LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Na de inmidels bekende uitspraak in Amsterdam op 25 aug.j.l.is er terecht in dit forum m.n.door Piet op gewezen,toch vooral en wel direct als eegaleaser Dexia te dagvaarden in Amsterdam.
Uiteraard heb ik dat via mijn advocaat ook gedaan en wacht nog op de datum van behandeling.
Omdat ik niet de enige ben,vraag ik me af of er al eegaleasers zijn,die dexia al gedagvaard hebben en waarvan de uitspraak al bekend is.
Piet en/of andere forum bezoekers(ters) kunt u hierop reageren a.u.b.
Janssendelimpens.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door Janneke52 »

We zijn nog steeds bezig!

ik ben er net
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 okt 2004 18:26

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door ik ben er net »

ik ben net als jij net begonnen met Dexia
en zodra ik iets weet laat ik het weten
wens je veel succes
PS Ik heb wel intussen de tussen persoon wel verantwoordelijk gesteld.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door aert0001 »

het is misschien of waarschijnlijk beter om er eerst eens over na te denken, als je zou gaan voor eegalease alleen dan zou het best wel eens zo kunnen zijn dat “straks” bij de hoge raad het vonnis anders uitvalt, stel nu eens dat: de hoge raad besluit tot een minder vonnis voor de gedupeerden? Dan zouden de gedupeerden dus weer geld terug moeten gaan betalen aan Dexia, ik zeg expres “stel” want zeker is alleen dat je sterft, de rest blijft een vraag.

Maar het is waarschijnlijk beter nu wat extra ankers uit te gooien, dus dagvaarden op niet mede ondertekenen van de partner, maar wel even de zorgplicht en misleiding meenemen, dan kom je straks bij de hoge raad niet met een strop om je nek te staan,
Het meest verstandige is om dit door te spreken met je raadsheer/vrouw.

Straks, als de echte uitspraken beginnen, moet je wel zorgen dat je voor het hele “mandje” gaat.

Groeten Ton

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door komarkt »

Ok eegalease de kantonrechter zegt huurkoop, contract is geen contract, dan krijg je je geld terug. Dexia gaat in hoger beroep en de rechter zegt, ok het is huurkoop!! Dan hebben ze alles verloren maar gaan naar de Hoge Raad, deze instelling kijkt alleen maar of er vormfouten zijn gemaakt.

Maar je schuld moet in verhouding staan tot je advocaatkosten. En dat wordt het keerpunt voor veel gedupeerden.

Amen.

dewaal
Berichten: 116
Lid geworden op: 08 sep 2004 17:48

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door dewaal »

maar als het bij de hoge raad is geweest is er gelijk precedent werking.

janssendelimpens
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 okt 2004 16:33

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door janssendelimpens »

Dank voor de reacties,maar mijn vraag was: zijn er al (mede) eegaleasers,die de uitslag of ervaring(en) hebben met hun individuele procedure tegen Dexia sinds de uitspraak van 25 augustus j.l.in Amsterdam?
Gaarne reactie op mijn vraag!
janssendelimpens.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Janssendelimpens, zo gauw er nieuws is van onze kant, wordt het op het forum gezet.
Tot dan: lekker slapen en gezond weer op :D

Sterre
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 okt 2004 00:32

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door Sterre »

Tot dan: lekker slapen en gezond weer op
Mt jouw welnemen Janneke, sta ik liever morgen (gezond) weer op. Moet anders zo lang blijven liggen. Je weet niet hoe lang het duurt. Toch?

lhardeman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door lhardeman »

Doornroosje sliep ook lang en stond toch gezond weer op Sterre. Dexia zou onze prins moeten zijn die ons wakker kust, schulden vrij, en we leefde nog lang en gelukkig.

Gr. Anne.
Laatst gewijzigd door lhardeman op 27 okt 2004 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door berendjan »

Sinds de uitspraak op 25 augustus zijn nu zo'n 2 maanden verstreken. Alvorens een zittingdatum wordt vastgesteld en dus een dagvaarding kan worden uitgebracht vergaat een flinke tijd. Tussen de eerste zitting en het uiteindelijke vonnis verstrijken meestal behoorlijk wat maanden. Het is dus volstrekt onmogelijk dat er nu al vonnissen zijn van zaken waarvoor Dexia na 25 augustus zou zijn gedagvaard. Dat worden nog heel wat nachtjes slapen. Waarin Sinterklaas en de Kerstman met lege handen allang uw deur voorbijgegaan zijn.

