LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koude kerstdagen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
gert05
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:42

Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door gert05 »

Eerste kerstdag 2017 had ik lekkage in de afvoer van mijn CV-ketel.
Het bedrijf van der Velden uit Utrecht belde ik op aanraden van mijn verhuurder.

Het bedrijf van der Velden vond het geen spoed dat ik zonder verwarming zat. Onder meer door druk van mijn verhuurder kreeg ik een telefoontje van van der Velden dat het geen spoed was maar als er iemand vrij was zouden ze hem lang sturen. Maar garantie gaven ze niet.

Ik vertelde hen nog dat ik om 18:00 uur naar een afspraak moest. Als er een monteur zou komen, zouden ze bellen.
Krijg ik om 19:00 uur een telefoontje van de monteur dat hij voor mijn deur stond. Wachten tot dat ik er was (dat zou ongeveer 10 minuten duren) wilde hij niet.

Tweede kerstdag opnieuw gebeld. Krijg ik te horen; We komen niet meer. Ik had maar thuis moeten blijven.
Dus beide kerstdagen in de kou gezeten.

Top bedrijf dit.
http://www.vandervelden.com/contact/utrecht

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Iemand is dus uit zijn kerstdiner gehaald omdat u een storing hebt, in dit geval in de kou zitten en komt voor een dichte deur.
U vond de afspraak belangrijker dan het wachten op de monteur.
Dat hij een tweede keer niet meer komt moge duidelijk zijn.
Morgen is er weer een dag en blijf dan wel thuis.
Hou er ook rekening mee dat u een rekening kan krijgen voor de monteur zijn tijd.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Iemand is dus uit zijn kerstdiner gehaald omdat u een storing hebt, in dit geval in de kou zitten en komt voor een dichte deur.
U vond de afspraak belangrijker dan het wachten op de monteur.
Dat hij een tweede keer niet meer komt moge duidelijk zijn.
Morgen is er weer een dag en blijf dan wel thuis.
Hou er ook rekening mee dat u een rekening kan krijgen voor de monteur zijn tijd.


Dit antwoord past precies in het topic wat verwijderd is.

lees het eens overnieuw .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door moederslink »

wilhelmima1 schreef:Iemand is dus uit zijn kerstdiner gehaald omdat u een storing hebt, in dit geval in de kou zitten en komt voor een dichte deur.
U vond de afspraak belangrijker dan het wachten op de monteur.
Dat hij een tweede keer niet meer komt moge duidelijk zijn.
Morgen is er weer een dag en blijf dan wel thuis.
Hou er ook rekening mee dat u een rekening kan krijgen voor de monteur zijn tijd.
Er was geen garantie dat de monteur überhaupt zou komen , plus de TS zou erover gebeld worden, ik neem aan _ van te voren _en niet als hij al ad deur staat. :o En de TS zou er binnen 10 min kunnen zijn.
Nee echt klantvriendelijk kan ik dit ook niet noemen. Niet tof om in de kou te zitten .
Ook al is het vervelend voor de monteur om op zijn Kerstdag te komen, maar hij was ingeroosterd voor storingen op Kerstdag en dan heb je gewoon dus dienst.
gert05 schreef:Eerste kerstdag 2017 had ik lekkage in de afvoer van mijn CV-ketel.
Het bedrijf van der Velden uit Utrecht belde ik op aanraden van mijn verhuurder.

Het bedrijf van der Velden vond het geen spoed dat ik zonder verwarming zat. Onder meer door druk van mijn verhuurder kreeg ik een telefoontje van van der Velden dat het geen spoed was maar als er iemand vrij was zouden ze hem lang sturen. Maar garantie gaven ze niet

Ik vertelde hen nog dat ik om 18:00 uur naar een afspraak moest. Als er een monteur zou komen , zouden ze bellen
Krijg ik om 19:00 uur een telefoontje van de monteur dat hij voor mijn deur stond. Wachten tot dat ik er was (dat zou ongeveer 10 minuten duren) wilde hij niet.

