kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Rachel87
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2023 22:11

kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Rachel87 »

Goedeavond,

Helaas heeft een familielid kozijnen bij gas-vrijnederland.nl besteld. Omdat de afgesproken leverdatum voorbij is en het bedrijf niks liet horen vroeg ik naar de bedrijfsnaam. Al snel vond ik reviews, zie onderstaande link.
https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t ... land-b.v./

Na dit gelezen te hebben heeft hij gelijk het bedrijf gebeld waar de kozijnen blijven. Ze hebben vertraging met de levering was het antwoord.
Hij wilde het bedrijf nog een kans geven, en wie weet zou het allemaal toch goed komen. Inmiddels zijn we weer een maand verder, en hebben ze niks meer laten horen.

Omdat er nergens een naam van de eigenaar bij staat, en de 2 adressen die ik vond niet meer bij dit bedrijf horen ben ik gaan zoeken naar een naam, en het juiste adres.

https://www.gasvrij-nederland.nl/Algemene-Voorwaarden
Hierin staat het adres waar je een brief heen moet sturen als je klachten hebt.

Na Googelen op dit adres kwam ik hier uit:
https://www.faillissementenregister.com ... arkozijnbv

Daarna ben ik op Google gaan zoeken naar Energie bespaar kozijnen BV

https://www.faillissementenregister.com ... arkozijnbv

Een nieuwsbericht over de firma:

https://www.tubantia.nl/enschede/curato ... gle.com%2F

Het volledige bedrag is betaald omdat de lening via een warmtefonds gaat. Het is een bedrag van 20.000>

Ik hoop hier nog meer gedupeerden te vinden. Samen kunnen we meer, en deze man (of meerdere personen die hieraan mee werken) moet(en) gestopt worden!. Ik schrijf dit bericht omdat de persoon die dit overkomt geestelijk op is, en ik hem wil helpen.

Hopelijk lezen anderen dit op tijd zodat er niet nog meer slachtoffers bij komen. Sorry voor alle links. Het leek mij het beste om zoveel mogelijk bewijs te delen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom al die Google-acties, en niet gewoon even de KvK raadplegen? Het KVK-nummer is bekend (82740720), dus je kunt zo achterhalen wie de eigenaar is. Dan weet je ook of de verbanden die je bij elkaar gegoogeld hebt er daadwerkelijk zijn, en of de boefjes uit dat krantenartikel daadwerkelijk ook de man(nen) achter GasVrij zijn. Zo ja, dan kan je eens contact opnemen met de curator.

Dik € 20.000,00 overmaken naar een zo vaag bedrijf, waarbij alle seinen op rood staan, is wel heel zuur. Ik vrees dat dat geld gewoon foetsie is. Procederen kan natuurlijk, maar de kans dat dat alleen maar extra geld kost is levensgroot. Alleen als je concrete verhaalsmogelijkheden hebt, zou ik (via conservatoire beslagen) zo snel mogelijk actie ondernemen.

Rachel87
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2023 22:11

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Rachel87 »

De naam van de eigenaar staat er niet bij als ik hem via kvk zoek vandaar.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rachel87 schreef:
02 aug 2023 11:23
De naam van de eigenaar staat er niet bij als ik hem via kvk zoek vandaar.
Dan heb je geen uittreksel opgevraagd.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je dan een brief gestuurd met een klacht?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door thecure »

Vreemd dat het warmtefonds niet beter gecontroleerd heeft.
Wij hebben hier een lening voor een warmtepomp , en de aanvraag was (terecht) vrij streng.

Rachel87
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2023 22:11

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Rachel87 »

Nee er is geen brief verstuurd, ik wilde de voorwaarden lezen om te kijken waarvoor hij getekend heeft. Toen vond ik dat adres wat Gerrit Spijkers gebruikt.

De aanvraag via het warmtefonds ging moeilijk kan ik me herinneren. Hij is een maand ermee bezig geweest 😅.