Sterre
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 okt 2004 00:32

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door Sterre »

Doornroosje sliep ook lang en stond toch gezond weer op sterre. Dexia zou onze prins moeten zijn die ons wakker kust, schulden vrij, en we leefde nog lang en gelukkig.
en in het echt werden we wakker en bleek het een pukkelige slijmie-belleblasende kikker te zijn. Ik sta toch liever morgen weer op as je het niet erg vind.

lhardeman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:33

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door lhardeman »

Af en toe in sprookjes geloven mag toch????

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door komarkt »

Geplaatst op 27 Oct 2004 23:54 door komarkt


--------------------------------------------------------------------------------

Wat betreft EL Dexia kan 1 keer uitstel vragen bij de kantonrechter, in mijn geval mijn advocaat ook en kijk de wetgeving erop na. Daarna moet er een uitspraak komen.

Ad Snoeren geloof ik dus niet met 6 keer uitstel en berendjan wat is jouw verhaal dan...............

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door berendjan »

Op de datum van de zitting die in de dagvaarding staat moet de gedaagde zijn of haar verweer schriftelijk indienen. Daarvan kan uitstel gevraagd worden. Dit wordt meestal ook verleend. Het verweer van de gedaagde wordt verzonden naar de eiser en die krijgt meestal 6 weken tijd voor repliek. Ook die kan uitstel aanvragen. Het repliek van de eiser wordt verzonden naar de gedaagde en ook die krijgt de gelegenheid te antwoorden. Ook daarvoor staan meestal 6 weken. Een dagvaarding moet overigens ook tijdig worden uitgebracht. Veelal toch een week a 3 tot 4 voor de zitting. Zelfs zonder het vragen en verlenen van uitstel verstrijken dus al zo´n 16 weken ofwel 4 maanden! En dan nog in het allergunstigste geval. Maar met uitstel vragen en verlenen kan het nog heel wat weken langer duren. In ieder geval duurt de normale gang van zaken zonder uitstel aanmerkelijk langer dan de 2 maanden die sinds de uitspraak in Amsterdam zijn verstreken.

Sterre
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 okt 2004 00:32

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door Sterre »

Af en toe in sprookjes geloven mag toch????
natuurlijk maar wel realistish blijven er zijn hier al genoeg dromers.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door ad snoeren »

komarkt

Natuurlijk hoef je mij niet te geloven. Toch is mijn zaak zo vaak uitgesteld. Iedereen vult dan in "Ikzelf ook hoor" het is Dexia die dat uitstel bewerkstelligd. Bij de laatse x uitstel heeft de rechtbank mij uitgelegd dat het uitstellen kwam omdat men in de rechtzaken eenduidige vonnissen wil. Daarom is er nu een soort van achterkamertjesoverleg. En hoe lang dat gaat duren is niet bekend.
Ik had dit ook al op dit forum gemeld op 20 okt. Dus maak je borst maar nat evenals jou advocaat. Ik hoop voor jou dat het een goeie is, Het komt mij tamelijk naief over. sterkte er mee.

Liefs Ad

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door komarkt »

Ja hoor lieverd, het klopt wel een beetje, soms wel en soms niet. In deze zaken kun je geen appels met peren vergelijken.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Nee konmarkt het klopt niet een beetje. Het klopt.
En appels en peren hebben niks met elkaar te maken die liggen bij de groentenboer in een apart vak.
Misschien roep ik wel eens wat onzinnigs op dit forum. Maar leugens als het over serieuse zaken gaat kun jij mij niet zomaar van beschuldigen.
Want ik zou zeggen zoek ze dan.

Lfs Ad

komarkt
Berichten: 128
Lid geworden op: 07 okt 2004 16:04

Re: dagvaardingen Dexia door ind.eegaleasers...

Ongelezen bericht door komarkt »

6 keer uitstel bij een kantonrechter nee dat kan niet. Bel de griffier van de rechtbank Utrecht maar.030-2233900 en vraag dan waar het staat in de wet :shock: 8) :arrow:
Laatst gewijzigd door komarkt op 28 okt 2004 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten