Ervaring met GasNed/Abel&Co?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Matthijs H
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2021 17:07

Ervaring met GasNed/Abel&Co?

Ongelezen bericht door Matthijs H »

Van begin 2006 t/m februari 2021 heb ik een cv-ketel gehuurd van GasNed. Medio 2018 heb ik hen gebeld met de vraag wanneer ik een nieuwe ketel zou kunnen krijgen, vanwege het hoge gasverbruik van de huidige ketel. Antwoord: wanneer de huidige ketel kapot is.

Ca. 2 maanden geleden heb ik weer contact opgenomen, waarna mij duidelijk werd dat ik een 144 maanden contract heb. Dit betekent dat ik begin 2018 het contract had kunnen opzeggen en een nieuwe ketel had kunnen huren. Terwijl vanaf 2018 t/m februari 2021 maandelijks het reguliere bedrag van ca. €50 voor huur en onderhoud gewoon werd afgeschreven. Nog los van het feit dat er in al die jaren niet regelmatig onderhoud is gepleegd, heb ik berekend dat ik onterecht ca. €1800 huur, exclusief de maandelijks onderhoudsfee, heb betaald. Dit is ruim het aankoopbedrag van een nieuwe ketel.

Ik heb GasNed hierover geïnformeerd en hen verzocht mij een bedrag van ca. €1800 te veel betaalde huur over te maken. Ze zijn hiertoe niet bereid, maar willen mij wel de onderhoudsfee over de periode 2018 t/m februari 2021 terugbetalen (€554).

Ik ga hiermee niet akkoord. Ik vind dat GasNed huurders moet informeren als hun huurperiode voorbij is + de maandelijkse kosten na de huurperiode moet verminderen naar alleen het onderhoudsbedrag. Hun werkwijze neigt naar oplichting.

Zijn er anderen met soortgelijke ervaringen?

Lady1234
Berichten: 27136
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met GasNed/Abel&Co?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vind dat huurders hun contract moeten nalezen voordat ze dat tekenen, zodat ze weten waar ze mee akkoord gaan.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ervaring met GasNed/Abel&Co?

Ongelezen bericht door scontra »

U kunt niet de schuldvraag eenvoudig bij Gasned neerleggen, u heeft zelf ook een verantwoordelijkheid in deze.

Al eens een rekensommetje gemaakt wat deze huur/onderhoudsconstructie u inmiddels heeft gekost ?
Zelf kopen , met een onderhoudscontract daarbij, is vele malen goedkoper.

cornel33
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2021 16:19

Re: Ervaring met GasNed/Abel&Co?

Ongelezen bericht door cornel33 »

Een contract tekenen die je van te voren niet hebt gelezen? Beetje dom hè

J. Deltoer
Berichten: 3092
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ervaring met GasNed/Abel&Co?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zou die 554 euro gauw aanpakken. Deze coulance zijn ze niet verplicht.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Ervaring met GasNed/Abel&Co?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

geld aanpakken en zelf een ketel kopen, huur opzeggen dus, je betaald altijd de hoofdprijs als je huurt....

Gesloten