Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
sveldman
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 nov 2023 23:16

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door sveldman »

Moneyman schreef:
21 dec 2023 12:30
En degenen die niet eens twee seconden Google gebruiken voordat ze gebruik maken van de diensten van een dergelijk bedrijf, zullen al helemaal geen registers checken.
Klopt helemaal. Ik dacht ook meer aan een register voor de Kamer van Koophandel, dat ze zouden kunnen checken op het moment dat iemand zich (opnieuw) in wil laten schrijven.

Ook aan jou de vraag: is dit jouw idee van een constructieve bijdrage of een tip? Mocht je zinvolle suggesties hebben, dan zijn die van harte welkom. Ik probeer erachter te komen wat een goede manier zou zijn om een bijdrage te leveren aan het verminderen van dit soort praktijken. Dit is maar een idee.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U zou kunnen beginnen in uw omgeving iedereen op dit fenomeen te wijzen, ze te adviseren consumentenprogramma’s te bekijken. En nooit zomaar op de eerste de beste advertentie in Google te klikken.

Als ieders kringetje “beveiligd” is, stopt de ellende vanzelf.

Maar ook dit is wensdenken van mijn kant en vaak zinloos.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“. Goede suggesties daarvoor zijn zeer welkom. Wat jij op dit moment doet is kritiek leveren/kritische vragen stellen zonder zelf enige zinvolle bijdrage te leveren. Wat denk je daar precies mee te bereiken? Steek je energie in iets zinvols en/of laat anderen die proberen wel iets bij te dragen in ieder geval met rust zou ik zeggen

U zit blijkbaar nog niet zolang op dit forum. Als u met rust gelaten wilt worden, moet u geen topic openen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door Moneyman »

sveldman schreef:
21 dec 2023 14:49
Moneyman schreef:
21 dec 2023 12:30
En degenen die niet eens twee seconden Google gebruiken voordat ze gebruik maken van de diensten van een dergelijk bedrijf, zullen al helemaal geen registers checken.
Klopt helemaal. Ik dacht ook meer aan een register voor de Kamer van Koophandel, dat ze zouden kunnen checken op het moment dat iemand zich (opnieuw) in wil laten schrijven.
Dat soort registers zijn in het echt veel moeilijker dan op papier. Niet alleen vanwege alle formele eisen aan dergelijke registers (veel van die "zwarte lijsten" zijn verboden), maar ook omdat het nogal lastig is wanneer er sprake is van oplichting.

Eerder schreef je al dat herhaaldelijke civiele issues tot strafrechtelijke issues zouden moeten leiden. Daarmee geef je blijk het verschil tussen civiel- en strafrecht niet helder te hebben. Zelfs een grote hoeveelheid civiele veroordelingen -die overigens ook nergens in een register terug te vinden zijn- hoeft niet strafrechtelijks in zich te hebben.

Feitelijk biedt de huidige wetgeving allerhande opties om in voorkomende gevallen te acteren. Maar de bottom line is gewoon dat het valt of staat met je gezonde verstand gebruiken. Echte oplichters laten zich immers door al die papieren drempels helemaal niet tegenhouden.
sveldman schreef:
21 dec 2023 14:49
Ook aan jou de vraag: is dit jouw idee van een constructieve bijdrage of een tip? Mocht je zinvolle suggesties hebben, dan zijn die van harte welkom. Ik probeer erachter te komen wat een goede manier zou zijn om een bijdrage te leveren aan het verminderen van dit soort praktijken. Dit is maar een idee.
Dat kan je "niet constructief" noemen, maar ik vind het doorprikken van luchtballonnen anders behóórlijk constructief.

Als je al een oplossing zoekt, zou dat wat mij betreft helemaal aan de voorkant moeten zitten, in de vorm van onderwijs en preventie.

