Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
MaartenGoddijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2019 20:53

Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door MaartenGoddijn »

Zelf heb ik een erg slechte ervaring gehad met dit bedrijf. Zojuist ook op trustpilot geplaatst, maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn met vergelijkbare ervaringen met het bedrijf Afvoer-ontstopping.nl?

1. Het probleem werd weliswaar verholpen, maar de ene na de andere verborgen kostenpost kwam tevoorschijn toen we de factuur achteraf te zien kregen. Ze rekenen slechts 35 euro voorrijkosten, maar voor elke handeling aparte kosten. En daarnaast ook nog uurloon. Vooraf bespraken we hoeveel het zou kosten. Zou uitkomen op rond de 200 euro. Bij afrekenen bleken verschillende handelingen extra te hebben gekost, kwamen we een stuk hoger uit, op ruim 300 euro. Toen bleek daarbij ook dat alle bedragen die we steeds besproken hadden exclusief BTW waren. Heel veel meer dus. Gelukkig was de loodgieter erg netjes en nam een deel van de verborgen kosten op zich, alleen... (meer hierover bij punt 2).

De factuur moest vooraf en achteraf ondertekend worden. Daar had ik eigenlijk al onraad moeten ruiken. Bij teruglezen bleken er allerlei disclaimers onder de factuur te staan. Je ondertekent dat alle eventuele schade die ontstaan voor jezelf is en niet voor het bedrijf is, ondertekent dat je geen klachten hebt over alle uitgevoerde en ondertekent ook dat hetgeen waarmee ze zo groot adverteren op hun website ('als het probleem ooit terugkomt lossen wij het kosteloos voor u op!') alleen geldig zal zijn in de eerste 6 maanden en wanneer er op de huidige factuur een extra bedrag van 150 euro wordt bijbetaald. Afgezien van of dit allemaal rechtsgeldig is of niet, is dit natuurlijk je reinste oplichterij. Je zet je handtekening eronder terwijl je alleen de kosten in beeld krijgt te zien, op een vaag schermpje waar niet de gehele factuur is af te lezen. Het lijkt daardoor alsof die disclaimers er niet op staan.

Verborgen kosten, schijnbeloftes, misleiding door alleen adverteren met lage voorrijkosten terwijl de rest van de kosten juist erg hoog zijn... Geen mooie optelsom!

2. Ze huren zzp'ers in, maar lijken niet erg netjes met hen om te gaan. De zzp'er doet praktisch alle werk behalve het maken van een afspraak, maar krijgt zelf slechts 15%. De loodgieter die bij ons over de vloer was gaf aan heel bang te zijn voor klachten, omdat hij bij een paar klachten al 'niet meer gebeld' wordt. Als gevolg nam hij allerlei verborgen kosten die hij vergeten was te noemen zelf op zich. Heel vriendelijk en netjes van hem, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij zelf nog iets er aan zal hebben overgehouden. Als zelfstandige buiten de grote bedrijven om opereren wordt hem moeilijk gemaakt door bedrijven zoals die waarvoor hij zelf werkt, geeft hij ook aan, hoewel hij dat eigenlijk wel zou willen. Door de dominantie van een aantal grote bedrijven zoals deze is het haast onmogelijk om als zelfstandige in deze tijd nog voet aan de grond te krijgen, geeft de loodgieter aan. Afvoer-ontstopping.nl maakt zzp'ers dus van ze afhankelijk om ze vervolgens uit te buiten.

Kortom: niet alleen de klant wordt een poot uitgedraaid, maar de eigen werknemers ook. Ze maken je riool weliswaar schoon, maar laten je door hun algehele werkwijze toch met een vies gevoel achter...

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat je niet kan klagen. Je hebt geen bewijs (denk ik) van de prijsafspraak. €300 is een redelijke gemiddelde bedrag.
Er zijn oplichters die veel meer vragen, waarbij het probleem niet opgelost wordt of juist erger wordt gemaakt.
Eventueel kan je contact opnemen met https://www.juridischloket.nl/ , maar ik denk dat hun er niks mee kunnen.

Geen enkele Zzp'er werkt voor 15%. Dit houdt in dat hij €45 euro krijg, en hiervoor zijn eigen kosten (materiaal en auto) moet betalen. Zeker in deze tijd dat er een personeel te kort is, is dit een broodje aap verhaal.
En anders is dit niet uw probleem.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 30 apr 2021 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27137
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u wordt een beetje beduveld door dat bedrijf en u gelooft ook nog de sprookjes van die ZZP-er.

Zoek eens een gewoon betrouwbaar bedrijf in de buurt, vraag buren, familie of kennissen naar ervaringen, en zet hun telefoonnummer in uw agenda.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Voordat wij hier kunnen inschatten of het bedrag dat je betaald hebt redelijk is, zou wat meer informatie over het probleem en de uitgevoerde werkzaamheden gegeven moeten worden. 300 euro lijkt misschien veel, maar je leest veel hogere bedragen hier op het forum.
Hoeveel die zzp-er van dat bedrag krijgt doet er helemaal niet toe.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Zolang u de ondertekeningen doet en de rekeningen betaalt lijkt me van oplichting geen sprake. U hebt in volle vrijheid en bewustzijn een wat prijzige loodgietersklus laten doen. Gelukkig met een bevredigend resultaat.

winaboelhouwers
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2022 12:31

Re: Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door winaboelhouwers »

Goedemorgen,

Eerst wil ik wil iets positiefs zeggen.

