LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Economische levensduur CV ketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
maxporter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2005 14:42

Economische levensduur CV ketel

Ongelezen bericht door maxporter »

Ik weet niet of ik de goede forum te pakken heb, maar ik heb een probleem met een bedrijf die de onderhoud van mijn cv ketel doet. Met onze oude ketel (Nefit Fasto van +/-11 jaar oud) hadden we een probleem, de waakvlam ging steeds uit. Onderhoudsbedrijf er drie keer bijgehad en de laatste keer hebben ze een beveiliging eruit gehaald. Daarna is het misgegaan, ketel aan de kook/waterschade enz. Een dag voordat dit gebeurde heeft dezelfde onderhoudsbedrijf de ketel nagekeken en schoongemaakt (jaarlijkse onderhousbeurt). Het onderhoudsbedrijf heeft inmiddels een nieuwe ketel geplaatst. Mijn verzekering dekt dit niet (alleen gevolgschade), dus heb ik het via mijn rechtsbijstand (ARAG) gespeeld om in ieder geval een gedeelte van de kosten terug te krijgen. Vandaag kreeg ik een telefoontje dat ze er geen werk van gaan maken. Waar het op neer komt is dat de ketel al oud is en de vervangingswaarde 0 is. Dat technisch die ketel langer mee had kunnen gaan speelt geen rol. Dus mijn vraag is: wat is de economische levensduur van een cv ketel? Moet ik hiermee accoord gaan?

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: Economische levensduur CV ketel

Ongelezen bericht door royco »

nee, een beveiliging mag NOOIT omzeild worden. Als dit niet gedaan was had je ketel nog gehangen. Weliswaar met een waakvlam die steeds uitging, maar dat hoeft niemand te weten. Ik zou alle kosten verhalen. Je Rechtsbijstand moet er wel werk van maken. Waar betaal je anders voor??

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Economische levensduur CV ketel

Ongelezen bericht door berna »

Beste Maxpotter,
u moet die idioot die een maximaal-beveiliging in uw cv-toestel doorverbindt direct volledig aansprakelijk stellen. U zou zelfs nog aangifte bij de politie kunnen doen voor het in gevaar brengen van heel veel mensen. (u en de buren)
Helaas is het niet mogelijk in Nederland, maar men zou de bewuste monteur uit het beroep moeten kunnen ontslaan en er nooit meer in toe laten.
Het is ongeveer hetzelfde als bij een auto de remleidingen doorknippen!!!

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Economische levensduur CV ketel

Ongelezen bericht door miraltje »

ben het voledig eens met de gegeven antwoorden.
de vraag is echter de levens duur van een cv ketel.

het klopt inderdaad dat een ketel economisch in 10 jaar word afgeschreven.
de fabrikant echter gaat uit van de technische afschrijving en deze bedraagt bij de huidige ketels 15 jaar.
daarna zijn grote reparties aan zo'n ketel niet meer rendable.
maw de kosten gaan dan boven het gewin.

maxporter
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2005 14:42

Re: Economische levensduur CV ketel

Ongelezen bericht door maxporter »

Bedankt voor de reacties zover. Reactie van miraltje komt ongeveer overeen met de reactie van de rechtsbijstand.

Gesloten