LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Formule Kozijnen: een ervaring!

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
FormuleKlant
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2004 12:25

Formule Kozijnen: een ervaring!

Ongelezen bericht door FormuleKlant »

Op zoek naar kunststof kozijnen kwam ik in mei 2003 via de websites van Vereniging Eigen Huis en de branchevereniging VKG terecht bij Formule Kozijnen BV.
Na het sluiten van de koopovereenkomst ging er zo'n beetje alles mis wat er mis kon gaan.
Na vier dagen haastwerk in december 2003 zou de klus geklaard zijn en kreeg ik in het halfduister een opleveringsformulier onder mijn neus gedrukt. Of ik even wilde tekenen (en betalen). Nee dus, ik had inmiddels een lijst met 26 gebreken!
Vensterbanken, binnen- en buitenmuren waren op meerdere plaatsen beschadigd, twee ruiten ontbraken of waren beschadigd. Een aantal kozijnen was beschadigd of had een onjuiste maatvoering, een deur was aan de verkeerde kant geplaatst, de binnenafwerking was van een onaanvaarbaar niveau, raamuitzetters en windhaken ontbraken en als klap op de vuurpijl was het hang- en sluitwerk niet uitgevoerd volgens het PolitieKeurmerk Veilig Wonen.
Na een gesprek met Formule Kozijnen kreeg ik in januari het opleverings formulier weer toegezonden met het verzoek dit ondertekend te retourneren. Weer nee dus!
Pas na veel druk van mijn kant en in tweede instantie van mijn rechtsbijstandverzekeraar was Formule bereid, in fasen afhankelijk van de uitgeoefende druk, enig herstel te plegen.
Nog wat pikante details: de door mij verzonden e-mails werden vanaf een bepaald moment door Formule "gebounced"; zogenaamd adres onbekend. Ook overwoog Formule Kozijnen een proces wegens smaad tegen mij te beginnen!?
Formule heeft inmiddels ook een advocaat ingeschakeld en een aantal zaken wordt alsnog verholpen. Ik blijf zitten met een conflict over het uiterlijk van mijn kozijnen: een gat in een zijkozijn, een scheur op een hoekstijl en lelijke lasnaden in een voorkozijn.
De werkelijkheid hoeft immers niet overeen te komen met de voorbeelden in de showroom van Formule Kozijnen!

tevreden formule klant

Re: Formule Kozijnen: een ervaring!

Ongelezen bericht door tevreden formule klant »

Ook wij hebben onze kozijnen bij formule kozijnen gekocht. Wij zijn er ZEER tvreden over. Wij zijn bij formule kozijnen terecht gekomen via mijn ouders. Zij hadden hun kunstof kozijnen ergens anders gekocht en dit bedrijf ging halverwege failliet of iets dergelijks. Een van de personen die het bij mijn ouders plaatste is toen bij formule kozijnen begonnen en heeft bij mijn ouders alles kosteloos in orde gebracht. Dat vonden mijn ouders service en ook wij. Toen wij voor ons eigen huis kunstof wilden was onze keus niet zo moeilijk. 3 Dagen zijn de jongens met de beneden verdieping bezig geweest en er werd bij ons niet gehaast. Er is helemaal niets beschadigd en alles is netjes afgewerkt. Boven moesten er twee ramen geplaatst worden en dat hebben ze in 1 dag kunnen doen. En ook hier was geen sprake van haast. Als er iets is dan komen ze vrij snel langs. Dus het kan ook anders. Ik was en ben nog steeds zeer tevreden over formule kozijnen.

Gesloten