Dit wat het eerste bedrijf dat aanbood dezelfde dag te komen zonder avond/weekend tarief te hanteren zeiden ze want ik belde op tijd en het was geen weekend.

De loodgieter was enorm vriendelijk en leek wel echt een hart voor het werk te hebben. Ook kwam hij terwijl hij aan ramadan deed wat wel goede discipline vergt. Wij vonden hem erg vriendelijk en een harde werker. We hadden geen idee dat we opgelicht werden.

De loodgieter was klaar en gaf aan dat de prop wel op 19 meter diep zat en dat ze daar dan extra geld voor rekenen en dus zei hij ik hou hem op de 15 meter dat scheelt jullie geld. Wij dachten dus jeetje wat sympathiek. Ook zei hij maar 4 van de 6 extra kwartieren te rekenen want hij gunde ons dat. Nogmaals de man was erg vriendelijk.

Hij zei dat wij normaliter rond de 1500 euro zouden moeten betalen maar hoefden nu maarliefst 1055 euro te betalen. Ik vond dat eigenlijk direct al absurd veel. Maargoed wij hebben maar betaald omdat je moet betalen wat hij aangeeft.

Achteraf; een normale prijs voor de dienst die geleverd is ligt maximaal op de 500 euro. De prijs was dus inderdaad absurd. Daarnaast hebben de woningen hier helemaal niet 19 meter riool dat is onmogelijk.

Enorm gefrustreerd, dat is wat ik nu ben. Geld waar hard voor gewerkt is, is opgeslokt door dit bedrijf.

Het erge is misschien dat wij niet doorhadden dat wij zo hard waren opgelicht. Dat wij nu ons spaargeld hebben ingeleverd terwijl dit niet nodig zou hoeven zijn.

Deze mannen manipuleren zich in een uiterst goede positie om je op te lichten zodat je zelfs nog aan jezelf gaat twijfelen.
Laatst gewijzigd door winaboelhouwers op 27 apr 2022 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Maaike27899
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2022 17:49

Re: Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door Maaike27899 »

300 euro is anders een redelijke prijs.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Jee 6kwartier werk.. voor een loodgieter zou normaal zijn om daar zo rond de 150,- aan loon voor te rekenen. Dan nog 35,- voorrij.. dan zou 185,- een normale prijs zijn.
2 jaar geleden ook gehad op een zaterdag. Rondje gebeld en het eerste bedrijf (toevallig een grote aannemer in de buurt.. de Bie.. ) begon met €350,-
Hard gelachen en de simpele ziel gewezen op oplichting. Nog even doorgezocht naar een kleine loodgieter in de buurt. Prijzen vastgelegd en hij rekende een vaste prijs per ontstopping.. €100,-. Wel op een doordeweekse dag. Dus ik heb de gootsteen tijdelijk op een emmer laten afvoeren en de afspraak gemaakt voor de maandag.
De berichten van de briefschrijver is weer een typische melding die eens in de zoveel tijd langskomt (zelfde als de slotenmakers)… en verbazend weer dat er geklaagd wordt over de bedragen…
Verbazend dat men nu nog niet weet dat de eerste de beste op google meestal een oplichter is.. en de 2e verbazing vind ik dat er nog steeds niet gerekend kan worden. 1,5 uur werk x uurtarief loodgieter (standaard zo rond de €70,-) + voorrijkosten. De extra die men zogenaamd rekent per meter veer is echt apekool (oplochting) dat doe ik als electricien ook niet als ik een trekveer gebruik.
Maar goed ik zou eigenlijk willen zeggen tegen topic starter “eigen schuld dikke bult”.. om het te leren zou de rekening nog duurder moeten zijn!..
Genoeg topics die bij even zoeken de juiste uitleg geven hoe een normale loodgieter te werk gaat, en wat de handigste manier is om een goede loodgieter te contacteren. (En geen oplichter te kiezen)..

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door kuklos »

Michel-mol schreef:
01 mei 2022 19:57
Verbazend dat men nu nog niet weet dat de eerste de beste op google meestal een oplichter is..
Blijft nog steeds de vraag: waarom faciliteert google oplichters?

