LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WORDT ER GESCHIKT????

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

WORDT ER GESCHIKT????

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Piet,


Ik volg dit forum vanaf het begin. De eerste advocaat die zich inzette voor de gedupeerde en ook iets op dit forum kwijt wilde was mr. Rompelberg zover mij bekent ook jou advocaat. Bij alle vonnissen uitspraken en ook mededelingen ben ik de naam van voornoemde advopcaat niet tegen gekomen Terwijl je eens vertelde dat hij meer dan 300 zaken had. een van de eerste zaken kwam voor in Maastricht en sinds dien niets meer Wordt er niet geschikt gezien de weinig zaken die op de rol staan .

Waar loopt het nu niet in den Haag of op de rechtbanken omdat geschikt wordt.

Joost

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: WORDT ER GESCHIKT????

Ongelezen bericht door impact »

Joost, ik weet het niet. Stel die vraag eens aan mr Rompelberg op www.rechten.nl

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: WORDT ER GESCHIKT????

Ongelezen bericht door Piet »

Een rechtszaak in eerste aanleg duurt zo'n jaar tot anderhalf jaar.
In febr 2003 begon de rechtszaak van de Stichting Eegalease tegen dexia en in deze zaak is vonnis uitgesproken op 25 augustus.
Door het aanhouden nu door de rechtbanken i.v.m. overleg duurt het nu nog langer eer er een uitspraak is.
Daarom zijn er kantoren met veel zaken waarin nog niet gevonnist is.
Zo ook bij Rompelberg.

Impact heeft een goede suggestie, mail Rompelberg en vraag of er al zaken van hem zijn gevonnist en zo ja wat de uitspraak was.

Dexia bied veel gedupeerden een schikking aan, meestal in de vorm van de mogelijkheid om in aanmerking te komen voor de hardheidsclausule of anders je restschuld terugbetalen in termijnen.
Andere schikkingen zijn echt incidenteel als dexia al weet dat zij erg zwak staan.Het resultaat van die schiking is, op een uitzondering na, niet bekend.

Voor de rest is het enorm frustrerend niet te weten waar je aan toe bent als jouw zaak al zo lang loopt.
Die frustratie en onzekerheid is er ook bij al die gedupeerden die zitten te wachten op vonnissen zodat ze een keer een besluit kunnen nemen om wel of niet een rechtszaak te gaan beginnen.
En dan heb ik het nog niet over het feit dat je een BKR registratie hebt (vaak als wanbetaler), geen geld kan lenen, een groot financieel gat hebt, geestelijke problemen door de hele affaire, sociale problemen, het vertrouwen kwijt bent in de banken, de overheid enz.

Daarom is het belangrijk elkaar te steunen, erover te kunnen praten, advies vragen en advies geven, samen moeten we sterk staan in deze moeilijke tijd.

Sterkte, succes en groeten,
Piet

Mitchell
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 mei 2004 17:26

Re: WORDT ER GESCHIKT????

Ongelezen bericht door Mitchell »

Hoi,

Piet, voor wat betreft;
Voor de rest is het enorm frustrerend niet te weten waar je aan toe bent als jouw zaak al zo lang loopt
.

Heb ikzelf ooit eens een geschil gehad met de gemeente waar ik in woon. Deze probeerde ook ooit eens (onterecht) uitstel te krijgen.
Dit werd toen afgewezen vanwege één of ander artikel wat volgens mij kwam uit de Europese rechten van de mens artikel 6 (?), wat inhield dat het niet mocht om personen onnodig lang in twijfel te laten of woorden van die strekking en dat men verplicht is om zo snel mogelijk duidelijkheid in zaken te krijgen.

Misschien dat één of andere advocaat hier meer van weet of er iets mee kan :?

Groet,

Mitchell

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: WORDT ER GESCHIKT????

Ongelezen bericht door Willems »

Mitchell,
De advocaten zullen zonder enige twijfel dit ook wel weten, maar weten tevens een prijskaartje erop te hangen en dan valt alles weer stil!! De producten van de advocaten zijn zeer variabel, hoe nuttiger en hulpzaam des te duurder!

Gesloten