LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door Erik »

Leaseleed was in conclaaf met Dexia over een minnelijke schikking en het laatste gesprek had onlangs plaats. Wat heet laatste, er komt nog een laatste gesprek begin April.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door Pieter »

Had niet anders verwacht dat dexia de jurdische procedure zolang mogelijk probeerd uit te stellen.

Dit stelt dexia weer in staat om middels dreigementen van EDR, incasso buro's etc zoveel mogelijk geld te incaserren.

Leaseleed wordt monddood gemaakt gedurende de besprekkingen. Maar Dexia gaat gewoon door met incasseren en bedreigingen.

Hoe krom is recht in Nederland.

Mvg Pieter

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door Erik »

Dat is dan leuk geprobeerd van Dexia maar inmiddels is het aantal aangesloten gedupeerden van ruim 300 een paar maanden geleden naar bijna 600 nu, dus zo succesvol is het tijdrekken van Dexia dus blijkbaar niet

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door Annet »

Incasseren? Van mij niets hoor. Ik ben ook aangesloten bij Leaseleed maar betalen doe ik niet. Wel balen dat we weer 3 tot 4 weken moeten wachten. En waarop? Op de mededeling dat de Class Action wordt gestart, vast en zeker. Dexia probeert nu een schikking te regelen, denk ik. Maar dat zal wel zo magertjes zijn dat er uiteindelijk toch geprocedeerd gaat worden.

Annet

peter57
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 sep 2003 20:22

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door peter57 »

Ik heb LeaseLeed al eens gemaild dat de advocaten van Dexia meesters zijn in het tijdrekken.
Men vond dit toen "kort door de bocht", maar ik denk dat ik toch gelijk heb.
Ik zie peroonlijk niets in een minnelijke schikking om de doodeenvoudige reden dat ik misleid c.q. opgelicht ben.
Op centen hoeft Dexia niet meer te rekenen. Ik heb de betaling al sinds juni 2003 stopgezet. :evil:

AvB
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2004 09:45

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door AvB »

Hoi Peter 57,
Ik ben erg benieuwd wat de gevolgen waren sindsdien je vanaf 2003
juni, gestopt bent. Wij betalen nog steeds 550 Euro per maand en zijn al heel veel inleg ``kwijt ``. Durven nog steeds niet te stoppen, vanwege contractbreuk, gr AvB

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door learner »

Simpel gezegd:

'Bijna alle stichtingen maken pas op de plaats hangende besprekingen en/of onderhandelingen en/of onderzoek.' :oops:

In de sportwereld heet zo iets 'time-out.' :!:

Onze kennelijk 'onsportieve tegenstander' probeert openlijk toch door te 'spelen' en te scoren tijdens deze 'time-outs' terwijl de (scheids)rechter (?) blijkbaar de andere kant op kijkt. :roll:

mvg, learner... :wink:

HHans
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2004 17:22

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door HHans »

Leaseleed was in conclaaf met Dexia over een minnelijke schikking en het laatste gesprek had onlangs plaats. Wat heet laatste, er komt nog een laatste gesprek begin April.
Dit alles hier gaat uitlopen op een verhaal met een hele lange adem.
Degene die gaat voor 'succes op korte termijn' stoot zijn/haar neus en frustreert zich keer op keer.
Bedenk: elke korte-termijn-frustratie van 'de lessee' is korte-termijn-winst voor DEXIA/LEGIO LEASE, die -voor hen- eventueel omgezet kan worden in winst-op lange-termijn, doordat 'de lessee' tenslotte de moed opgeeft.
Dus:LAAT JE NIET OPNAAIEN, en zie in dat het allemaal een kwestie is van tijd. Wie het laast lacht, lacht het best.
LET WEL: de tijd werkt in ONS voordeel!!!
DEXIA is er zeker niet bij gebaat om op lange termijn een slechte naam te hebben/houden.

Groet, Hans
Laatst gewijzigd door HHans op 13 mar 2004 23:12, 2 keer totaal gewijzigd.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Niet betalen

Degene waartegen de vernietiging is ingeroepen (Dexia in de meeste gevallen van aandelenlease) zal, op grond van de wet, daarmee moeten leven. Indien zij zich daarbij niet wenst neer te leggen, rest haar maar één mogelijkheid: naar de rechter stappen en deze laten verklaren dat de vernietiging geen stand kan houden. De huidige opstelling, waarbij Dexia er voor kiest om net te doen alsof de vernietiging haar niet raakt en op de oude voet voort te gaan met incasseren (en nog erger: BKR-achterstandsmeldingen te doen), is dan ook volstrekt in strijd met het recht. Door het vernietigen op de voet van artikel 1:88 jo 89 BW is de vernietiging gewoon een feit.
Bron Rechten.nl Mr. Rompelberg

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik vrees dat het wel meevalt met de slechte naam van dexia.
In de landen waar dexia actief is kent met dit probleem helemaal niet.

