LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help! Badkamerverbouwing tot 2x toe mislukt!

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
badkamerleed
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2006 19:10

Help! Badkamerverbouwing tot 2x toe mislukt!

Ongelezen bericht door badkamerleed »

In december 2005 is aangevangen met de verbouwing van onze badkamer. Dit zou 3 weken in beslag nemen.
Deze 3 weken werden 5 weken. Tegen het einde van deze 5 weken bleken er te weinig tegels te zijn besteld en de afronding moest worden uitgesteld.

Ondertussen konden wij de badkamer wel gebruiken met behulp van noodtegels. Echter ontdekte we nog veel en veel meer mankementen aan onze badkamer. Hieronder een opsomming van de fouten die zijn gemaakt:

- De douchedeuren konden niet dicht
- Douchemuur was verkeerd geplaatst waardoor je tijdens het douchen niet kon omdraaien zonder tegen de kraan/muur/deuren te komen
- Tegelwerk slecht
- De badkamer deur was (schuin!) afgezaagd (zonder onze toestemming) om de badkamer te ventileren...
- plafond niet netjes gemaakt
- Bad niet waterpas geplaatst

Na overleg met de leverancier in februari 2006 is besloten de badkamer er opnieuw uit te slopen en deze geheel opnieuw te plaatsen.

Dit zou echter pas in mei 2006 kunnen plaatsvinden want de aannemer had het te druk om het eerder te kunnen doen. Volgens de rechtsbijstand moesten we de aannemer de kans geven hun fouten te herstellen, dus er zat niets anders op dan te wachten.

In juni 2006 is deze tweede verbouwing succesvol (dachten we) afgerond, maar na een week ontstond er lekkage in de meterkast die onder de badkamer zit.

De aannemer kwam opnieuw langs en vermoedelijk begint het verhaal nu weer van voor af aan. Dit zal vanwege de zomervakantie nog wel enige tijd duren.

Al met al hebben we hiervoor vrije dagen opgenomen en zullen we dit nog wel een groot aantal keer moeten doen.

Wie heeft een soortgelijk geval meegemaakt en kan ons tips geven of vertellen over hun ervaring?? Alle hulp is meegenomen.

marcel180
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 aug 2006 21:20

Re: Help! Badkamerverbouwing tot 2x toe mislukt!

Ongelezen bericht door marcel180 »

klinkt mischien hard maar beter is de naam van die firma te plaatsen om andere particulieren te waarschuwen, en om verdere problemen te voorkomen.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: Help! Badkamerverbouwing tot 2x toe mislukt!

Ongelezen bericht door kazana »

Sluit me helemaal aan bij Marcel, noem de naam er is zoveel kaf onder het koren dat "wij"particulieren het helemaal niet meer weten

blue67
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2006 17:02

Re: Help! Badkamerverbouwing tot 2x toe mislukt!

Ongelezen bericht door blue67 »

Hoi Kazana,

Ik begrijp je teleurstelling wel maar ondanks alles is de aannemer zo goed geweest om alle problemen op te lossen.
Ik heb vorig jaar mijn badkamer en toilet laten doen.
Na twee weken enorme lekkage en ik mocht het zelf opknappen. Daar zit je dan als vrouw alleen met centimeters water in je woonkamer en een installateur die er werkelijk niks aan doet!!!!

Wees dus maar heel blij dat deze installateur zijn fouten heeft gecorrigeerd want ik weet dat het anders kan. Dit was trouwens een bedrijf uit Haarlem waarvan ik de naam niet noem want ik zit nog in een gerechtelijke procedure voor alle kosten.

GROET, blue67

Gesloten