Geen CV, geen monteur wegens corona

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
AngeliqueP78
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2022 09:55

Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door AngeliqueP78 »

Hallo,

Sinds vrijdagavond zit ik met een kapotte cv-ketel. De temperatuur in huis is inmiddels tot 15C gezakt.
Ik huur particulier en zij hebben geen 24/7 storingsdienst waardoor ik vanmorgen pas kon bellen.
Mijn jongste kind (10 jaar) is gisteren positief getest op Corona. Zij heeft hoge koorts en erge hoofdpijn. Bedrijf voor cv onderhoud geeft aan dat er geen enkele mogelijkheid is om de cv te komen repareren; zij mogen monteurs niet vragen of zij gevaccineerd zijn en daarom vinden zij dit te veel risico.
Ook wanneer dochter in isolatie gaat op slaapkamer, ik hiervoor het huis ventileer mag dit niet.

Nu zit ik dus nog een tijdje, sowieso tot kind 48 uur klachtenvrij is, in een koud huis met een ziek kind. Mbv straalkachels is de ergste kilte er nu uit maar lekker is het zeker niet.

Mag dit zomaar?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Jullie zitten in quarantaine of isolatie. Je mag geen mensen toelaten tot je woning. Ook mogen jullie de woning niet verlaten.
Er zijn enkele uitzonderingen, maar dit valt niet onder de uitzondering regel.

Vervelend situatie nu deze 2 tegelijkertijd plaats vinden. Maar niks aan te doen.

Misschien is het mogelijk om telefonisch contact te krijgen met de technische dienst, om te kijken of jijzelf de storing op kan lossen. Al ga ik vanuit dat deze optie al besproken is.


Andersom vind jij ook niet fijn dat een positieve geteste monteur toch je huis binnen loopt.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door de auditu »

Voelt gewoon vreemd om een reactie van Seinhuis te lezen zonder zijn "handtekening". :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door sjohie »

Dat bedrijf dient te zorgen voor een veilige werkomgeving voor hun medewerkers, net als elk ander bedrijf. Misschien werken er bij hen wel monteurs met een verminderde afweer, en voor hen zou dit een letterlijk levensgevaarlijk risico kunnen zijn. Dus dit mág niet alleen, dit móet een werkgever zelfs doen. Corona stelt werkgevers voor veel tot nu toe onbekende problemen in de bedrijfsvoering, en ook die worstelen hier mee. Arboregels en daaruit voortvloeiende verantwoordelijkheden voor een werkgever, zijn nog niet echt aangepast door deze pandemie, dus dat blijft een mijnenveld voor bedrijven. Die mensen zijn niet voor niks service monteur geworden, die willen mensen service bieden, dus die zitten vermoedelijk niet gniffelend op kantoor omdat ze jullie een lekker koud weekend hebben bezorgd. Ik zou proberen wat straalkacheltjes en zelftesten in huis te krijgen, om ten minste één kamer warm te houden, totdat er een negatieve test is.

AngeliqueP78
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2022 09:55

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door AngeliqueP78 »

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik begrijp jullie punt hoor en ik vermoed al helemaal niet dat er gniffelende monteurs op kantoren zitten. Wrange is wel dat veruit de meeste bedrijven wel langskomen bij Corona wanneer er sprake is van een defect of storing.
Weliswaar met voorzorgsmaatregelen: kind in isolatie op slaapkamer, huis ventileren voor hun komst en geen contact tussen mij en monteur etc.

Juist het star vasthouden, niet mee willen denken etc staat me zo tegen. Ook omdat de risico’s verwaarloosbaar zijn wanneer er voorzorgsmaatregelen worden getroffen.

Veel bedrijven geven aan desnoods zelf beschermende kleding aan te doen, sowieso alleen naar binnen met mondkapje. Dan denk ik: waarom kunnen andere bedrijven dat wel en krijg ik te horen dat er helemaal niets mogelijk is?

Warm water heb ik wel. Er wordt geen contact gemaakt door ketel met cv. Het was ook niet telefonisch te verhelpen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het ene bedrijf hanteert striktere maatregelen dan een ander. Bij ons op het werk wordt niemand toegelaten, een klant die iets moet opbouwen voor tests, die mag voor in een hokje opbouwen, met mondkapje en geldige QR code. Anders kom je er niet eens in.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door sjohie »

AngeliqueP78 schreef:
31 jan 2022 13:57
Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik begrijp jullie punt hoor en ik vermoed al helemaal niet dat er gniffelende monteurs op kantoren zitten. Wrange is wel dat veruit de meeste bedrijven wel langskomen bij Corona wanneer er sprake is van een defect of storing.
Weliswaar met voorzorgsmaatregelen: kind in isolatie op slaapkamer, huis ventileren voor hun komst en geen contact tussen mij en monteur etc.