De politie zegt niks te kunnen doen omdat het een civiele affaire is. Geen idee wat dat inhoud.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Nevyn »

Rachel87 schreef:
02 aug 2023 12:35
Nee er is geen brief verstuurd, ik wilde de voorwaarden lezen om te kijken waarvoor hij getekend heeft. Toen vond ik dat adres wat Gerrit Spijkers gebruikt.

De aanvraag via het warmtefonds ging moeilijk kan ik me herinneren. Hij is een maand ermee bezig geweest 😅.

De politie zegt niks te kunnen doen omdat het een civiele affaire is. Geen idee wat dat inhoud.
Dat is makkelijk te Googelen

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... viel-recht

Rachel87
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2023 22:11

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Rachel87 »

Ik heb het uitreksel gekocht (de bovenste waar hoofdvestiging bij staat). helaas staat er alleen nederland gasvrij holding bv als naam met een andere kvk als aandeelhouder. Met een bezoekadres.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door witte angora »

Is dat bezoekadres hetzelfde als je eerder noemde? Als het allemaal dezelfde bedrijven zijn kun je dat wel verwachten namelijk.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben even verder aan snuffelen.

Gasvrij Holding zit op Parkweg 155 te Enschede. Op dat adres zijn ook geen andere bedrijven ingeschreven.
https://drimble.nl/bedrijf/enschede/489 ... ng-bv.html

En hier komen ineens een paar namen bovendrijven:
https://www.oozo.nl/bedrijven/enschede/ ... olding-b-v

Rachel87
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2023 22:11

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Rachel87 »

Op het uitreksel staat als adres Veilingstraat 7.
Bestuurder: Nederland Gasvrij Holding BV
Met Gerrit Spijkers als directeur (per 9-3-2022 uit functie getreden). Dit deed hij bij voorgaande bedrijven ook. Omdat hij tonnen schuld heeft bij de Belastingdienst.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rachel87 schreef:
02 aug 2023 12:57
Ik heb het uitreksel gekocht (de bovenste waar hoofdvestiging bij staat). helaas staat er alleen nederland gasvrij holding bv als naam met een andere kvk als aandeelhouder. Met een bezoekadres.
Dan moet je het uittreksel van de holding hebben. En zo het spoor verder volgen.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door witte angora »

De holding zit dus op de Parkweg, alwaar Gerrit Spijkers per 9 maart 2022 uit functie is getreden, en Bestuurder Klaas Homme Michel de Groot-Weiss in functie is getreden. Apart ook dat deze bestuurder de enige werknemer is, terwijl, als je op Streetview kijkt, het best wel een flink pand is.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
02 aug 2023 15:08
Apart ook dat deze bestuurder de enige werknemer is, terwijl, als je op Streetview kijkt, het best wel een flink pand is.
Een dergelijke holding heeft vrijwel altijd maar één bestuurder. Eventueel personeel zit immers in de werkmaatschappij.

jochemd
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door jochemd »

Rachel87 schreef:
02 aug 2023 12:57
Ik heb het uitreksel gekocht (de bovenste waar hoofdvestiging bij staat). helaas staat er alleen nederland gasvrij holding bv als naam met een andere kvk als aandeelhouder. Met een bezoekadres.
KVK uittreksels kan je ook gratis krijgen als je bereid bent even te wachten.

hj.kwint62
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2023 21:31

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door hj.kwint62 »

Hoi Rachel87
Heb in juli ook 2450 als aanbetaling gedaan voor het leveren en monteren van een voordeur.
Gasvrij wilde graag aanbetaald worden voor de helft als definitieve overeenkomst en konden ze de bestelling tezamen met één grote bestelling doen. Levertijd zou zo 10 weken zijn.
Is nu 12 weken geleden en naar div mails en telefoontje loopt het spoor dood, krijg gewoon geen contact meer.
Ben naar politie geweest om een aangifte te doen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
02 aug 2023 13:28
Ben even verder aan snuffelen.

