LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwbouw discussie hoekwoning schutting

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
roel85
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2018 16:00

nieuwbouw discussie hoekwoning schutting

Ongelezen bericht door roel85 »

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet doen.
Ons huis is al opgeleverd. Op onze tekening die wij getekend hebben stat hij op gelijke hoogte met de uitbouw. In werkelijkheid staat hij 30 cm lager dan waar we voor getekend hebben.
nu had ik het al gezien bij fase 1 en gezegt tegen de wooncoach. Nu gaat de wooncoach beweren dat ik ermee akkoord ben gegaan. Normaal bij een verandering, wat kan gebeuren, moet je ervoor tekenen. Dat is nu dus niet gebeurd. Kan ik hier wat mee doen of heb ik geen poot om op te staan?
Iemand ervaring mee?

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: nieuwbouw discussie hoekwoning schutting

Ongelezen bericht door Mark1992 »

roel85 schreef:Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet doen.
Ons huis is al opgeleverd. Op onze tekening die wij getekend hebben stat hij op gelijke hoogte met de uitbouw. In werkelijkheid staat hij 30 cm lager dan waar we voor getekend hebben.
nu had ik het al gezien bij fase 1 en gezegt tegen de wooncoach. Nu gaat de wooncoach beweren dat ik ermee akkoord ben gegaan. Normaal bij een verandering, wat kan gebeuren, moet je ervoor tekenen. Dat is nu dus niet gebeurd. Kan ik hier wat mee doen of heb ik geen poot om op te staan?
Iemand ervaring mee?
Op de tekening staat de schutting op gelijke hoogte met de uitbouw. Uw wooncoach geeft aan dat u akkoord bent gegaan, en normaal worden dat soort dingen inderdaad getekend. Het is uw voor tegen het zijne, maar, heeft u een tekening en heeft de wooncoach zelf niets zwart op wit. Ik denk dat u sterker staat dan de wooncoach.

stofzuigertje

Re: nieuwbouw discussie hoekwoning schutting

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De uitbouw is een bouw vergunning nodig.
Schutting heeft een in APV bepaalde hoogte, dat is meestal 180 of 200 cm hoog en niet gelijk aan uitbouw.
Foutje en omdat de gemeente niets heeft gezien bij vergunning aanvraag.... of het was niet duidelijk of er een open deel boven zou komen.
Een schutting van 180 hoog met gaas erboven waar de Clematis op groeide mag wel tot een meter of 3 hoog worden!

De schutting hoogte moet je opzoeken in de APV van jou gemeente indien het erin staat, als er niets vermeld is mag je hogere eisen maar die kans ik vrij klein.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: nieuwbouw discussie hoekwoning schutting

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

stofzuigertje schreef:]De uitbouw is een bouw vergunning nodig.
Schutting heeft een in APV bepaalde hoogte, dat is meestal 180 of 200 cm hoog en niet gelijk aan uitbouw.
Foutje en omdat de gemeente niets heeft gezien bij vergunning aanvraag.... of het was niet duidelijk of er een open deel boven zou komen.
Een schutting van 180 hoog met gaas erboven waar de Clematis op groeide mag wel tot een meter of 3 hoog worden!

De schutting hoogte moet je opzoeken in de APV van jou gemeente indien het erin staat, als er niets vermeld is mag je hogere eisen maar die kans ik vrij klein.

Niet als nieuwbouw is en dit als optie is aangeboden tijdens koop van het huis. Daarbij is achteraf een uitbouw ook niet altijd vergunningsplichtig.
In veel gemeentes is uitbouw tot 2,5 - 3 mtr vergunningsvrij.


Weet niet of die 30cm lager echt bezwaarlijk is of dat er opzich mee te leven valt. Wel zou ik dan of compensatie vragen of een ander meerwerk bedingen van deze wooncoach.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: nieuwbouw discussie hoekwoning schutting

Ongelezen bericht door olaf79 »

Wat wil je dat ze doen? Huis afbreken en opnieuw bouwen?

roel85
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2018 16:00

Re: nieuwbouw discussie hoekwoning schutting

Ongelezen bericht door roel85 »

ik heb om een compensatie gevraagd en hij kwam eerst met geld aan. nou ik dacht prima. nu is het dus geen geld maar een klein karweitje wat ze willen doen. dus weer een welles nietes spelletje waar ik echt moe van word.

roel85
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2018 16:00

Re: nieuwbouw discussie hoekwoning schutting

Ongelezen bericht door roel85 »

@ olaf beetje domme reactie. je koop een huis zoals jij voor getekend heb en misschien een aanpassing maar moet wel op de officiele manier gaan

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: nieuwbouw discussie hoekwoning schutting

Ongelezen bericht door kweenie »

De tekeningen zijn slechts ter indicatie, tenzij er expliciet maten bij staan. De exacte maten zullen in de technische beschrijving staan. Zeker de aangezichtstekeningen of artist impressions van architecten willen nog wel eens sterk afwijken van de werkelijkheid.

De maximale hoogte van een schutting is nooit zo hoog als een uitbouw. Dat is iets wat veel mensen ook weten en waar je, als je het belangrijk vond, eventueel zwart op wit naar had kunnen vragen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat op de technische tekeningen de schutting nog een zo hoge maat had.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: nieuwbouw discussie hoekwoning schutting

Ongelezen bericht door kweenie »

stofzuigertje schreef: Een schutting van 180 hoog met gaas erboven waar de Clematis op groeide mag wel tot een meter of 3 hoog worden!
Onzin. Ook heggen en hagen moeten aan de regels voldoen. Wel zal het eerder (tijdelijk) worden gedoogd als de planten iets boven de twee meter groeien. Maar als er wordt gehandhaafd heb je geen poot om op te staan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: nieuwbouw discussie hoekwoning schutting

Ongelezen bericht door kweenie »

Overigens niet je je bij afwijkingen van de originele tekeningen ook altijd afvragen of de afwijking echt essentieel is. Tast het de waarde van de woning of het woongenot aan? En zou je de woning niet hebben gekocht als je deze afwijking van tevoren wist? Dat kan natuurlijk een hoop discussie geven, maar ik denk, als buitenstaander, dat een schutting die 30 cm lager is dan gepland niet echt veel schade geeft.

Gesloten