LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] legio lease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Pkramer

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Pkramer »

5 jaar geleden afgesloten : 3 winstverdubbelaars+2 feestplannen. Laatste 2 na 3 jaar uit laten betalen met een winst van ongeveer 40,000.00 gulden (na rente-aftrek). De wintverdubbelaars 2 jaar geleden op en winst van 150,000.00
nu op quitte omdat ik de overeenkomsten niet mocht ontbinden om mij te laten uitbetalen. Voordien echter (na de winst op de feestplannen) heb ik verblind door de winst 2 winstveredriedubbelaars afgesloten, met het gevolg dat.......! Huidige stand : Betaald:68,000.00 + verlies 25,000.00=93,000.00 min de winst=ruim 53,000.00 verlies.
(ik ben modaalverdiener)

trudy boos

Re: legio lease

Ongelezen bericht door trudy boos »

Voor een televisiedocumentaire voor de RVU/teleac/not. Voor Nieuw Economisch Peil, zoek ik mensen die met Legio Lease in zee zijn gegaan en nu met een schuld zijn blijven zitten.
We maken een documentaire die dit seizoen, vaaf september wordt uitgezonden. Wie wil reagren, stuur een mailtje of bel me op de redactie, mijn telefoonnummer hier is 035 629 3339. Bedankt, Trudy

J.C. van Vliet

Re: legio lease

Ongelezen bericht door J.C. van Vliet »

LEGIO-LEASE

Na alle negatieve berichten hier een opmerkelijk nog nooit aangegeven positief element.

Legio-lease keert alle dividenden ZONDER inhouding van kosten aan de deelnemers uit.
Legio-lease berekent GEEN bewaarloon.

De algemene banken kennen bewaarloon. Voor "kleine beleggers" 0,2% per jaar over de koerswaarde per 1 januari.
Bij incasseren van de dividenden kennen de algemene banken zichzelf dan ook nog eens provisie toe.

Analyse is goed maar dan graag volledig.

Groetjes
Hans van Vliet

H.A. Kampers

Re: legio lease

Ongelezen bericht door H.A. Kampers »

Alles goed en wel maar mijn ervaring is dat het bij het product 'winstverdriedubbelaar' ontbroken heeft aan voorlichting naar de klant toe dat voor rekening van de klant gewerkt werd met geleend geld. Ik weet zeker dat veel mensen er dan niet in gestapt waren.

Pieter Batenburg

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Pieter Batenburg »

Ik heb drie winstverdriedubbelaars afgesloten:
1 met een inleg van NLG 4000. Deze is verlengd omdat hijte weinig opbracht. Kosten 150 NLG per maand.
Een met een inleg van 5000 NLG lopt nog een jaar.
Een met een inleg van 150 NLG per maand is afgesloten. Ik moet nog Euro 906 bijbetalen.
Kortom: mijn spaargeld van jaren is verdampt.

Colette Eissing

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Colette Eissing »

Het is een schande, dat men verteld dat je bij moet betalen op zo'n standaard brief, maar nergens staat vermeld hoeveel dit dan is, op mijn mail heb ik tot op heden (een week later ) nog steeds geen antwoord ontvangen, telefonisch is men ook al niet bereikbaar.
Vandaag worden onze aandelen verkocht, zonder dat wij daar invloed op hebben gehad.

Marija

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Marija »

Beste Pieter,

Omdat momenteel een stelling van "de gedupeerden" en van Radar luid : Legio heeft geen rekening gehouden met de financiele draagkracht van haar clienten, wil ik graag het volgende opmerken :

Het verbaast mij, dat mensen toch vaak voor hoge maandbedragen hebben meegedaan.Ook hebben mensen vaak meer dan 1 aandelenlease contract.

Niemand weet de financiele situatie van een klant, beter dan de klant zelf!

Als een klant graag een aandelenlease wil, waarom dan niet "gewoon" 1 contract?

Groetjes,
Marija.

