LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] offerte aanemer

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
spongebobje
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2007 11:24

offerte aanemer

Ongelezen bericht door spongebobje »

bij ons is er ingebroken heb gelijk verzekering gebeld en hij moest een schade bedrag hebben.
ik gelijk een aanemer gebeld die gelijk kwam kijken.
hij zij als de verzekeringsagent komt bel je mij even en kom ik direct kunnen we het gelijk afhandelen.
zo gezegd zo gedaan.
het gin om een bedrag van 23oo euro waar ik een nieuwe hardhouten standaard deur voor krijg en een nieuwe middenstil van mij kozijn.
nu heb ik rondgebeld en voor 2400 krijg ik een compleet nieuwe kozijn ,een deur met gewapend glas nieuw beslag politiekeurmerk rvs brievenbus etc.
heb toen de aannemer gebeld dat het bij hem niet doorging,en alles uitgelegd.
nu moet ik hem ineens 125 euro betalen voor de offerte en de timmerman die gewoon die schroefen in het duerpaneel heeft geslagen zodat de deur een beetje dicht kon.
voel me doorhem wel genaaid ben dus niet van plan om te betalen.
wat denken jullie hiervan en wat zijn mijn rechten.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door Jonjo »

Gewoon betalen. Toen je hem nodig had stond hij toch direct klaar voor je. Ik vind je gedrag aso.

spongebobje
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2007 11:24

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door spongebobje »

hoezo mijn gedrag aso.
ik vind je reactie aso.
een offerte is bij mij altijd nog vrijblijvend hoor??
ps je bent zeker aanemer. :lol:

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door C200K »

@Bobje,

Nee, jij toont in dit geval verkeerde kneuterigheid!

Deze man heeft voor jou een aantal diensten verleend. Zo is hij bij jou geweest voor een tijdelijke oplossing voor je schade en is deze later nog eens een keer bij jou aangekomen om samen met de expert de schade op te nemen. Het is dan ook niet meer dan logisch dat hij hier geld voor wil hebben nu blijkt dat jij 'm gewoon afdankt!!!

Als je schade aan een auto hebt en je laat deze taxeren bij garage A en raparen bij garage B dan zal je ook een rekening voor taxatie van de garage A krijgen. Hij laat dit echter achterwege als je de wagen ook bij hem laat repareren.

Jij staat niet in je recht, betaal je niet, dan zal de aannemer een incasso-buro gaan inschakelen, dan wordt de rekening alleen hoger! Verliezen doe je het toch wel als het voor een rechter komt.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door Jonjo »

Er zijn mensen die denken dat de wereld en de mensen erop alleen maar bestaat voor jouw soort volk. Ik blijf erbij je gedraagd je asociaal in deze. Nee ben geen aannemer en gelukkig maar ook. Met het soort mensen te maken moeten hebben en op afroep moeten komen, dan afgedankt worden omdat jij iets beter hebt gevonden naar jouw mening
en dan mauwen om de kosten te dekken van deze persoon? Ik heb voor jouw soort nog wel andere benamingen. Ik hoop dat de betreffende aannemer dit ook leest en je verzekering ervan in kennis stelt. Je bent verzekerd tegen schade en niet door een incident tegen een nieuwe ingang. Jullie soort zorgt ervoor dat de premies steeds maar weer oplopen dus ik hoop dat de verzekering en de aannemer je, figuratief bedoeld, ophangen.

spongebobje
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2007 11:24

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door spongebobje »

hoe wil jij me benoemen dan. ik heb voor jou soort volk ook wel een naam.
en hoezo ligt het aan mij of aan ons volk dat de verzekering omhoog gaat .
mafkees.

spongebobje
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2007 11:24

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door spongebobje »

als ik niet in mijn recht sta dan betaal ik gewoon,ik vraag hier alleen jullie mening,en of ik hiermee wat kan doen,moet die jojo mij niet beschouwen als aso.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door Jonjo »

jonjo en degene die jij er bij geroepen heeft en die gelijk klaar stond DIE STAAT IN ZIJN RECHT. Je gedraagd je nog dommer als dat ik dacht.

spongebobje
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2007 11:24

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door spongebobje »

jou moeten ze ook horizontaal leggen.

noppes12
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jul 2006 19:39

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door noppes12 »

dit gedrag geeft als resultaat dit.

Als je ooit een probleem heb zijn niemand je helpen.

Ik krijg hiervan de indruk dat je beter uit de strijd probeert te komen dan van voor de inbraak.

ff een rekensommetje

1 ste keer langs komen door aannemer 15 minuten heen en 15 minuten terug plus half uur een huilende klant aanhoren omdat er ingebroken is en klant helpen met de deur ook wel een half uur.