Juist het star vasthouden, niet mee willen denken etc staat me zo tegen. Ook omdat de risico’s verwaarloosbaar zijn wanneer er voorzorgsmaatregelen worden getroffen.

Veel bedrijven geven aan desnoods zelf beschermende kleding aan te doen, sowieso alleen naar binnen met mondkapje. Dan denk ik: waarom kunnen andere bedrijven dat wel en krijg ik te horen dat er helemaal niets mogelijk is?

Warm water heb ik wel. Er wordt geen contact gemaakt door ketel met cv. Het was ook niet telefonisch te verhelpen.
Je kan ook de thermostaat van de muur schroeven, en de twee draadjes tegen elkaar houden. Dan zou de CV aan moeten springen. En als het warm is, haal je ze weer van elkaar. Niet ideaal, maar dan krijg je wel warme radiatoren..

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door Erthanax »

sjohie schreef:
31 jan 2022 16:00
Je kan ook de thermostaat van de muur schroeven, en de twee draadjes tegen elkaar houden. Dan zou de CV aan moeten springen. En als het warm is, haal je ze weer van elkaar. Niet ideaal, maar dan krijg je wel warme radiatoren..
Op zich een tijdelijke oplossing als de thermostaat defect is. Maar werkt dat ook als de driewegklep blijft hangen? TS heeft immers wel warm water.

Herman V
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2019 16:52

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door Herman V »

Ik zou beginnen met de stekker van de CV uit het stopcontact te trekken.
Een minuut of 10 te wachten en dan de stekker er weer in.
Met een beetje geluk werkt de CV weer.
Succes

Hoorn Aad van
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2021 12:29

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door Hoorn Aad van »

[/quote]Op zich een tijdelijke oplossing als de thermostaat defect is. Maar werkt dat ook als de driewegklep blijft hangen? TS heeft immers wel warm water.
[/quote]

U geeft het meest waarschijnlijke antwoord.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door PGros »

Voortaan maar niet vertellen dat dochter corona heeft en haar gewoon isoleren als ze komen.
Soms heb je niets aan de waarheid zeker niet in deze tijd waarbij het virus als een gek in het rond gaat.
Net als de vraag als je gaat eten in een restaurant. Heb je klachten? Nee natuurlijk niet en ik zou het ook niet zeggen als ik op het punt sta te gaan eten.
Klinkt erg maar zo denken wel heel veel mensen dus eentje meer kan ook wel.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door de auditu »

Erthanax schreef:
31 jan 2022 16:10
sjohie schreef:
31 jan 2022 16:00
Je kan ook de thermostaat van de muur schroeven, en de twee draadjes tegen elkaar houden. Dan zou de CV aan moeten springen. En als het warm is, haal je ze weer van elkaar. Niet ideaal, maar dan krijg je wel warme radiatoren..
Op zich een tijdelijke oplossing als de thermostaat defect is. Maar werkt dat ook als de driewegklep blijft hangen? TS heeft immers wel warm water.
Ik heb weleens gelezen dat een lekkende warmwaterkraan er de oorzaak van kan zijn dat de driewegklep in stand SWW blijft staan. :?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door crazyme »

PGros schreef:
31 jan 2022 16:54
Voortaan maar niet vertellen dat dochter corona heeft en haar gewoon isoleren als ze komen.
Soms heb je niets aan de waarheid zeker niet in deze tijd waarbij het virus als een gek in het rond gaat.
Net als de vraag als je gaat eten in een restaurant. Heb je klachten? Nee natuurlijk niet en ik zou het ook niet zeggen als ik op het punt sta te gaan eten.
Klinkt erg maar zo denken wel heel veel mensen dus eentje meer kan ook wel.
Vervolgens raakt de monteur besmet en mag hij niet meer werken. Dus tientallen klanten zonder monteur, en de werkgever die de kosten moet betalen.