Tweede kerstdag opnieuw gebeld. Krijg ik te horen; We komen niet meer. Ik had maar thuis moeten blijven.
Dus beide kerstdagen in de kou gezeten.

Top bedrijf dit.
http://www.vandervelden.com/contact/utrecht

Lowieze
Berichten: 6606
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door Lowieze »

U schrijft dat onder druk van de verhuurder het bedrijf contact met u opnam met de mededeling dat dit geen spoed was?
Ik heb in dezelfde situatie gezeten, maar het was de verhuurder die bepaalde of het spoed was of niet. Het installatiebedrijf hoeft alleen maar een opdracht te krijgen, die bepalen zelf niet of het spoed is of niet. Maar misschien begrijp ik het verkeerd wat u schrijft.
En niemand hoeft medelijden te hebben met een monteur die met de kerstdagen moet werken, hij heeft storingsdienst, daar wordt hij voor betaald en het is gewoon zijn werk.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Als een monteur storingsdienst heeft weet ie dat hij gebeld kan worden. Geen enkel probleem maar voor een gesloten deur komen, ipv ohh fijn dat u er bent, daar wordt ie niet blij van.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door moederslink »

wilhelmima1 schreef:Als een monteur storingsdienst heeft weet ie dat hij gebeld kan worden. Geen enkel probleem maar voor een gesloten deur komen, ipv ohh fijn dat u er bent, daar wordt ie niet blij van.
Heeft u dan , nog steeds, niet gelezen dat er geen garantie was dat er een monteur zou komen en zo ja dat TS dan van te voren gebeld zou worden ?
En was 10 minuutjes ff wachten in je eigen warme auto dan zo.n probleem geweest ? Er bestaat ook nog zoiets als dienstbaarheid om mensen uit de kou te halen , toch?
Hij had dus gewoon , volgens afspraak , van te voren moeten bellen dat hij er bv binnen 10 min zou zijn dan was deze monteur dus niet voor een dichte deur gekomen. Maar nee , hij belt op het moment dat ie totaal onaangekondigd en toch nog onverwacht dus al voor de deur staat.
Tja....
Ik snap dat allemaal niet zo goed hoor.....maar zal wel aan mij liggen :(

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door BreejKC »

@Moederslink: de door u vet gemarkeerde passages in acht nemend, waar sommigen wat al te makkelijk overheen lezen, geeft kernachtig het probleem van TS weer. Ik ben van mening dat u en TS daarmee volledig gelijk hebben. TS heeft het niet aangegeven wat die afspraak inhield en waarom zij die moest nakomen. Ook bij TS kunnen er afspraken voorkomen, zoals bijvoorbeeld bij die monteurs die defecte cv's moeten repareren tijdens feestdagen, die zij na móet komen. We weten het niet.
Allerlei argumenten erbij halen over "zielige" monteurs die moeten werken als anderen vrij zijn, leiden fijntjes af van wat er werkelijk gebeurd is.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 dec 2017 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic tekst verwijderd

gert05
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:42

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door gert05 »

wilhelmima1 schreef:Iemand is dus uit zijn kerstdiner gehaald omdat u een storing hebt, in dit geval in de kou zitten en komt voor een dichte deur.
U vond de afspraak belangrijker dan het wachten op de monteur.
Dat hij een tweede keer niet meer komt moge duidelijk zijn.
Morgen is er weer een dag en blijf dan wel thuis.
Hou er ook rekening mee dat u een rekening kan krijgen voor de monteur zijn tijd.

Het was niet eens duidelijk of hij zou komen.
Moet ik dan de hele avond wachten of er iemand komt?
Dat kon niet eens. Afspraken die ik heb gaan om mensenlevens. Dus ik moet iemand dood laten gaan omdat er MISSCHIEN een monteur komt?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

gert05 schreef: Het was niet eens duidelijk of hij zou komen.
Moet ik dan de hele avond wachten of er iemand komt?
Jij eiste spoed! Schijnbaar had het dus geen spoed.
gert05 schreef: Dat kon niet eens. Afspraken die ik heb gaan om mensenlevens. Dus ik moet iemand dood laten gaan omdat er MISSCHIEN een monteur komt?
Maar je kon wel bij iemand die doodgaat wel wegrijden om weer binnen 10 minuten thuis te zijn?