Gasvrij Holding zit op Parkweg 155 te Enschede. Op dat adres zijn ook geen andere bedrijven ingeschreven.
https://drimble.nl/bedrijf/enschede/489 ... ng-bv.html

En hier komen ineens een paar namen bovendrijven:
https://www.oozo.nl/bedrijven/enschede/ ... olding-b-v
Pas a.u.b. op met dat adres. Google maps vertelt mij, dat daar HuurMij aanhangers, LeukeMeubels.nl en de Couponhal (vloerbedekking) zitten. Covidtestnederland zat daar ook, maar is vertrokken. Andere actieve bedrijven lijken daar niet te zitten, er staan geen gebouwen te huur of te koop.

Zou zomaar kunnen, dat deze persoon daar met zijn holding zat, maar een ballon met gas heeft gevuld en spoorloos is verdwenen.

Nieuwsbericht geeft 'Kopersteden' en 'Josink Hofweg' als vestigingsadressen voor de kozijnenverkoper. Neem contact op met de curator, mocht je bij dit bedrijf een betaling hebben gedaan.

Rachel87
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 aug 2023 22:11

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Rachel87 »

Jablan schreef:
18 okt 2023 21:35
witte angora schreef:
02 aug 2023 13:28
Ben even verder aan snuffelen.

Gasvrij Holding zit op Parkweg 155 te Enschede. Op dat adres zijn ook geen andere bedrijven ingeschreven.
https://drimble.nl/bedrijf/enschede/489 ... ng-bv.html

En hier komen ineens een paar namen bovendrijven:
https://www.oozo.nl/bedrijven/enschede/ ... olding-b-v
Pas a.u.b. op met dat adres. Google maps vertelt mij, dat daar HuurMij aanhangers, LeukeMeubels.nl en de Couponhal (vloerbedekking) zitten. Covidtestnederland zat daar ook, maar is vertrokken. Andere actieve bedrijven lijken daar niet te zitten, er staan geen gebouwen te huur of te koop.

Zou zomaar kunnen, dat deze persoon daar met zijn holding zat, maar een ballon met gas heeft gevuld en spoorloos is verdwenen.

Nieuwsbericht geeft 'Kopersteden' en 'Josink Hofweg' als vestigingsadressen voor de kozijnenverkoper. Neem contact op met de curator, mocht je bij dit bedrijf een betaling hebben gedaan.
Gasvrij Nederland heeft geen curator.
Ze staan op verschillende adressen. Parkweg, veilingstraat 7, en <verwijderd door moderator>. Dat laatste adres is ook hetzelfde adres als van inmiddels voormalig bestuurslid Michel de G..

In de voorwaarden staat dat je brieven naar <verwijderd door moderatie> moet sturen. Hier woont voormalig bestuurder Gerrit S. De brieven krijg je uiteraard retour, maar het ging om het juridische stukje. Een aangetekende brief is altijd rechtsgeldig. Ook bij retour sturen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: kunststof kozijnen gas-vrij nederland

Ongelezen bericht door Jablan »

Rachel87 schreef:
19 okt 2023 17:55
Gasvrij Nederland heeft geen curator.
Ze staan op verschillende adressen. Parkweg, veilingstraat 7, en <verwijderd door moderator>. Dat laatste adres is ook hetzelfde adres als van inmiddels voormalig bestuurslid Michel de G..

In de voorwaarden staat dat je brieven naar <verwijderd door moderatie> moet sturen. Hier woont voormalig bestuurder Gerrit S. De brieven krijg je uiteraard retour, maar het ging om het juridische stukje. Een aangetekende brief is altijd rechtsgeldig. Ook bij retour sturen.
Even rondgeneusd met de zoekmachines in Enschede. Veilingstraat 7 is een opslag, die ook postbussen verhuurt. De andere twee zijn woonhuizen met camera's aan de gevel. Je zou haast op stap gaan en ter plekke rondkijken of bij de buren vragen ...

Plaats reactie