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door Lisa29 »

kuklos schreef:
01 mei 2022 20:14
Michel-mol schreef:
01 mei 2022 19:57
Verbazend dat men nu nog niet weet dat de eerste de beste op google meestal een oplichter is..
r

Blijft nog steeds de vraag: waarom faciliteert google oplichters?
Gokje: omdat dat hun verdienmodel is en het Google niks kan schelen zolang ze maar geld binnenharken? Degenen die bovenaan komen bij Google betalen daar flink voor. Niet alleen voor de reclame, maar ze betalen ook voor elke keer dat iemand op hun advertentie klikt. Concurrenten willen nog wel eens om te pesten vaak op die advertenties klikken zodat het hun concurrent geld kost. Maar helaas, die kosten berekenen ze weer door aan hun klanten.
Meen dat het programma Rambam hier aandacht aan besteed heeft, zowel de slotenmakers als loodgieters.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door kuklos »

Lisa29 schreef:
01 mei 2022 21:59
kuklos schreef:
01 mei 2022 20:14
Michel-mol schreef:
01 mei 2022 19:57
Verbazend dat men nu nog niet weet dat de eerste de beste op google meestal een oplichter is..
r

Blijft nog steeds de vraag: waarom faciliteert google oplichters?
Gokje: omdat dat hun verdienmodel is en het Google niks kan schelen zolang ze maar geld binnenharken? Degenen die bovenaan komen bij Google betalen daar flink voor. Niet alleen voor de reclame, maar ze betalen ook voor elke keer dat iemand op hun advertentie klikt. Concurrenten willen nog wel eens om te pesten vaak op die advertenties klikken zodat het hun concurrent geld kost. Maar helaas, die kosten berekenen ze weer door aan hun klanten.
Meen dat het programma Rambam hier aandacht aan besteed heeft, zowel de slotenmakers als loodgieters.
Ik herinner me nog een tijd dat Google als motto had "do no evil". Dat hebben ze schijnbaar overboord gezet, want oplichters faciliteren past niet bij "do not evil".

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door Lisa29 »

kuklos schreef:
01 mei 2022 22:41
Lisa29 schreef:
01 mei 2022 21:59
kuklos schreef:
01 mei 2022 20:14
r

Blijft nog steeds de vraag: waarom faciliteert google oplichters?
Gokje: omdat dat hun verdienmodel is en het Google niks kan schelen zolang ze maar geld binnenharken? Degenen die bovenaan komen bij Google betalen daar flink voor. Niet alleen voor de reclame, maar ze betalen ook voor elke keer dat iemand op hun advertentie klikt. Concurrenten willen nog wel eens om te pesten vaak op die advertenties klikken zodat het hun concurrent geld kost. Maar helaas, die kosten berekenen ze weer door aan hun klanten.
Meen dat het programma Rambam hier aandacht aan besteed heeft, zowel de slotenmakers als loodgieters.
Ik herinner me nog een tijd dat Google als motto had "do no evil". Dat hebben ze schijnbaar overboord gezet, want oplichters faciliteren past niet bij "do not evil".
Dat heb ik nog nooit gehoord, de laatste jaren heb ik ook niks gemerkt van "do no evil". Ze zetten bijvoorbeeld ook de oplichters van ticketbureaus bovenaan, soms zelfs boven de website van de optredende artiest zelf....
Maar goed dat wordt off topic. Waar het vooral om gaat is dat mensen eindelijk eens door moeten krijgen dat de 1e hit op google meestal reclame is en dat ze dus goed op moeten letten. Maar dat is waarschijnlijk aan dovemansoren gericht...

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het halve forum staat vol met dit probleem. Ook is hier diverse keren op TV aandacht voor geweest.

Op www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/ ... oge-kosten staan wat tips. Maar het is achteraf heel moeilijk om je gelijk te halen.

Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of je rechtsbijstandverzekering.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Afvoer-ontstopping.nl: oplichterij?

Ongelezen bericht door kuklos »

Lisa29 schreef:
02 mei 2022 00:10
kuklos schreef:
01 mei 2022 22:41
Lisa29 schreef:
01 mei 2022 21:59

Gokje: omdat dat hun verdienmodel is en het Google niks kan schelen zolang ze maar geld binnenharken? Degenen die bovenaan komen bij Google betalen daar flink voor. Niet alleen voor de reclame, maar ze betalen ook voor elke keer dat iemand op hun advertentie klikt. Concurrenten willen nog wel eens om te pesten vaak op die advertenties klikken zodat het hun concurrent geld kost. Maar helaas, die kosten berekenen ze weer door aan hun klanten.
Meen dat het programma Rambam hier aandacht aan besteed heeft, zowel de slotenmakers als loodgieters.
Ik herinner me nog een tijd dat Google als motto had "do no evil". Dat hebben ze schijnbaar overboord gezet, want oplichters faciliteren past niet bij "do not evil".
Dat heb ik nog nooit gehoord, de laatste jaren heb ik ook niks gemerkt van "do no evil". Ze zetten bijvoorbeeld ook de oplichters van ticketbureaus bovenaan, soms zelfs boven de website van de optredende artiest zelf....
Maar goed dat wordt off topic. Waar het vooral om gaat is dat mensen eindelijk eens door moeten krijgen dat de 1e hit op google meestal reclame is en dat ze dus goed op moeten letten. Maar dat is waarschijnlijk aan dovemansoren gericht...
Ik had niet helemaal geljk, het was "don't be evil".
https://en.wikipedia.org/wiki/Don%27t_be_evil

Plaats reactie