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door 16again »

gert05 schreef:Onder meer door druk van mijn verhuurder kreeg ik een telefoontje van van der Velden dat het geen spoed was ...
Er geldt dan zeker een ander tarief voor spoed.

Doorgaans hebben verhuurders onderhoudscontract voor verwarming uitbesteed, en wordt storing binnen 24 uur ( en dus ook op zon- en feestdagen) verholpen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door witte angora »

gert05 schreef:Het was niet eens duidelijk of hij zou komen.
Moet ik dan de hele avond wachten of er iemand komt?
Dat kon niet eens. Afspraken die ik heb gaan om mensenlevens. Dus ik moet iemand dood laten gaan omdat er MISSCHIEN een monteur komt?
Als het echt spoed was zou je ervoor thuis zijn gebleven. Geen idee wat voor afspraken je had om mensenlevens te redden, maar ik vind het wel opvallend dat je vanuit die afspraak binnen 10 minuten thuis kan zijn. Of waren de levens al gered dan? Konden anderen het niet overnemen? Of was het niet mogelijk de sleutel aan de buren te geven, zodat zij de monteur binnen konden laten?

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

sylvesterb schreef:
gert05 schreef: Het was niet eens duidelijk of hij zou komen.
Moet ik dan de hele avond wachten of er iemand komt?
Jij eiste spoed! Schijnbaar had het dus geen spoed.
gert05 schreef: Dat kon niet eens. Afspraken die ik heb gaan om mensenlevens. Dus ik moet iemand dood laten gaan omdat er MISSCHIEN een monteur komt?
Maar je kon wel bij iemand die doodgaat wel wegrijden om weer binnen 10 minuten thuis te zijn?
En toen hield het voor mij op.
(Gelukkig ben ik niet belangrijk)

v.d.Heyden
Laatst gewijzigd door v.d.Heyden op 26 dec 2017 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door moederslink »

sylvesterb schreef:
moederslink schreef:
wilhelmima1 schreef:Als een monteur storingsdienst heeft weet ie dat hij gebeld kan worden. Geen enkel probleem maar voor een gesloten deur komen, ipv ohh fijn dat u er bent, daar wordt ie niet blij van.
Heeft u dan , nog steeds, niet gelezen dat er geen garantie was dat er een monteur zou komen en zo ja dat TS dan van te voren gebeld zou worden ?
En was 10 minuutjes ff wachten in je eigen warme auto dan zo.n probleem geweest ? Er bestaat ook nog zoiets als dienstbaarheid om mensen uit de kou te halen , toch?
Hij had dus gewoon , volgens afspraak , van te voren moeten bellen dat hij er bv binnen 10 min zou zijn dan was deze monteur dus niet voor een dichte deur gekomen. Maar nee , hij belt op het moment dat ie totaal onaangekondigd en toch nog onverwacht dus al voor de deur staat.
Tja....
Ik snap dat allemaal niet zo goed hoor.....maar zal wel aan mij liggen :(
We gaan nu conclusies trekken op basis van het verhaal van TS. Wat er spoed is aan een defecte ketel ontgaat mij en ik krijg het gevoel dat TS niet geheel eerlijk is. Wie zegt dat TS niet enorm tekeer is gegaan omdat de CV monteur het geen spoed vond? Dit topic is er enkel om een bedrijf zwart te maken die ondanks dat ze dit niet konden beloven langs kwam op 1ste kerstdag. Los dat ik niet kan bedenken waarom het z'n spoed had als TS niet eens thuis was op de betreffende avond. Het vriest buiten niet (is nu zelfs 6 graden).
Dat zijn toch aannames hoor ......dat TS tekeer is gegaan.......een bedrijf zwart maken .......... TS eist spoed ......jammer weer.
En waarom zou TS thuis blijven als er geen enkele garantie is gegeven dat er iemand zou komen en als er iemand zou komen zou ie gebeld worden!
Zo was de afspraak !
Zo.n monteur loopt dan idd het risico dat je dan niet thuis bent. ( bovendien had TS gezegd dat ie va 1800u weg zou zijn.)
Dus gaat ie naar zn eigen afspraak of moet je dan maar voor Jan met de korte achternaam zitten wachten op iemand waarvan niet gezegd is dat ie komt?
Ook al is het 6• , mijn cv staat ook aan , ik zou nu ook niet zonder kunnen, wel een paar uur maar niet een paar dagen .

