Gister zijn ze in Amsterdam Nieuw-West bezig geweest.
Ik stond op het punt te vertrekken naar mijn werk komt er een vertegenwoordiger van Zeker & Mobiel aan de deur. In eerste instantie heeft hij het alleen maar over een pasje dat je krijgt en als er problemen zijn wordt dat zomaar gratis en voor niks verholpen. De service hoort bij een koophuis net zoals ze bij een huurhuis ook een serviceteam hebben voor al dit soort problemen.
Hij ging nog even door met zijn verhaal over hoe handig het wel niet is en helemaal als je zelf niet zo handig bent met de riolering.
Toen gaf hij me een pen en zei dat ik alleen daar nog even een paraafje neer moest zetten dan kreeg ik een pasje en was het in orde. Oh ja, het rekeningnummer vroeg hij ook nog, maar die heb ik niet gegeven.
In al mijn haast heb ik alles snel binnen op tafel gelegd en er niet naar omgekeken. Toen ik 's avonds thuis kwam ging ik het contract doorlezen en daar stond op dat ik jaarlijks een bedrag van minimaal 115,-euro moet betalen! Maar dat had hij er niet bij verteld? Als ik dat had geweten had ik nooit met het contract ingestemd. De vertegenwoordiger vertelde het verhaal zo dat het leek alsof het gratis was en bij de service van het rioleringsbedrijf hoort als je een koophuis hebt.
Ik heb meteen een mail gestuurd naar
[email protected] en de opzeggingsbrief per post verstuurd (niet aangetekend, want ik heb net zoals dhr. Erkan niet de intentie om hier ook maar een eurocent aan te spenderen, behalve de postzegel). Vandaag kreeg ik meteen een reactie dat ze mij per post een bevestiging zullen sturen van de opzegging. Ik probeerde daar weer op te reageren alleen kreeg ik de mail steeds terug ivm serverproblemen. Ik vertrouw dit alles nu helemaal niet meer en heb dus ook weer een mail naar
[email protected] gestuurd.
Om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik mijn verhaal toch maar op dit forum geschreven omdat ik zie dat hierop wel wordt gereageerd door (hopelijk) iemand van Zeker & Mobiel.
Ik wil zeker weten dat mijn opzegging is ontvangen en niet dat ik straks alsnog een rekening krijg toegestuurd of dat er mij wordt verteld dat ik nooit heb opgezegd omdat ik de brief niet aangetekend heb verstuurd.
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,