sveldman
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 nov 2023 23:16

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door sveldman »

sveldman schreef:
21 dec 2023 14:45
Ik was in gesprek met Jelmer van Daadkracht Marketing B.V., maar deze heeft tot op heden in het contact met mij de loodgieter juist een hand boven het hoofd gehouden en in onze mailwisseling juist niet aangegeven de medewerking te zullen beëindigen. Hij heeft de loodgieter in kwestie een training omgaan met klanten aangeboden. Ook heeft hij na een kritische mail van mij van een maand geleden over zijn omgang met deze kwestie geen inhoudelijke respons gegeven, maar alleen verwezen naar zijn algemene voorwaarden en geen enkele moeite gedaan om ons verder te ondersteunen. Sinds zijn laatste afhoudende mail, is door hem geen contact meer met ons opgenomen. Hij heeft mijn mailadres en telefoonnummer, maar in plaats van zelf contact op te nemen om naar die passende oplossing te zoeken, post hij hier iets om te doen alsof hij nu, een maand later, toch nog wel actie wil ondernemen. Zijn reactie op dit platform is dan ook niet als oprecht te beschouwen. Hierbij dus een herhaalde waarschuwing t.a.v. loodgieter-nu.nl en vooral Daadkracht Marketing B.V.
*Update n.a.v. contact met de eigenaar vandaag:
Om navraag te doen over zijn reactie heb ik hem vandaag gebeld. In dit telefoongesprek bevestigde hij dat de samenwerking met Aannemer en Loodgietersbedrijf Vis inmiddels beëindigd is en heeft hij aangegeven dat hij meermaals geprobeerd heeft Dhr. Vis aan te moedigen om op mijn mail, waarin ik het onrechtmatig in rekening gebrachte bedrag voor mij moeder terugeis, te reageren. Ook heeft hij vandaag bewijs aangeleverd voor het feit dat mijn moeder bij het bellen van het nummer op loodgieter-nu direct met Aannemer en Loodgietersbedrijf Vis doorverbonden is. Hiermee heeft hij, hoewel hij zelf van mening is geen partij te zijn in de kwestie, zich toch verschillende keren ingespannen om iets met de kwestie te doen.

sveldman
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 nov 2023 23:16

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door sveldman »

Lady1234 schreef:
21 dec 2023 15:03
U zou kunnen beginnen in uw omgeving iedereen op dit fenomeen te wijzen, ze te adviseren consumentenprogramma’s te bekijken. En nooit zomaar op de eerste de beste advertentie in Google te klikken.

Als ieders kringetje “beveiligd” is, stopt de ellende vanzelf.

Maar ook dit is wensdenken van mijn kant en vaak zinloos.
Dit heb ik uiteraard gedaan, maar dank voor de tip.
Lady1234 schreef:
21 dec 2023 15:07
U zit blijkbaar nog niet zolang op dit forum. Als u met rust gelaten wilt worden, moet u geen topic openen.
Klopt. Ik dacht dat ik hier wellicht personen zou treffen, die erin geïnteresseerd zijn gezamenlijk actie te ondernemen.

sveldman
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 nov 2023 23:16

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door sveldman »

Moneyman schreef:
21 dec 2023 15:14
Dat soort registers zijn in het echt veel moeilijker dan op papier. Niet alleen vanwege alle formele eisen aan dergelijke registers (veel van die "zwarte lijsten" zijn verboden), maar ook omdat het nogal lastig is wanneer er sprake is van oplichting.

Eerder schreef je al dat herhaaldelijke civiele issues tot strafrechtelijke issues zouden moeten leiden. Daarmee geef je blijk het verschil tussen civiel- en strafrecht niet helder te hebben. Zelfs een grote hoeveelheid civiele veroordelingen -die overigens ook nergens in een register terug te vinden zijn- hoeft niet strafrechtelijks in zich te hebben.

Feitelijk biedt de huidige wetgeving allerhande opties om in voorkomende gevallen te acteren. Maar de bottom line is gewoon dat het valt of staat met je gezonde verstand gebruiken. Echte oplichters laten zich immers door al die papieren drempels helemaal niet tegenhouden.
sveldman schreef:
21 dec 2023 14:49
Ook aan jou de vraag: is dit jouw idee van een constructieve bijdrage of een tip? Mocht je zinvolle suggesties hebben, dan zijn die van harte welkom. Ik probeer erachter te komen wat een goede manier zou zijn om een bijdrage te leveren aan het verminderen van dit soort praktijken. Dit is maar een idee.
Dat kan je "niet constructief" noemen, maar ik vind het doorprikken van luchtballonnen anders behóórlijk constructief.

