Opgelicht door loodgieter-devries.nl

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Dnjipr
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2021 23:36

Opgelicht door loodgieter-devries.nl

Ongelezen bericht door Dnjipr »

Helaas vandaag opgelicht door loodgieters-devries.nl.
Gebeld wegens verstopte wasbak, aan de telefoon gevraagd naar de kosten: ‘dat zal de loodgieter met u bespreken op basis van de van de situatie’. De loodgieter gaat meteen aan het werk zonder over kosten te beginnen. Ik laar het erbij, denkend: zo erg kan het niet zijn, een wasbak ontstoppen. Na een uurtje werk kwam de afrekening: €904,- !!!!!!
Ik was totaal in shock. Heb het bedrijf gebeld, die kwamen met een verhaal van spoeddienst, 24/7, voorrijkosten blablablabla. De loodgieter zelf leek een aardige vent, ‘ja, ik moet daar zelf twee weken voor werken, dat zijn de kosten van de spoedservice,’ etc etc. Nog steeds in shock uiteindelijk het bedrag gepind, dat had ik nooit moeten doen. De beloofde factuur is niet gemaild.
Later die dag kwam ik erachter dat de afvoer niet goed gemonteerd is en nu heel erg lekt. De website, die er verder heel degelijk uitziet met keurmerken enzo, vermeldt geen KvK nummer en ook geen vestigingsadres. Oplichters dus. Ik vrees dat er voor mij weinig meer aan te doen valt, maar wil dit op zoveel mogelijk plekken delen.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Opgelicht door loodgieter-devries.nl

Ongelezen bericht door Nevyn »

Las hier een keer een hele goede tip, zoek in je omgeving betrouwbare bedrijven op.
Schrijf hun telefoon nummers op en hang ze op een plek bijvoorbeeld de meterkast zodat u bij nood gelijk goed zit.
Via internet zijn de eerste meldingen vaak 🤠 🤠

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Opgelicht door loodgieter-devries.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

De factuur staat niet in verhouding tot de geleverde diensten

https://www.npostart.nl/rambam/19-01-20 ... _101382394
https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/ar ... odgieters/

Ik zou om advies vragen bij de consumentenbond.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Opgelicht door loodgieter-devries.nl

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nevyn schreef:
03 okt 2021 14:20
Las hier een keer een hele goede tip, zoek in je omgeving betrouwbare bedrijven op.
Schrijf hun telefoon nummers op en hang ze op een plek bijvoorbeeld de meterkast zodat u bij nood gelijk goed zit.
Via internet zijn de eerste meldingen vaak 🤠 🤠
Via internet zijn de eerste resultaten advertenties (ook zondanig aangegeven). De eerste zoekresultaten zijn bijna altijd zaken in de buurt.

Tip: gebruik google maps om bijvoorbeeld een loodgieter te zoeken. Dan krijg je direct de loodgieters in de buurt te zien.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door loodgieter-devries.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dnjipr schreef:
02 okt 2021 00:16
Ik vrees dat er voor mij weinig meer aan te doen valt, maar wil dit op zoveel mogelijk plekken delen.
En met u delen heel veel mensen dit. Mensen die online de eerste de beste loodgieter aanklikken, niet zelf over de prijs beginnen en achteraf zwaar beduveld worden.
U hebt rechten in dit geval, maar het zal lastig worden om het recht ook te gaan halen. Wie er bij u langs geweest is zal een lastige klus worden om dat uit te zoeken. Vaak belt u een 'tussenpersoon' die een "mannetje" stuurt.

Voor u een wijze en dure les.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Opgelicht door loodgieter-devries.nl

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het is wettelijk geen oplichting. Jij geef opdracht, hun leveren en facturen hun tarief.

Je kunt contact opnemen met www.juridischloket.nl, Consumentenbond of je rechtsbijstandverzekering. Echter ik denk niet dat hun iets voor je kunt doen.


