kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Rachel87
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2023 22:11

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Rachel87 »

Je betaalt eenmalig 75 euro voor een inschrijving bij de KVK.

Ze hebben zich zomaar ingeschreven op de Veilingstraat, en allerlei andere adressen waar ze zelf niet zitten, lichten mensen op, en kunnen zich vervolgens opnieuw inschrijven onder een andere naam. Ik trek niet zomaar conclusies.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rachel87 schreef:
01 nov 2023 00:02
Ik trek niet zomaar conclusies.
Toch wel. Wat wat je schrijft is onzin. Ze kunnen zichzelf niet inschrijven op het vestigingsadres van de KvK, die registratie wordt alleen door de KvK zelf gedaan. Zoek anders even uit wat ambtshalve uitschrijving is, dan gaat er een wereld voor je open.

De reden ervoor kunnen verschillende zijn: kosten niet betaald, geen jaarrekeningen gedeponeerd, geen fiscale aangifte gedaan, noem maar op. Allemaal dingen die juist bij oplichters vaak voorkomen. Dan krijg je dus de ambtshalve uitschrijving (en de inschrijving op het KvK-adres).

Je conclusies over een slapende KvK zijn dus evident onjuist.

Rachel87
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2023 22:11

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Rachel87 »

Dat maak jij er van. Als ze niet sliepen had de KVK al lang gezien dat de adressen allemaal niet kloppen die ze de afgelopen jaren gebruikt hebben.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rachel87 schreef:
01 nov 2023 13:05
Dat maak jij er van.
Nee. Dat is hoe het werkt.
Rachel87 schreef:
01 nov 2023 13:05
Als ze niet sliepen had de KVK al lang gezien dat de adressen allemaal niet kloppen die ze de afgelopen jaren gebruikt hebben.
Ook hiermee toon je weer aan dat je geen idee hebt hoe het wél werkt. De KvK is geen toezichthouder of controleur, maar registreert slechts. Controle op gegevens vindt wel plaats, maar vooral op geautomatiseerde wijze (bestandsuitwisseling).

Dat staat overigens ook letterlijk op de site, dus dat had je zelf ook kunnen checken.
Misverstand 4. “Bedrijven in het Handelsregister kun je altijd vertrouwen”
Een inschrijving in het Handelsregister betekent niet dat een bedrijf sowieso betrouwbaar is. In het Handelsregister vind je gegevens over een bedrijf. Die helpen je wanneer je probeert te beoordelen of een bedrijf betrouwbaar is. Denk aan handelsnaam, contactgegevens, aantal werknemers, gegevens van de eigenaar/bestuurder en tekenbevoegdheid. Of een bedrijf een goede naam heeft of de rekeningen kan betalen, staat niet in het Handelsregister.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Jablan »

Rachel87 schreef:
01 nov 2023 00:02
Ze hebben zich zomaar ingeschreven op de Veilingstraat, en allerlei andere adressen waar ze zelf niet zitten.
Dat adres heb ik al eerder nagekeken. Het is een bedrijf, dat opslagruimte en postbussen verhuurt.

Privé heb ik dit jaar een opslag gehuurd en dat bedrijf biedt ook postbussen aan. Dat doen ze omdat er vraag naar is vanuit kleine bedrijven, die eigenlijk alleen opslagruimte nodig hebben en een postadres, maar nog niet genoeg omzet maken om een complete bedrijfsruimte te huren. (Waarom zou ik een pand huren als ik er nooit ben, maar de hele dag bij klanten zit?) Voor dit soort bedrijven is de postbus bij de opslag een uitkomst, want ze komen er regelmatig en kunnen gelijk de post meenemen, makkelijker dan weer doorrijden naar een postbus van PostNL.

Dus zitten ze op de Veilingstraat? Ze gebruiken het in elk geval als postadres. Meer kun je er niet over zeggen.

En Rachel, Moneyman is deurwaarder van beroep, hij weet beroepshalve hoe de KvK werkt.

Plaats reactie