LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge energierekening door CV installatie fabrieksinstellinge

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Regina112
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2012 09:57

Hoge energierekening door CV installatie fabrieksinstellinge

Ongelezen bericht door Regina112 »

Kan ik de installateur aansprakelijk stellen voor nalatigheid? De cv installatie van onze vrienden bleek na 7 jaar nog steeds op fabrieksinstellingen te staan. Omdat de cv geplaatst was net voor de verhuizing, hadden zij geen vergelijk qua energiekosten en namen deze voor lief. Nu blijkt dat dat installatie met buitenthermostaat altijd op fabrieksinstellingen heeft gestaan. De installateur was weer ingeschakeld nadat bleek dat hun energieverbruik ongeveer het dubbele was dan gemiddeld. De monteur constateert de fabrieksinstellingen, en ja hoor! Vervolgens ontvangen ze gewoon een nota voor de gedane arbeid. En dat terwijl ze volgens mij ernstig in gebreke zijn gebleven bij het plaatsen van de cv door hem niet in te regelen.
Mijn vraag is nu, kunnen we de installateur aansprakelijk stellen wegens nalatigheid of wanprestatie, en dan ook voor de gevolgschade van de torenhoge energienota's? Wie o wie?

Gesloten