Als je al een oplossing zoekt, zou dat wat mij betreft helemaal aan de voorkant moeten zitten, in de vorm van onderwijs en preventie.
Het doorprikken van luchtballonnen is per definitie niet constructief, maar kan inderdaad wel zinvol zijn.
Het klopt dat ik het verschil tussen civiel- en strafrecht lastig vind. Ik dacht dat hij herhaaldelijke facilitatie van oneerlijke handelspraktijken er wellicht sprake zou kunnen zijn van oplichting, dat wel onder het strafrecht valt, maar wellicht is dit ten onrechte.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En u gelooft blijkbaar ook nog in de sprookjes die dat bedrijf op uw mouw speldt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sveldman schreef:
21 dec 2023 19:14
*Update n.a.v. contact met de eigenaar vandaag:
Om navraag te doen over zijn reactie heb ik hem vandaag gebeld. In dit telefoongesprek bevestigde hij dat de samenwerking met Aannemer en Loodgietersbedrijf Vis inmiddels beëindigd is en heeft hij aangegeven dat hij meermaals geprobeerd heeft Dhr. Vis aan te moedigen om op mijn mail, waarin ik het onrechtmatig in rekening gebrachte bedrag voor mij moeder terugeis, te reageren. Ook heeft hij vandaag bewijs aangeleverd voor het feit dat mijn moeder bij het bellen van het nummer op loodgieter-nu direct met Aannemer en Loodgietersbedrijf Vis doorverbonden is. Hiermee heeft hij, hoewel hij zelf van mening is geen partij te zijn in de kwestie, zich toch verschillende keren ingespannen om iets met de kwestie te doen.
Voor sprookjes moet je in Kaatsheuvel zijn. Het doel van dergelijke bedrijven is geld binnen halen en de klant daarna afpoeieren. En zo ook weer hier.

sveldman schreef:
21 dec 2023 19:22
Ik dacht dat ik hier wellicht personen zou treffen, die erin geïnteresseerd zijn gezamenlijk actie te ondernemen.
Maar dan moet er wel actie te ondernemen kunnen zijn. En aangezien het nog niemand in al die jaren gelukt is om dergelijke bedrijfjes een halt toe te roepen, hoe denkt u dan dat het wel zou kunnen? Zo lang er vraag is is er aanbod. Waar ligt dan de bal? Precies, bij de consument. Waarom gaan winkelketens failliet? Omdat de klant er niet meer komt. Hoe kan je malafide bedrijven laten uitsterven? Juist, door er niet meer te komen. Het is duur leergeld, maar als je blind een bedrijf laat komen en al jarenlang niets meekrijgt van wat er buiten de deur gebeurd, dan blijft leergeld als enige over.

sveldman
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 nov 2023 23:16

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door sveldman »

Lady1234 schreef:
21 dec 2023 20:03
En u gelooft blijkbaar ook nog in de sprookjes die dat bedrijf op uw mouw speldt.
Wel goed lezen alsjeblieft. Waar schrijf ik precies dat ik het geloof? Dat is jouw interpretatie. Ik doe verslag van wat er gezegd en gedaan is.

sveldman
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 nov 2023 23:16

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door sveldman »

NeoDutchio schreef:
21 dec 2023 20:41
Het doel van dergelijke bedrijven is geld binnen halen en de klant daarna afpoeieren. En zo ook weer hier.
Dat ben ik helemaal met je eens.
NeoDutchio schreef:
21 dec 2023 20:41
Maar dan moet er wel actie te ondernemen kunnen zijn. En aangezien het nog niemand in al die jaren gelukt is om dergelijke bedrijfjes een halt toe te roepen, hoe denkt u dan dat het wel zou kunnen? Zo lang er vraag is is er aanbod. Waar ligt dan de bal? Precies, bij de consument. Waarom gaan winkelketens failliet? Omdat de klant er niet meer komt. Hoe kan je malafide bedrijven laten uitsterven? Juist, door er niet meer te komen. Het is duur leergeld, maar als je blind een bedrijf laat komen en al jarenlang niets meekrijgt van wat er buiten de deur gebeurd, dan blijft leergeld als enige over.
Duidelijk niet met hulp van jou, want jij bent van mening dat de bal alleen maar bij de consument ligt en dat is uiteraard aan jou. Een prettige avond nog.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kan mij best voorstellen dat u pislink bent dat uw moeder zo in de veiling is genomen.

Maar wat moeten we met het verslag van wat er gezegd is? U begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat dat het hele verdienmodel van die organisatie met zogenaamde vakmensen is.