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door kiz »

Brahms schreef:
Lowieze schreef:......
En niemand hoeft medelijden te hebben met een monteur die met de kerstdagen moet werken, hij heeft storingsdienst, daar wordt hij voor betaald en het is gewoon zijn werk.......
Ik heb WEL medelijden met mensen welke moeten werken met Kerst en bv Oud-en Nieuw.
Echt weer zo'n opmerking van iemand welke lekker altijd bij moeders thuis zit.
Het is nog maar de vraag of hij een paar Euro meer krijgt......

Lowieze, ga eens in gesprek met mensen welke in de onregelmatige dienst werken, dan krijg je een heel ander beeld van werken bij nacht en ontij en op zon- en feestdagen.
Mijn partner heeft 20 jaar in de onregelmatigheid gezeten als chauffeur in het openbaar vervoer. Daarna bij een gemeente gewerkt waar hij storingsdienst had, waaronder ook strooidienst in de winterperiode. Je weet dat je met de feestdagen dienst kan hebben, het betaalt extra. Je gezin houdt er rekening mee, en als je mazzel hebt de rest van je familie ook.

Ik ben het dus met Lowieze eens: hij wordt er voor betaald en het is gewoon zijn werk.

Als afgesproken is dat de monteur belt hoe laat hij komt, dan mag je daar vanuit gaan. Zeker als je hebt aangegeven dat je voor een afspraak op een bepaalde tijd weg moet. Misschien heeft TS ook wel werk te doen tijdens de feestdagen.
Als monteur dus pas belt als hij al voor de deur staat én niet bereid is 10 minuten te wachten dan mag je daar bést commentaar op hebben, erg klantvriendelijk is dat namelijk niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door moederslink »

:oops: TS heeft zelf oproepdienst....brandweerman, ambulancechauffeur , politieman en kan dus niet thuis zitten wachten op een monteur die misschien niet eens komt ...maar zit nu even te niksen bij buren verderop of in de brandweerkazerne of in het ZH of op het bureau in afwachting van een oproep , maar kan wel binnen 10 min thuis zijn om de monteur binnen te laten .......en heeft dienst gedraaid tot hij rond 0300u thuis kwam, in een koud huis.... :(
Om maar wat te bedenken.....zomaar hoor... :P
Goede nacht iedereen. Ik laat het verder los....

gert05
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:42

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door gert05 »

wilhelmima1 schreef:Iemand is dus uit zijn kerstdiner gehaald omdat u een storing hebt, in dit geval in de kou zitten en komt voor een dichte deur.
U vond de afspraak belangrijker dan het wachten op de monteur.
Dat hij een tweede keer niet meer komt moge duidelijk zijn.
Morgen is er weer een dag en blijf dan wel thuis.
Hou er ook rekening mee dat u een rekening kan krijgen voor de monteur zijn tijd.
Ik moest ook werken met de kerstdagen. Als jullie met oudejaarsavond vuurwerk staan af te steken moet ik ook werken. En als bonus krijg ik dan vaak vuurwerk naar mijn hoofd geslingerd. Dus niet zeuren over een kerstdiner. En dan erbij ze wisten dat ik vanaf 17:00 uur niet meer thuis was.
Als er iemand zou komen, zou ik gebeld worden. Dat is ook niet gebeurd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door sjohie »