Arie Boom
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 nov 2003 17:50

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door Arie Boom »

Dat vinden ze in Afghanistan en Oeganda ook.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door Pieter »

Indien contract vernietigd is dan bestaat er grote kans dat doorgaan met betalen van de maandtermijnen door dexia uitgelegd wordt als erkenning van het contract waardoor de vernietiging door de gedupeerde in kwestie zelf de vernietiging eigenhandig onderuit haalt.


Mvg Pieter

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door Annet »

AvB, lees nu eens goed de reacties van JOOST1 en Pieter. Ik heb je al eerder geadviseerd te stoppen. Als het goed is heb je je contract vernietigd. Dat is een vereiste om lid te kunnen worden van LL. Waarom dan nog betalen?? Er is helemaal geen contract meer en Dexia kan je hier op pakken als je nog steeds betaald.
Ik betaal al sinds oktober niet meer en op wat dreigbrieven en een telefoontje na leef ik lekker door. Ga shoppen wanneer ik zin heb en ga in september heerlijk een weekje naar Kos. Ik heb het niet breed maar om nu mijn verdiende en gespaarde centjes in een bodemloze put te gooien.... dan maar liever wat leuke kleren voor mij en mijn kinderen en een fijne vakantie.

Annet

F J Goetheer
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2003 13:02

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door F J Goetheer »

Helemaal gelijk Annet,

AvB automatische incasso stopzetten door middel van rode kaart naar D...a te sturen en laatste incasso bij de bank ongedaan laten maken.
Heb je alvast 550 E om wat leuks te doen wat niet kon.
Ik heb persoonlijk al veel aan dit forum gehad en op basis hiervan beslissingen genomen die ik anders niet genomen zou hebben.
M vr gr franske

elende
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:47

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door elende »

Beste gedupeerden,

Het rekken door Dexia komt natuurlijk St Lease Verlies en Eega-lease zeer goed uit.

Immers, zij hebben reeds van duizenden gedupeerden geld ontvangen, die thans op een bank is gedeponeerd tegen wellicht een leuk rente-percentage.

Dus als ik een rekensommetje maak van zeg: 80.000x40 Euro + 14000 x gemiddeld 30 Euro TOTAAL: 3.200000 + 420.000 dan staat er in mijn optiek zo'n 3.620000 Euro vast op een bank

Tegen een rente van pakweg 4% per jaar.........!! WEL TEL UIT JE WINST!!!!!!!!!!!!!! en dit uitgestreken over een X aanal jaren!!!! :idea: :idea: :idea: :idea:

Tot heden heb ik persoolijk geen enkel actie en of resultaat mogen vernemen van beide stichtingen. :twisted: :twisted: :twisted:

Het wordt nu toch echt hoog tijd dat er eens wat gaat gebeuren!! :roll: :roll:

Groet;
El

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door croosjes »

gedupeerde mij inzet wordt door passief gedrag van tegenstrijders die belang hebben bij gedwongen betaling juist positief beinvloed,daar door
wordt mij strijd tegen het onrecht gerechtvaardigd.Steeds meer bedrijven zien in om de vereniging schadeloosstelling te steunen en mee te bouwen aan de toekomst van de gedupeerde die mee doen.Dit zijn geen bedrijven die de verantwoordelijkheid van de gedupeerde weg halen en ook niet van ""wij zullen"" hun lasten zo maar kwijt schelden.Nee zij vinden zeker dat deze lasten zwaar wegen op de schouders van de gedupeerde en zullen deze ook helpen met de medewerking van deze gedupeerde om samen tot een oplossing te komen.Maar de gedupeerde bepalen zelf wanneer,maar één ding geloof niet in wonderen op het laatste moment terwijl je nu alle tijd hebt om je doelstelling te bereiken.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

elende
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:47

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door elende »

Beste Croosjes,

Ik snap dat je ook een dergelijke vereniging wilt opzetten of inmiddels al hebt opgezet . Maar ik krijg wel het gevoel dat dit weer de zoveelste (naast St LV, EL Payback etc) vereniging is.

