dakdekker laat mij nu al 1,5 jaar wachten

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
N.Boulanger
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2024 10:28

dakdekker laat mij nu al 1,5 jaar wachten

Ongelezen bericht door N.Boulanger »

In augustus 2022 heb ik een offerte ondertekend en 50% aanbetaald (schijnt normaal te zijn volgens internet, zeker vanwege de hogere materiaalprijzen) voor de renovatie van 2 dakkapellen (houten latjes als gevelbekleding vervangen door Trespa). Het was mij bekend dat er voor die renovatie 2-3 aaneengesloten droge vorstvrije dagen moesten zijn (maar die zijn er onderhand wel ruimschoots geweest). Tot op heden is de renovatie nog niet uitgevoerd. Er zijn wel afspraken geweest, maar dan kwam men niet opdagen (en ze namen zelf geen contact op om dat door te geven). Redenen: ze zijn langsgereden maar het weer was toch te omstuimig, ze hadden een aanrijding gehad, ze hadden pech onderweg. Ik zit al langere tijd in een medisch traject en heb verschillende afspraken onnodig moeten verzetten of kwam te laat daardoor op de afspraak. Heb nu een waslijst vol excuses, beloften en garanties, die de eigenaar niet waarmaakt. Tussendoor bleek ook nog dat de verkeerde kleur was besteld en opnieuw besteld moest worden. Toen kwamen ze op de dag van renovatie weer niet opdagen omdat de groothandel niet alles voorradig zou hebben. Afgelopen augustus heb ik een telefoongesprek met de eigenaar gehad en beloofde hij (heeft hij later ook geappt) een compensatie. Maar aangezien hij de beloften niet nakomt, geloof ik daar ook niets van. Ik was toendertijd bezig met het juridisch loket en had mijn in gebrekestellingsbrief al klaar. Maar toen kwam langdurig een natte periode, en kon ik die ingebrekestelling niet opsturen want ik kon geen eindtermijn erin zetten vanwege die weersvoorspellingen. Hij belooft mij ook dat mijn dakkapellen als eerste aan de beurt zijn bij 2-3 dagen droog weer, maar dit was afgelopen week, en dan hoor ik toch niets. Nu dacht ik het over een andere boeg te gooien en heb ik hem uitgenodigd op de koffie om een en ander te bespreken. Hij reageert dat hij 'straks contact opneemt om de afspraak te maken', maar je raadt het al: tot nu toe niets vernomen. Ik heb het gevoel dat hij mij voor de gek aan het houden is, mij niet serieus neemt en ik heb weinig tot geen vertrouwen meer in het bedrijf. Ondertussen is gebleken dat de slijtage van de houten latjes alleen maar toeneemt, waarbij het bedrijf dan wel iemand stuurt om dat even met een noodoplossing (schroefje vastzetten) te fiksen. Ik weet het gewoon niet meer met dit bedrijf. Als hij echt een oplichter was, zou hij denk ik ook niemand sturen voor die noodoplossingen, toch ? Ik ben nu toch bij andere bedrijven aan het polsen hoelang daar de wachttijd is. Ik word helaas niet vrolijk van de reviews van dakdekkers (van de dakdekker die ik nu heb zijn ook goede reviews) en het maakt blijkbaar ook niets uit of ze ergens bij zijn aangesloten. Ik ben bang dat als ik de overeenkomst ontbind, dat ik dan weer heel lang moet wachten. Dit is trouwens in 3 jaar de 3e dakdekker die me laat zitten, weliswaar de eerste keer dat het gaat om deze renovatie. Wat te doen ? Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering en als je je daarvoor aanmeldt, nemen zij lopende zaken niet in behandeling.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: dakdekker laat mij nu al 1,5 jaar wachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U wordt flink in de maling genomen door die smoezenmaker. Vijftig procent vooruitbetalen en verder de klant laten barsten.

En zo duur is Trespa helemaal niet.

Zijn ze niet ergens bij aangesloten waar u een klacht kunt indienen?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: dakdekker laat mij nu al 1,5 jaar wachten

Ongelezen bericht door juliomariner »

In anderhalf jaar tijd zijn er geen 2 werkbare dagen te vinden. Sorry dat gaat er bij mij niet in. U wordt professioneel voor de gek gehouden en ben dus bang dat ze nooit zullen komen en u dus heel veel moeite zult moeten doen (en waarschijnlijk ook vergeefs) om uw aanbetaling terug te krijgen.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: dakdekker laat mij nu al 1,5 jaar wachten

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

N.Boulanger schreef:
31 jan 2024 11:44
Ik ben bang dat als ik de overeenkomst ontbind, dat ik dan weer heel lang moet wachten. Dit is trouwens in 3 jaar de 3e dakdekker die me laat zitten, weliswaar de eerste keer dat het gaat om deze renovatie. Wat te doen ? I
Toch is dit het enige juiste om te doen, ontbindt de overeenkomst en eis je geld terug.

Geen idee om hoeveel geld het gaat en of het zinvol is om hiervoor een procedure te starten, maar door dit bedrijf wordt u nu gewoon opgelicht.

Plaats reactie