LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aannemer boort door kabel kpn

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: aannemer boort door kabel kpn

Ongelezen bericht door Anastasia »

Iedereen mag zoveel boren in zijn eigen huis als hij wil!

Als de KPN leidingen zo legt besparen ze geld, maar moeten dan ook de gevolgen dragen, als Clic zegt dat het vele meters verder zou moeten zijn, mag je daar vanuit gaan.

Kabels moeten altijd veilig weggewerkt of berijkbaar blijven, deze genoemde situatie had ik zelf deze ook geraakt, net als ieder ander persoon, dus de claim word altijd afgewezen door verzekering, vreemde plaatsen, daar hoef je geen rekening mee te houden.

Laat de KPN maar de straat open breken en een nieuwe kabel van een wel berijkbaar punt naar de buren trekken!

Iedereen moet zich al jaren aan regels houden, en je mag er vanuit gaan dat dit al jaren gebeurde, dus niets afwijkende regels KPN, alleen binnnenshuis mag je alles naar de door jou gekozen plek doortrekken, in oude huizen hoeft de telefoon kabel (isra punt) niet in de meterkast te zitten, maar als ik straks een uitbouw maak aan de voorgevel, dan kom ik ook in mijn spouwmuur,en verwacht op de cv na die zichtbaar is, helemaal niets tegen te komen!

addertje
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 feb 2007 20:02

Re: aannemer boort door kabel kpn

Ongelezen bericht door addertje »

:lol: heb net zo lang lopen bellen totdat ik iemand van de rechtsafdeling gesproken had. Na wat uurtjes wachten heeft jij me terug gebeld en gezegd dat ze in deze situatie iig de particulier/afnemer nooit aansprakelijk zullen stellen. Ook zei hij dat hij wel ging proberen om de schade te verhalen bij mijn aannemer maar wanneer deze niets zou opgeven dan is het als nog een hele moeilijke zaak om voor de rechter te krijgen en te procederen. De KPN weet nu zelf nog steeds niet hoe de kabels liggen en dat willen ze gaan bekijken als ze de schade gaan herstellen. De man die bij mij was wezen kijken had mij ook nooit mogen zeggen dat ik zelf iemand moest regelen die de gaten in de muur zou maken en ook weer dicht moest maken omdat hij zelf geen metselaar was. De KPN moet dit dus zelf ook gaan regelen !
We moesten samen om een zo goed en goedkoop mogelijke oplossing gaan zoeken.
Heb ze nog wel gezegd dat wanneer ze 2 gaten in mijn gevel gaan maken ( zal wel ondergronds zijn ) en dus een lus gaan leggen van de kabels dat dan bv de buurman 3 huizen verder wel weer door de kabels kon heen boren omdat ze niet weet waar alles ligt.
Vorige bewoners van mijn huis hebben laminaat gelegd over het luik naar de kruipruimte dus daar kan ik en de KPN dus ook niet bijkomen.
Wanneer ze voor de dure optie gaan, mijn inziens de beste, moeten ze dus een vergunning bij de gemeente opvragen en minimaal 50 meter aan een oprit / stoep en voortuin uitgraven + weer aanleggen. Dit kan dus wel +/- 150 meter worden wanneer de kabel van de rest van het blok ook geraakt is.

Voor welke oplossing zouden jullie gaan met in gedachte dat ze mij nooit aansprakelijk kunnen stellen. Wanneer ik voor de dure optie zou kiezen dan moeten ze dus wel de oprit + voortuin van de buurman plunderen .....
of natuurlijk de 2 gaten bij mijn huis maken en mij een smak ( :lol: ) schade vergoeding geven .. of een nieuwe vloer betalen zodat ze misschien via de kruipruimte eea kunnen oplossen ..