2 de keer komt aannemer langs 15 heen en 15 minuten terug praten met verzekering een half uur daarna offerte maken en dit alles en een klant te helpen.


ff tellen nu zit nu al aan de 3 uur tijd verlies voor de aannemer en heeft nog niks terug.

Als deze aannemer dit 10 in de week heeft wil ik niet weten wat deze persoon eet s, avonds.

Dus in mijn gedachten is die 125 euro redelijk.

P.S ben zelf ondernemer bij mijn had je dit gekregen 35 euro voorrij kosten en 65 euro per uur

ff rekenen 35 plus 2 x 65= 35 + 130= rekening 165 euro

spongebobje
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2007 11:24

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door spongebobje »

hoezo huilende klant?
die aanemer was mijn inziens niet redelijk hij probeert er flink op wat te verdienen.
ps ik ben geen aso of huilende klant,ik vraag hier op dit forum alleen om raad of tips ,moeten ze mij niet ineens als aso uitdrukken.

noppes12
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 jul 2006 19:39

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door noppes12 »

ik heb je nooit een aso genoemd.

ik vind die 125 euro redelijk.

Als je wel beter uit ben met die andere aannemer omdat je die ander een uitzuiger vind wat boeit je die 125 euro dan

betaal die gewoon en je bent van het gezeur af.



Maar even zakelijk gezien van mijn kant uit dan zal ik u geheel niet als client willen.[/b]

milie
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:39

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door milie »

Dat er is ingebroken vind ik best wel erg, raad mag er altijd gevraagd worden, maar met jou vraag kan je "niet verwachte" reacties verwachten.
Daarbij om een bedrag van 125 euro vind ik dat gezien die aannemer voor je klaar stond en je verder hielp jij geen recht van klagen hebt!
Er zijn hier mensen die veel te goed(gelovig) voor deze wereld zijn en voor duizenden en duizenden euro's zijn opgelicht en overal naar kunnen fluiten!!
De genen met gezin die amper meer kunnen rondkomen dankzij de oplichters of degene die nog graag een gezinnetje willen stichten,maar het niet mogeliijk is vanwege een hoge schuld, je wil je kind toch wat te bieden hebben...
Je mag blij zijn met psychische inrichtingen, maar ik blijf erbij alle gekken (psycho's) lopen buiten!!!

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door Veldt01 »

125 Euro is zonder meer redelijk. Degene die geholpen is en hierover achteraf zeurt moet imho. het probleem in eerste instantie bij zichzelf zoeken.

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Omdat het een schade betreft lijkt mij ook dat deze aannemer voor zijn
schadetaxatie een factuur mag sturen. Dit doet men volgens mij ook inzake autoschades die achteraf dan niet bij het bedrijf in kwestie gerepareerd wordt. Als je ivm een verbouwing ofzo een offerte laat maken is het ineens wel een ander verhaal, dit moet gewoon gratis
kunnen.

Naar mijn mening heeft dit bedrijf gewoon gehandeld zoals ieder ander.

installateur
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door installateur »

Ik denk dat Spongebobje het nu wel begrepen heeft dat hij/zij gehouden is betalen.

(logisch advies van een ondernemer) Vraag in vervolg of er kosten een verbonden zijn, hoef je je daanra in ieder geval geen zorgen te maken, en kun je dit soort forums achterwege laten. Scheelt in ieder geval een :oops: kop.

Debbeltje1976
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2007 18:14

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door Debbeltje1976 »

aangezien het een noodvoorziening betreft nav een inbraak kan je de nota van de aannemer indienen bij de verzekering.

en 125 euro is een reeël bedrag in mijn ogen.

een uurloon is al gauw 40 euro en ik denk dat deze aannemer je heel goed van dienst is geweest.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Natuurlijk is de factuur terecht! Dat echter schept menigeen hier op het forum geen recht om, ongeacht de toedracht of wat u er van vind, zo uit te vallen tegen wie dan ook. Waar blijven normen en waarden?
Wordt niet gewaardeerd.

spongebobje, je zult hoe dan ook de rekening moeten betalen. Er zijn diensten verleend en er is werk verricht. U kunt die kosten bij uw verzekering declareren!

CM

erikoke1
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2008 16:47

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door erikoke1 »

laweko kozijnen , handelt nu onder de naam intergold kozijnen

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: offerte aanemer

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Heb ook eens schade gehad aan mijn auto en het laten taxeren en er zijn foto's opgestuurd naar de verzekering, vondt alleen het schadebedrag te hoog, en heb ik het door een goedkoper bedrijf laten uitvoeren, kreeg toen ook een rekening van 88 euro voor de foto's en eht werk wat ze er mee bezig zijn geweest ( uurloon 80 euro p uur bij de garage ).

125 euro vindt ik ook kun je niks van zeggen, voorrijkosten en tijd materiaal

Gesloten