Dus u richt uw pijlen vol gramschap op de verkeerden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door Jablan »

sveldman schreef:
21 dec 2023 14:41
Ik probeer erachter te komen wat een goede manier zou zijn om een bijdrage te leveren aan het verminderen van dit soort praktijken. Goede suggesties daarvoor zijn zeer welkom.
Een top drie:
- Je voorbereiden door alvast rond te kijken naar betrouwbare loodgieters / slotenmakers / elektriciens. Voor het geval dat.
- Waarschuwen
- Blijven aankaarten bij deze site, consumentenbond, acm, politici, zodat er een lobby op gang komt, waardoor de bedrijven achter Facebook, zoekmachine, TikTok moeten betalen voor malafide advertenties.

Schox
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2024 14:52

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door Schox »

sveldman schreef:
21 dec 2023 14:45

*Update n.a.v. contact met de eigenaar vandaag:
Om navraag te doen over zijn reactie heb ik hem vandaag gebeld. In dit telefoongesprek bevestigde hij dat de samenwerking met Aannemer en Loodgietersbedrijf Vis inmiddels beëindigd is en heeft hij aangegeven dat hij meermaals geprobeerd heeft Dhr. Vis aan te moedigen om op mijn mail, waarin ik het onrechtmatig in rekening gebrachte bedrag voor mij moeder terugeis, te reageren. Ook heeft hij vandaag bewijs aangeleverd voor het feit dat mijn moeder bij het bellen van het nummer op loodgieter-nu direct met Aannemer en Loodgietersbedrijf Vis doorverbonden is. Hiermee heeft hij, hoewel hij zelf van mening is geen partij te zijn in de kwestie, zich toch verschillende keren ingespannen om iets met de kwestie te doen.
Hoi sveldman,
Vervelend verhaal! Toevallig ben ik afgelopen oktober ook door Aannemer en Loodgietersbedrijf Vis opgelicht (oneerlijke handelspraktijken). Hij heeft op mijn ingebrekestellingsbrief niet gereageerd, dus ik ben nu bezig met een dagvaarding opstellen om naar de kantonrechter te gaan. Stuur maar een PB als je eventueel als je denkt elkaar te kunnen helpen deze man voor het gerecht te brengen. Volgens mij verschuilt hij zich achter meerdere websites, maar recentelijk heeft hij zijn bedrijf (en website) op Google Maps geplaatst, dus een goed moment om slechte recensies erop te gooien (https://maps.app.goo.gl/wCcqFqv9c15c8ZM88)! Verder adverteert hij zichzelf ook op de volgende website: https://perfect-loodgieter.nl/rioolserv ... -meerkerk/
Laatst gewijzigd door Schox op 03 apr 2024 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Vader Jacob
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mei 2023 08:48

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door Vader Jacob »

Daadkracht is een lead generator die leads verkoopt aan bedrijven. Zij hebben geen connectie met welk loodgietersbedrijf dan ook.
U vraagt aan. De lead wordt verkocht en u doet zaken met het bedrijf. Niet met Daadkracht.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Oproep: ook slechte ervaring met loodgieter-nu en/of Daadkracht Marketing B.V.?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Vader Jacob schreef:
17 apr 2024 08:12
Daadkracht is een lead generator die leads verkoopt aan bedrijven. Zij hebben geen connectie met welk loodgietersbedrijf dan ook.
U vraagt aan. De lead wordt verkocht en u doet zaken met het bedrijf. Niet met Daadkracht.
Dat vind ik iets te makkelijk. Daadkracht construeert een website om mensen te lokken die op zoek zijn naar een loodgieter. Op die website worden garanties afgegeven:
Wij staan voor vakmanschap en kwaliteit
Zoals gezegd zijn wij zeer bedreven in het uitvoeren van bijna installatiewerkzaamheden
Indien u een offerte aanvraagt bij Loodgieter Nu dan bent u verzekerd van een vakkundig loodgietersbedrijf.
Dit houdt in dat de installateur actief gecontroleerd worden op de bedrijfsvoering en het geleverde werk..
Bovendien bewijst iedere aangesloten loodgieter dat vakmanschap niet ten koste hoeft te gaan van een scherpe prijs!


Op basis van dergelijke claims wordt een consument overtuigd om via loodgieter.nu een loodgieter in te huren.

Als die loodgieter dan helemaal geen kwaliteit blijkt te leveren en ook nog eens extreem hoge tarieven rekent, dan mag je dat Daadkracht wel degelijk aanrekenen. Zij waren een onmisbare schakel om de klant te overtuigen om in zee te gaan met de aanbevolen loodgieter.

Plaats reactie