LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie op lekke ramen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
sjoukje

garantie op lekke ramen

Ongelezen bericht door sjoukje »

Wij hebben een z.g. lek raam (vocht tussen de dubbele glazen), hier zit een garantie op van 10 jaar. Nu wil het schildersbedrijf alleen maar een korting geven op het glas van 30 % en de plaatsingskosten moeten we zelf betalen. Klopt dit ?

wie kan mij vertellen hoe dit zit ?

ondernemer
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2004 18:20

Re: garantie op lekke ramen

Ongelezen bericht door ondernemer »

Het verhaal zou kunnen kloppen.
Dat het glas lek is kan een aantal redenen hebben.
Een van de redenen kan zijn dat de staat van het schilderwerk zo slecht is dat daardoor de ruit lek is geraakt. Je zou de reden moeten weten. Als je de garantie verklaring erbij pakt zou je daar wat wijzer van moeten worden. De oplossing hangt dus eigenlijk ook af van de oorzaak. Als de ruit bijvoorbeeld lek is geraakt door een productiefout van de fabriek moet volgens mij het schildersbedrijf opdraaien voor de kosten, maar dat ligt ook aan de afspraken die je hebt en de service die zij willen verlenen.

m.Schrama

Re: garantie op lekke ramen

Ongelezen bericht door m.Schrama »

hallo,
Wij hebben net een nieuw huis en daarbij een boekje gekregen hoe met dubbelglas om te gaan.
Een ding wat je nooit moet doen is afdekken b.v. met kranten(bij verbouwing ofzo).
De warmte kan niet weg en daardoor gaan ze barsten of lekken.
We hebben het dus nu over hr ++.
Tussen de ramen zit een zon werende folie die word aangetast door extreme hitte wat weer uitzetting tot gevolg heeft.
Dus..het is moeilijk om een beschuldigend vingertje naar iemand uit te steken.
Maar... succes in ieder geval!!

Groetjes van marcel(Den Haag)

de glas monteur

Re: garantie op lekke ramen

Ongelezen bericht door de glas monteur »

nee dit klopt niet . mijn familie heeft een montage bedrijf van ramen, deuren,kozijnen en gevels met daarbij het glas . uw garantie is 10 jaar op glas en montage , want vocht tussen de ramen kan ook een montage fout zijn .zit het fout in het glas dan zal de monteur dat moeten uitvechten met de glas fabrikant . wat m.Schrama dat klopt dat heet thermishe breuk maar daar mag je geen last van hebben als het glas al in de kozijnen geplaatst is dat geld alleen als het op de glasbok staat, gebeurt dit in het kozijn dat geld gewoon de 10 jaar garantie.dus de conclusie: u hoeft niks te betalen tenzij het een fout van u is bvb.verkeerd gebruik met het open en dicht doen van ramen of er zelf tegenaan hebt gestoten . maar dat is allemaal te zien door de vorm van de breuk , je kan namelijk een soort van glas dokter inschakelen (zo noemen wij die man) die kan precies zien hoe,wat en waarom in ligt de fout bij fabriekant of monteur heeft u gewoon 100% vergoeding . ik hoop dat u dit nog leest het bespaart u een hoop elende

Gast

Re: garantie op lekke ramen

Ongelezen bericht door Gast »

Thermische breuk kan ook heel goed ontstaan als het glas al in het kozijn staat. Dit is uitgesloten van garantie, dit staat trouwens ook in de garantievoorwaarden van de fabriek.

Maar dit heeft in principe niks te maken met de vraag die als eerste gesteld werd. Lekslaan heeft totaal niks met een thermische breuk te maken.

de glas monteur

Re: garantie op lekke ramen

Ongelezen bericht door de glas monteur »

ja gast dat slaan is ook geen thermische breuk (je moet de tekst beter lezen) wat ik zeg is alle breuk die onstaat waabij de klant niks fout heeft gedaan dus ook thermische breuk na plaatsing is voor rekening monteur want thermische breuk is een verschijnsel van warmte van het glas waardoor het uitzet en breekt . daarom als het glas bezorgd word haald men de druk van het glas af . als men het glas zet zorgt de monteur ervoor dat het eventuele uitzetten van het glas mogelijk is en dat het glas na montage daardoor niet kan breken . als het glas wel breekt daardoor is het glas fout opgespannen . want als men het glas goed zet kan je geen last meer hebben van thermische breuk .

Gast

Re: garantie op lekke ramen

Ongelezen bericht door Gast »

want als men het glas goed zet kan je geen last meer hebben van thermische breuk
Uitgezonderd het geval waar Schrama het over heeft.
HR++ met de warmtewerende "folie" (laat ze het bij Schott maar niet horen :D ) op de buitenste glasplaat.
Deze ruiten zijn erg gevoelig voor lokale verhitting. De warmte wordt niet afgevoerd naar de buitenste plaat zoals bij standaard dubbel glas maar weer weerkaatst naar de binnenste glasplaat waardoor deze veel sneller last heeft van spanningen en zal breken.


Overigens is de "folie" natuurlijk geen folie maar zeer dunne lagen metaal die onder vakuum en met behulp van spanningsverschillen op het glas gedampt worden. Een duur en gevoelig proces waarvoor zowieso al de beste kwaliteit glas voor wordt gebruikt.
Maar dit even terzijde.

Gast

Re: garantie op lekke ramen

Ongelezen bericht door Gast »

daarom als het glas bezorgd word haald men de druk van het glas af . als men het glas zet zorgt de monteur ervoor dat het eventuele uitzetten van het glas mogelijk is en dat het glas na montage daardoor niet kan breken
Ik ben heel benieuwd hoe ze dat dan doen??? Kun je mij dat uitleggen.

Gesloten