gert05 schreef:
wilhelmima1 schreef:Iemand is dus uit zijn kerstdiner gehaald omdat u een storing hebt, in dit geval in de kou zitten en komt voor een dichte deur.
U vond de afspraak belangrijker dan het wachten op de monteur.
Dat hij een tweede keer niet meer komt moge duidelijk zijn.
Morgen is er weer een dag en blijf dan wel thuis.
Hou er ook rekening mee dat u een rekening kan krijgen voor de monteur zijn tijd.
Ik moest ook werken met de kerstdagen. Als jullie met oudejaarsavond vuurwerk staan af te steken moet ik ook werken. En als bonus krijg ik dan vaak vuurwerk naar mijn hoofd geslingerd. Dus niet zeuren over een kerstdiner. En dan erbij ze wisten dat ik vanaf 17:00 uur niet meer thuis was.
Als er iemand zou komen, zou ik gebeld worden. Dat is ook niet gebeurd.
Er is wél gebeld schrijf je zelf?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
gert05 schreef:
wilhelmima1 schreef:Iemand is dus uit zijn kerstdiner gehaald omdat u een storing hebt, in dit geval in de kou zitten en komt voor een dichte deur.
U vond de afspraak belangrijker dan het wachten op de monteur.
Dat hij een tweede keer niet meer komt moge duidelijk zijn.
Morgen is er weer een dag en blijf dan wel thuis.
Hou er ook rekening mee dat u een rekening kan krijgen voor de monteur zijn tijd.
Ik moest ook werken met de kerstdagen. Als jullie met oudejaarsavond vuurwerk staan af te steken moet ik ook werken. En als bonus krijg ik dan vaak vuurwerk naar mijn hoofd geslingerd. Dus niet zeuren over een kerstdiner. En dan erbij ze wisten dat ik vanaf 17:00 uur niet meer thuis was.
Als er iemand zou komen, zou ik gebeld worden. Dat is ook niet gebeurd.
Er is wél gebeld schrijf je zelf?
Er zijn wat berichten weggehaald, volkomen on-topic berichten (inclusief van de ts) waaruit bleek dat ook andere delen van het verhaal niet helemaal kloppen. Als de topicstarter wachtdienst heeft snap ik het verhaal wel. Maar ik krijg toch wel het idee dat dingen nogal aangedikt worden. En ik krijg dan ook het idee dat dingen een beetje aangedikt zijn om een klus die niet als spoed is aangemerkt, alsnog als spoed aangemeld te krijgen. Terwijl de TS weet dat hij niet thuis zal zijn, dat ook nog. En dan heeft zo'n monteur, als hij voor een dichte deur staat, inderdaad weinig zin om nog een tweede keer lang te komen.

gert05
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:42

Re: Koude kerstdagen

Ongelezen bericht door gert05 »

sjohie schreef:
gert05 schreef:
wilhelmima1 schreef:Iemand is dus uit zijn kerstdiner gehaald omdat u een storing hebt, in dit geval in de kou zitten en komt voor een dichte deur.
U vond de afspraak belangrijker dan het wachten op de monteur.
Dat hij een tweede keer niet meer komt moge duidelijk zijn.
Morgen is er weer een dag en blijf dan wel thuis.
Hou er ook rekening mee dat u een rekening kan krijgen voor de monteur zijn tijd.
Ik moest ook werken met de kerstdagen. Als jullie met oudejaarsavond vuurwerk staan af te steken moet ik ook werken. En als bonus krijg ik dan vaak vuurwerk naar mijn hoofd geslingerd. Dus niet zeuren over een kerstdiner. En dan erbij ze wisten dat ik vanaf 17:00 uur niet meer thuis was.
Als er iemand zou komen, zou ik gebeld worden. Dat is ook niet gebeurd.
Er is wél gebeld schrijf je zelf?
Ja. op het moment dat de man voor de deur stond. Maar er zou ook gebeld worden als hij zou komen omdat het niet zeker was dat er iemand zou komen.
Volgens van der Velden was de lekkage geen spoed.

Gesloten