Jan Koopman

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Jan Koopman »

Aan de hand van de koersen op 18 juni 2002 is mijn verlies bijna 25000 euro. Dit terwijl ik al eerder een verlies had door aandelen van Baan van 10000 euro. Bij de vraag om dit verlies te compenseren werd mij geadviseerd om te investeren in de triple lease constructie. Mijn mening nu is dat dit een triple verlies constructie is. 1. De aandelen zijn allen omlaag gegaan. 2. Labouchere steelt als de koers daalt (Ze kopen aandeling in voor een lager bedrag dan dat ik betaal). 3. Labouchere brengt overdreven hoge kosten in rekening voor de optieregeling (2770 euro in mijn geval hetgeen in tegenstelling wat ze beweren niet wordt afgedekt door het uitgekeerde dividend).
Ook voor mij geld dat ik nooit meer in zee ga met een dergelijke constructie. Verder vraag ik me af wanneer ik nog wat hoor wat de resultaten zijn van tros radar betreffende deze materie.

Christa

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Christa »

Voor al die (zogenaamde)beleggoeroes met je mooie huis en lease auto's en genoeg geld op de bank.niet iedereen heeft verstand van beleggen, als je dan zo'n folder door de deur krijgt met mooie verhalen erin denk je ook van das mooi voor straks, om een huis te kopen of in te richten of weet ik veel, Maar goed,alle mooie verhalen ten spijt de waarheid is...
Ik heb 3 jaar lang, 500 gulden gespaard in de maand om samen te kunnen wonen, vorige week was het zover, eindafrekening....Of we even 5500 euro wouden overmaken.............. weg toekomst.

Martin van Tilburg

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Martin van Tilburg »

Dacht goed te doen voor mijn kinderen. Buiten de inleg van fl. 1550,00 per kind die wij verloren zijn moeten wij nu nog eens 2200.00 euro per kind bijbetalen. Dit kost ons (ouders) fl. 20.000,00 in 3 jaar........

Eric

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Eric »

Hallo Martin,

Dat dacht mijn moeder ook.
Nu zitten ik, mijn zus en mijn moeder in de problemen, we kunnen het alledrie niet meer betalen(onze maandcontracten) en mijn zus en ik studeren nog, maar of we onze studie kunnen afmaken??????
Ik bid tot God in de hoop dat ik hier ooit nog goed uitkom en alle andere gedupeerden met mij. Schandalig dat ze mensen voorliegen, niet rekening houden met ons inkomen en ons voorspiegelen dat we er straks heel ruim bij zitten. Wie heeft het recht om met andermans levens te spelen, vraag ik me af????? Even contractjes verkopen en zelf wegvluchten. Waar haalt iemand het lef vandaan??
Ik zou mezelf doodschamen als ik mensen zoveel zorgen zou bezorgen. Blijkbaar leven we niet in zo'n wereld.
De mensen van Labouchere en Legio zijn alleen op de wereld, en de rest van Nederland mag hun zakken vullen. Er zijn ook mensen die wel voor een goed doel werken. Ik zou de mensen van Labouchere willen vragen of ze eens 1 dag in de schoenen van een klant zouden willen gaan staan, ik denk niet dat ze dat durven. Deze adviseurs van ze, daar zijn ze niet verantwoordelijk voor, volgens Labouchere.
Als ze nou gewoon eens eerlijk waren, en de waarheid durfden te vertellen. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. De praktijken van deze mensen doen heel veel mensen enorm veel pijn, laat ze alsjeblieft eens ophouden en gewoon de mensen hun ingelegde geld teruggeven, waar ze recht op hebben. Ik denk dat hun naam alleen gezuiverd kan worden, als ze gewoon toegeven dat ze een constructie in elkaar hebben gezet, die alleen in hun voordeel werkt, en in sommige gevallen een beetje in het voordeel van de klant. Terugbetalen kunnen ze en zo is iedereen content. Dan zou ik zeker geld op hun bank willen zetten, alleen niet in aandelenlease-constructies. Ik weet ook wel dat behaalde rendementen uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst. Bij ons was het zo, dat mijn moeder is gehersenspoeld door een adviseur(mijn moeder is psychisch niet zo sterk) en ze is helemaal leeggeplukt. Toen het nog niet zo rampzalig was heeft deze meneer ook ons, tegen onze wil, zover gekregen te tekenen. Wij vertrouwden het eigenlijk niet, maar toch gedaan, om onze moeder ook een plezier te doen. Nu zitten we alledrie aan de grond. Ik hoop dat we er nog uitkomen.
Labouchere wens ik bij deze nog een prettig leven en deze adviseur ook.
Wij leven in ieder geval niet meer, wij proberen te overleven! Dat weerhoudt me niet om hun nog een plezierig leven te wensen, als je zelf niet gelukkig kunt worden, dan kun je het altijd nog andere mensen gunnen. Maar goed wie ben ik in deze maatschappij, iemand met rechtvaardigheidsgevoel, een eerlijk persoon, iemand die hard werkt, iemand die andere mensen respecteert om wie ze zijn, iemand die niet niet gevraagd heeft om schulden, iemand die je kunt vertrouwen.
Laat ons en de bank in zijn waarde, kom op Labouchere, jullie kunnen het!!
Hoe lang gaat dit nog door????????
Ik hoop dat zijn zegje wat mensen aanspreekt en ook de Bank zelf, maar ik wil ook even meedelen aan iedereen om vol te houden, hoe diep je ook gezonken bent, er komt wel weer een nieuw schip waarin je kunt varen(hopelijk zonder schulden). En put kracht uit het meeleven van alle gedupeerden en we zullen doen wat we kunnen, we doen allemaal onze best om hier zo goed mogelijk uit te komen, en laten we voor elkaar bidden dat het goed mag komen.
Martin en alle andere mensen veel sterkte!!!!!!!!!!!!!!!

