange termijn zien. Op dit moment moet je gewoon niet verkopen.

legio-criticus

Re: Legio-lease - korting kado

Ongelezen bericht door legio-criticus »

Maak je maar wel zorgen: Bij korting kado, moet je binnen de eerste 3 jaar een rendement van ongeveer 6% behalen. Ik schat zo dat jullie beleggingen iets onder de 0% hangen nu. Als de beurssituatie zo blijft betekent dat geen korting en moet je de resterende 7 jaar iets van 12% rente betalen op de lening (= ongeveer gelijk aan de huidige maandelijkse inleg)....Je kan het huidige rendement nakijken op legiolease.nl. Ik zou me over het rendement op lange termijn niet zo'n zorgen maken. Na 10 jaar zal je waarschijnlijk niet met een schuld blijven zitten, zoals bij de gevallen met de winstverdriedubbelaar nu wel eens het geval is.

Arjan

Re: Legio-lease - korting kado

Ongelezen bericht door Arjan »

Al die mensen die aan zo'n winstverdriedubbelaar zijn begonnen hadden in de voorwaarden kunnen lezen dat ze geld aan het lenen waren om aandelen mee te kopen. Ik doe het zelf ook bij een andere maatschappij middels lease en heb er geen moeite mee. Deze mensen moeten niet zeuren als het dan een keer fout loopt. Reken maar dat ze het wel geweten hebben.

Patrick B

Re: Legio-lease - korting kado

Ongelezen bericht door Patrick B »

Ikzelf heb bij Legio Lease ook het product Korting Kado. Deze heb ik ook sinds augustus 2000. Nu sta ik op een verlies van ongeveer 157 euro, dit is een daling van ongeveer 3,5% in vergelijking met de aankoopkoers.

In augustus 2003 moet mijn aandelenpakket een gemiddelde koersstijging hebben van 6,2% per jaar, wil ik geen maandelijkse inleg meer betalen. Echter, wat ik mij nu afvraag is, hoe bepaalt Legio Lease de gemiddelde stijging? Op hun site zie ik bij hun product nu staan dat ze dit doen door middel van rente-op-rente berekening. Dit komt er op neer dat in mijn geval het aandelenpakket 19,78% in waarde moet zijn gestegen i.p.v. 18,6 (3 x 6,2). Hiervan vind ik echter niks terug in mijn contract. Het enige wat er in staat, is dat de korting wordt verleend op basis van de gemiddelde procentuele stijging van het aandelenpakket. Zou je hier soms Legio Lease op kunnen pakken als het moment daar is, want het zou bijzonder lullig zijn als het aandelenpakket bijvoorbeeld 18,9% is gestegen en je krijgt dan niet de volledige korting.

En inderdaad wat Legio Criticus net zei, je kan volgens mij korting kado niet vergelijken met winstverdriedubbelaar, mede door het feit dat korting kado voor de langere termijn is. En voor mij komt het belangrijkste moment pas over anderhalf jaar en in die tussentijd kan er nog een hoop gebeuren op de beurs (zowel positief als negatief) en ik heb er wel vertrouwen in dat in die tijd de economie en beurs weer aantrekken. Misschien niet tot de uiteindelijk gemiddelde koersstijging van 6,2% per jaar, maar dat is ook het risico van aandelen.

1 ding weet ik wel zeker, ik ga nooit meer met geleend geld beleggen, want ik ben nu zelf gewoon met eigen geld aan het beleggen op de beurs en dat bevalt me veel beter, omdat je zelf kunt bepalen wanneer je iets aan- of verkoopt.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Legio-lease - korting kado

Ongelezen bericht door Janny »

en hoe is het nu

cemali
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2005 02:11

Re: Legio-lease - korting kado

Ongelezen bericht door cemali »

er wordt veel gezegt over winst ver3dubbelaaar maar niet over de andere lease producten, wat moeten wij eigenlijk doen gewoon door betalen of ook stop zetten het loopt 2010 dus af het contract en betaal maandelijks steed 2 keer 22,47 ik kan het eigenlijk niet missen als student.

hoop meer informatie te krijgen van medegedupeerden....

Gesloten