Ronduit asociaal !

ilankroon
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mar 2021 08:37

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door ilankroon »

PGros schreef:
31 jan 2022 16:54
Voortaan maar niet vertellen dat dochter corona heeft en haar gewoon isoleren als ze komen.
Soms heb je niets aan de waarheid zeker niet in deze tijd waarbij het virus als een gek in het rond gaat.
Net als de vraag als je gaat eten in een restaurant. Heb je klachten? Nee natuurlijk niet en ik zou het ook niet zeggen als ik op het punt sta te gaan eten.
Klinkt erg maar zo denken wel heel veel mensen dus eentje meer kan ook wel.
Door dit soort gedrag komen we nooit van dit virus af. Best wel aso!

Upstairs.66
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2022 16:53

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door Upstairs.66 »

Gaat het 'vlammetje' op de thermostaat wel branden en slaat de verwarmingsketel niet aan dan kan het zijn dat de batterijen van de thermostaat leeg zijn. Er kan dan geen seintje gegeven wordennaar de ketel.
Laatst gewijzigd door Upstairs.66 op 31 jan 2022 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De reactie van dit bedrijf is, helaas voor u, de enige juiste reactie. De werkgever heeft een wettelijke plicht om er voor te zorgen dat de werknemers niet aan onnodige gezondheidsrisico's worden blootgesteld. Op dit moment wordt corona als een groot gezondheidsrisico gezien en heeft de werkgever dus simpelweg de plicht om de werknemers weg te houden bij vastgestelde en vermoedelijke corona-bronnen.

Ofwel: niet langs gaan bij een woning waar iemand met corona woont, of waar iemand woont die symptomen van corona vertoont en/of ervaart.

Uw situatie is vervelend, maar u maakt stelt het wel heel dramatisch voor allemaal in mijn optiek. Met een standaard straalkachel is het in een normaal huis heel goed mogelijk om een kamer op behaaglijke temperatuur te verwarmen. Zeker met de huidige zachte buitentemperaturen moet het allemaal wel meevallen.

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Is het een gasketel en gaat het niet of is het drukvat stuk en moet je regelmatig water bijvullen. De oplossing was dan heel eenvoudig: zet de verwarming niet te hoog aan de schakelaar, ketelknop. Dus zodat te temperatuur niet aan de ketel max. 35° blijft en zo kan je de koude breken. Echt gezellig warm is het niet maar het huis koelt ook niet af.
Een gas terrasverwarmer kan deze koude ook breken, MAAR DOE HET GEEN UREN AAN, WANT GAS NEEMT DE ZUURSTOF OP. VERLUCHTEN MOET HEEL VAAK GEBEUREN!!!! !!!!!!! Een electriciteitsverwarming terras is ook wel een oplossing: Maar is is het een duur kostenplaatje..
Je zit in elk geval niet in de koude

[Moderatie: Zelfs met de waarschuwing in caps lock is dit riskant advies! Een gasheater in een afgesloten ruimte kan het risico opleveren van koolmonoxidevergiftiging.]

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door Aygulf »

crazyme schreef:
31 jan 2022 16:58
PGros schreef:
31 jan 2022 16:54
Voortaan maar niet vertellen dat dochter corona heeft en haar gewoon isoleren als ze komen.
Soms heb je niets aan de waarheid zeker niet in deze tijd waarbij het virus als een gek in het rond gaat.
Net als de vraag als je gaat eten in een restaurant. Heb je klachten? Nee natuurlijk niet en ik zou het ook niet zeggen als ik op het punt sta te gaan eten.
Klinkt erg maar zo denken wel heel veel mensen dus eentje meer kan ook wel.
Vervolgens raakt de monteur besmet en mag hij niet meer werken. Dus tientallen klanten zonder monteur, en de werkgever die de kosten moet betalen.

Ronduit asociaal !
Doe niet zo agressief. Als kind in aparte kamer zit met deur dicht en daar blijft, in huis alles open staat (wel jas aandoen..), mondkapjes op en de monteur in zijn eentje bij de CV ketel bezig is vind ik het nogal dramatisch om dat "ronduit asociaal" te noemen. Dan ook niet meer de supermarkt in e.d. Laat het gewoon een keuze van de monteur zelf zijn.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door crazyme »

@aygulf
Je begrijpt er helemaal niets van. Dat bewijs je nu nogmaals. Het gaat jou puur om jouw eigen belang.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Geen CV, geen monteur wegens corona

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

crazyme schreef:
31 jan 2022 19:08
@aygulf
Je begrijpt er helemaal niets van. Dat bewijs je nu nogmaals. Het gaat jou puur om jouw eigen belang.
Dat is uw mening. Ik vind de oplossing van aygulf redelijk normaal en in de middenmoot tussen enerzijds de coronawappies en anderzijds de coronakwezels.

Gesloten