R.Blom

Re: legio lease

Ongelezen bericht door R.Blom »

de drie verdubbelaar zou in juni 2002 worden uitgekeerd. het leverde me op €440 na 3 jaar f3600,00 gespaard €1633,60 rendement zou F 11000,00 €4991,58 dus niet het werd € 440 dus verlies. Toch maar verlengt en vandaag 21-10-2002 zou ik een verlies hebben van €4600. Het is gewoon niet te geloven.

J D Stam

Re: legio lease

Ongelezen bericht door J D Stam »

Ik ben in 2000 ook in zee gegaan met legiolease. In april 2003 zou het contract aflopen. De winstverdriebubbelaar saat nu op een verlies van 4900 euro ruim 10.000 gulden. Wat een schade leidt ik hieronder zeg.

Tonnie Bonnee

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Tonnie Bonnee »

Naar aanleiding van alle berichten over Legio Lease ten spijt en alle akties die er momenteel gaande zijn, blijf ik met de vraag zitten hoe je het beste kan reageren op die dreigementen van Legio Lease. En op dit moment Dexia bank die zelfs op dit moment met deurwaarders dreigt! Zijn er nog anderen die dit ook meemaken? Graag een reactie op deze schandalige gebeurtenissen. Had ik deze berichten eerder gelezen dan had ik de raad opgevolgt nooit!! Met Legio Lease in zee te gaan!!

Wobbe

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Wobbe »

beste lezers,

Ja Tonnie dat geldt voor bijna iedereen. Dat als ze 2/3 jaar geleden geweten had hoe het product precies werkte dan waren velen gewoon traditioneel op de bank blijven sparen a 3%.
Zo zie je maar weer dat kennis van de kleine lettertjes veel gelkd waard kunnen zijn. Vandaar dat ik ook rechten studeer zodat dit me niet nog een keer zal gebeuren.
Nu zul je zeggen dat zal ik NOOIT meer doen maar als de beurs over 5 jaar 30% hoger staat zul je zien dat de mensen weer in de rij staan om in te stappen. Ze denken dan: het verlies kan verdriedubbeld worden maar ook de winst.

mvg Wobbe

Maurice H

Re: legio lease

Ongelezen bericht door Maurice H »

Leagio Lease Ik wordt er dood ziek van.
mensen die zeuren.
Een ieder die zich inlaat met aandelen weet de risico's.
Had anders een gewone spaarrekening genomen.

Nu het even minder gaat, loopt en iedere sukkel werkelijk te zeuren en te jammeren.

Ik ben er van overtuigd dat anders NIEMAND zich liet horen als ze winst geboekt hadden.

Mensen 1 regel: Voor Niets gaat de zon op de rest Kost geld.
Uit je linker zak of uit je rechter zak.

Simpel toch. Ijzeren regel.

4 jaar geleden moest ik ook zo nodig mee doen. Wel ik heb daar voor gepast.
Aandelen investeren doe je met geld wat je OVER hebt!!!
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.

Kortom Neem met een rechte rug je verlies en zeg dat je Zelf zo stom bent geweest te geloven in Gouden Bergen.

En Aandelen....Moet je verstand van hebben, begin er anders niet aan.

Succes met het verlies,
MGH

Gesloten