Dat neemt niet weg dat ik je initiatief erg respecteer. Maar ik vind deze vereniging (Samen staan we sterk o..d.)(nog) erg ondoorzichtg.

Wellicht is het mogelik op eenvoudige wijze de vereniging duidelijk herkenbaar te maken en daardoor ook toegankelijker, zodat de drempel om je aan te melden een stukje makkelijker wordt.

Voorts is het van belang om te weten wat de financiele consequenties zijn, zodat een ieder weet wat het lidmaatschap kost en bovendien overzichelijk is.


Ook denk ik dat samenvoeging met bv Pay-back bv, alleen maar ten gunste komt van de gedupeerde zelf. Want daarvoor hebben we toch de krachte gebundeld namelijk strijden tegen Dexia en andere financiele ongedierten ?????????????????????.

Groetend,
El

AvB
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2004 09:45

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door AvB »

Beste Annet,en eventueel andere,
Soms heb ik heel veel steun aan jullie, Maar ik hebal uitgelegd
dat wij nog geen lid zijn van Leaseleed. Wel van leaseverlies (al in het begin,wisten ook niet beter ), en van PayBack. (daar hebben wij goed aangedaan). Leaseleed vraagt een groot bedrag en dat loopt met de ontwikkelingen alleen maar op ,heb ik begrepen. Dus je weet niet waar je aan toe bent. Op het forum heb ik ook verhalen gelezen van mensen die gestopt zijn, en waarbij de kosten van het incasso op zich de pan uitreizen, plus wij denken , en ik wil niet zo pessimistich zijn,
dat als wij met z`n allen geen gelijk krijgen, wij toch alsnog die maandelijkse bedragen moeten betalen plus rente, plus incassokosten,
en dan hebben wij contractbreuk gepleegd.En het is indedaad zo...wie heeft de langste adem,. Soms als ik weer in de zoveelste dip zit, en het gaat me en de ontwikkelingen en oplossingen te lang duren, heb ik de neiging om met mijn gezin demonstratief op het plein in Den Haag ,
te gaan overnachten, te demonsteren. Het lijkt wel of ,de aandacht voor het dexia-probleem verzwakt, of dat het niet menens is. ,en soms vraag ik me af begin ik nou door te draaien, soms wel. Het gaat ook om een bderag van meer dan 55 duizend euro, en wordt iedere maand meer. Het blijft een nachtmerrie, wanneer houdt die op. Weten ze in Den Haag wel wat voor menselijk leed er aan gedaan wordt nu dat deze zaken zo ontzetten lang gaan duren???? sorry, ik moest dit even kwijt
Gr AvB

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door aert0001 »

aert0001


Geplaatst op 14 Mar 2004 13:30 door aert0001


--------------------------------------------------------------------------------

Hadden we maar nooit van Legio-lease, Dexia, restschuld, aandelen, of beleggen gehoord, wat hebben ze, en doen ze nog steeds mensen aan.
Met ieder antwoordt wordt het viezer en viezer. bah

Ton

Naar boven

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Leaseleed: Dexia weet het weer een maand te rekken

Ongelezen bericht door croosjes »

elende,de vereniging schadeloosstelling heeft als bij dragen de fin.draagkracht,dit komt door dat de vereniging sponsors aantrekt.
Er komt binnenkort een eigen site voor gedupeerde die zich kunnen aansluiten""Dit moet per mail of fax met naam,adres en telefoonnr.voor overschakelling sponsor aspider vastenet(kost niets)
en uit de belfactuur die u normaal betaald en het geld dus kwijt ben krijgt de vereniging voor elke inschrijving €7.50 en %uit het belfactuur om de gedupeerde er mee te helpen.70%wordt gebruik voor kosten advocaat en 30%organisatie kosten om sponsors en dergelijk aan te trekken voor regelmatige inkomsten.
De vereniging voor gedupeerde kost niets.
Samenwerking is al bekend bij verenigingen de stichtingen moeten deze stap zelf doen kijk bijvoorbeeld op de sitePAYBACK""voorblad""daar staat al een vermelding.
Het enigste wat de vereniging vraagt van gedupeerde is doorzettingsvermogen en met zijn alle deze stap te doen
vrgr.andre de croos

Gesloten