Je bent niet de eerste en ook niet de laatste. TV programma Opgelicht!? heeft hier vaak aandacht aan besteed.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Opgelicht door loodgieter-devries.nl

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
03 okt 2021 16:35
Dnjipr schreef:
02 okt 2021 00:16
Ik vrees dat er voor mij weinig meer aan te doen valt, maar wil dit op zoveel mogelijk plekken delen.
En met u delen heel veel mensen dit. Mensen die online de eerste de beste loodgieter aanklikken, niet zelf over de prijs beginnen en achteraf zwaar beduveld worden.
U hebt rechten in dit geval, maar het zal lastig worden om het recht ook te gaan halen. Wie er bij u langs geweest is zal een lastige klus worden om dat uit te zoeken. Vaak belt u een 'tussenpersoon' die een "mannetje" stuurt.

Voor u een wijze en dure les.
Als u de OP goed hebt gelezen dan hebt u ook gelezen dat TS gevraagd heeft naar de kosten. Maar uiteraard in uw ogen wederom de consument die de fout maakt.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Opgelicht door loodgieter-devries.nl

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik_weet_niet_alles schreef:
04 okt 2021 08:48
NeoDutchio schreef:
03 okt 2021 16:35
Dnjipr schreef:
02 okt 2021 00:16
Ik vrees dat er voor mij weinig meer aan te doen valt, maar wil dit op zoveel mogelijk plekken delen.
En met u delen heel veel mensen dit. Mensen die online de eerste de beste loodgieter aanklikken, niet zelf over de prijs beginnen en achteraf zwaar beduveld worden.
U hebt rechten in dit geval, maar het zal lastig worden om het recht ook te gaan halen. Wie er bij u langs geweest is zal een lastige klus worden om dat uit te zoeken. Vaak belt u een 'tussenpersoon' die een "mannetje" stuurt.

Voor u een wijze en dure les.
Als u de OP goed hebt gelezen dan hebt u ook gelezen dat TS gevraagd heeft naar de kosten. Maar uiteraard in uw ogen wederom de consument die de fout maakt.
Als u de OP goed leest ziet u ook dat TS het na het vragen van de prijs het op zijn beloop heeft gelaten.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door loodgieter-devries.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
04 okt 2021 08:48
Als u de OP goed hebt gelezen dan hebt u ook gelezen dat TS gevraagd heeft naar de kosten. Maar uiteraard in uw ogen wederom de consument die de fout maakt.
Dnjipr schreef:
02 okt 2021 00:16
De loodgieter gaat meteen aan het werk zonder over kosten te beginnen. Ik laar het erbij, denkend: zo erg kan het niet zijn, een wasbak ontstoppen.
Jammergenoeg heeft de moderatie niet ingegrepen in een ander topic waarin u, geheel foutief, mij woorden in de mond legt. En nu weer. Wat is uw doel daarmee? U leest half tot niet en trekt conclusies uit teksten die er niet staan. In mijn ogen een manier tot uitlokking van een off-topic discussie.

Erik15678
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2021 17:39

Re: Opgelicht door loodgieter-devries.nl

Ongelezen bericht door Erik15678 »

Dit is precies hetzelfde bedrijf als wat een paar weken geleden onder de naam Loodgieter-Feenstra.nl werkzaamheden verrichte.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Opgelicht door loodgieter-devries.nl

Ongelezen bericht door Nevyn »

Erik15678 schreef:
04 okt 2021 17:41
Dit is precies hetzelfde bedrijf als wat een paar weken geleden onder de naam Loodgieter-Feenstra.nl werkzaamheden verrichte.
Ze gebruiken dus degelijke Nederlandse namen om vertrouwen te wekken.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Opgelicht door loodgieter-devries.nl

Ongelezen bericht door D34M0N »

@TS:
Ik raad je aan om naar het tv-programma Radar te kijken, dan zou je al lang geweten hebben dat je niet zonder na te denken degene die als eerste in de zoekresultaten staat in te schakelen.

Gesloten