Wat een ellende voor een nieuw buitenkraantje zeg

Hoor jullie wel weer :!: :idea:

Bert62
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:41

Re: aannemer boort door kabel kpn

Ongelezen bericht door Bert62 »

Voordat ze beginnen zou ik persoonlijk zwart op wit willen hebben dat ik niet aansprakelijk ben en de kosten dus ook niet bij mij verhaald worden. Als er een gedeelte van het laminaat er uit (gesloopt) zou moeten krijg je het waarschijnlijk niet netjes terug erin vanuitgaand dat het misschien wel gelijmd zou kunnen zijn. Dat houdt dus in dat de gehele ruimte met nieuw laminaat gelegt moet worden op hun kosten en uiteraard moet dat uitbesteed worden omdat je dat zelf niet kan. Immers heeft de KPN weer genoeg winst gemaakt over 2006. Daarbij zou ik een extra vergoeding vragen voor de overlast die je ervan hebt.

De tuin en oprit zou ik voor de tweede optie houden tenzij deze toch al opnieuw gelegt zou moeten worden. Maar ik zou echt eerst de kwestie "aansprakelijkheid" op papier willen hebben voordat de KPN bij mij verder zou mogen de storing te kunnen verhelpen. Ook de buurman zou eigenlijk de KPN steeds moeten benaderen dat hij geen gebruik kan maken van zijn telefoonaansluiting. In zijn geval zou ik geen abonnementskosten betalen over deze periode ondanks het feit dat hij nu als ik het me goed herinner jouw telefoonaansluiting gebruikt. Hij kan namelijk niet over zijn eigen nummer en aansluiting beschikken.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: aannemer boort door kabel kpn

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Vraagje
Uw buurman woont dit boven u dan?

Indien deze niet boven u woont maar naast u dan mogen kabels, buizen etc. t.b.v. voorzieningen niet over uw grond lopen of gevoerd worden.

addertje
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 feb 2007 20:02

Re: aannemer boort door kabel kpn

Ongelezen bericht door addertje »

Zoals aangegeven heb ik met de rechtsafdeling van de KPN gesproken en het gesprek even opgenomen 8)
Ze zouden de kosten nooit en te nimmer bij een particulier verhalen en in mijn geval lijkt het ze ook bijna onmogelijk om de kosten bij de aannemer te verhalen. ook wanneer ze de aannemer aansprakelijk gaan stellen en deze wijgert of staat in zijn recht dan zullen ze de kosten dus ook nooit bij mij kunnen verhalen.
Nu zijn er al weer 3 weken ofzo over heen gegaan en heb ik ze maar weer eens gebeld hoe eea opgelost gaat worden .. ik zit nog steeds met een kabeltje doos mijn woonkamer die naar de buurman loopt.

Ze hebben nu een aanvraag bij de gemeente gedaan en ze gaan een nieuwe kabel leggen van +/- 60 meter van het beginpunt op de hoek over de stoep naar mijn buurman. Ze moeten dus een oprit van +/- 10 meter openleggen en een stoep van +/- 45 meter en dan nog door de voortuin van mijn buurman naar het ISRA punt. tsja mag wat kosten !
Ze gaan de andere huizen vanaf mijn buurman naar de andere hoek niet eens doormeten of de kabel daar wel goed is ( die bellen allen met UPC ). Wanneer ze weer met de kpn willen bellen dan gaan ze eea weer bekijken ??? raar idee toch ?

Maar ja ik heb ze aangeboden om de gaten in mijn gevel te maken ( ondergronds ) en de zaak ze optelossen maar ze gaan dus zelf voor de dure oplossing ... denk dat de buren op de hoek en mijn naaste buurman niet erg blij zullen zijn omdat ze de oprit + tuin gaan "plunderen"of ze gingen misschien een raket schieten ? ( iets van kabels door een mantel heen schieten zeiden ze ??

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: aannemer boort door kabel kpn

Ongelezen bericht door willemo »

Met een krachtige waterstraal een mantelbuis door de grond voeren en daarna er een kabel intrekken is heel gebruikelijk. Dit wordt ook vaak in straten gedaan, tussen twee gegraven putjes in twee tegenover elkaar liggende trottoirs, om het verkeer niet te veel te belemmeren. E.e.a. is dus niets bijzonders.

Met vriendelijke groet,
Willem

Gesloten