Parketvloer restaurateur komt afspraken niet na.

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
J. Bosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2021 07:11

Parketvloer restaurateur komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door J. Bosch »

Sinds september wonen mijn vriend en ik in een nieuw huis en wij willen het graag opknappen. De zeer oude parketvloer wilden wij als eerst aanpakken, dus heeft mijn vriend iemand gevonden via Werkspot die claimde dat hij in staat was om de vloer te schuren en te lakken voor ons.

Helaas heeft mijn vriend de grote fout gemaakt om deze meneer te betalen voordat hij zijn werk heeft verricht. Dat gebeurde op 17 september (zie de bijlage).

Vrijwel meteen daarna kregen we te horen dat hij zijn been had gebroken. Zeer vervelend voor hem, maar ik vertrouwde het totaal niet. Daarna heeft hij tot 4 november nauwelijks gereageerd op onze mails en heeft hij tot nu toe nog geen enkele keer zijn telefoon opgenomen. Ik geloof dat bellen wel mogelijk is met een gebroken been…
Op 4 november was ik er klaar mee en heb ik een zeer duidelijke mail naar zijn persoonlijke e-mailadres gestuurd en toen kreeg ik meteen een whatsapp bericht. Zeer doorzichtig! Na een moeizaam gesprek hebben we 8 december afgesproken, maar je raadt het al; dat werd vlak voor die datum uitgesteld door hem. Nu zou het 20 december worden.

Herinnering: er gaat geen enkele communicatie van hem uit!

Gisteren vroeg ik me af of hij daadwerkelijk zou komen, dus vroeg ik hoe laat hij vandaag, 20-12-2021, zou komen….

Hij zou mij bellen zodra hij meer informatie had over de levering van de lak/olie. Uiteraard ben ik niet gebeld!

Ik word er helemaal gek van en wil niets meer met hem te maken hebben. Mijn vraag luidt: Hoe krijgen wij ons geld terug? Een deurwaarder op hem af sturen? Een ingebrekestelling sturen? Voor de rechter slepen? Wat is de beste optie?

Uiteraard heb ik geen zin in een conflict met zo’n onbetrouwbaar iemand. Misschien stuurt hij z’n vage vrienden wel op ons af. Ik heb er geen fijn gevoel bij.

Wat is uw advies?


Bedankt voor het lezen.
Bijlagen
BDE009B4-1B6B-4E2D-AE72-8AF03B1B077C.jpeg
(49.17 KiB) 2755 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Parketvloer restaurateur komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door Sira »

Een vakman met goedlopend bedrijf gaat niet op Werkspot adverteren. Voor het vakkundig restaureren van de vloer had u een vakman moeten zoeken. Of heeft u deze man gekozen vanwege de prijs? Dan kan goedkoop uiteindelijk duurkoop worden.

Neem contact op met Werkspot.

haaluwrecht
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2021 13:21

Re: Parketvloer restaurateur komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door haaluwrecht »

Helaas blijven dit soort ondernemers bestaan. Ik zou dit tot op de bodem uitzoeken en deze persoon het betaalde geld terug laten betalen. Alle succes met de te maken stappen, en 1 tip laat nooit los.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Parketvloer restaurateur komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met Werkspot. Zo verkom je dat meer slachtoffers vallen.

Heb je een rechtsbijstandverzekering, neem dan met hun contact op.

Zonder rechtsbijstandverzekering neem contact op met www.juridischloket.nl of www.eigenhuis.nl/juridisch-advies voor advies.

Stuur eerst een ingebrekestelling. Op www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ ... estelling/ (en diverse andere sites) staat een voorbeeldbrief. Geef hem 6 weken de tijd om alsnog alle werkzaamheden uit te voeren.

Vraag na deze 6 weken je geld terug. Als de tegenpartij dat niet doet zal je een rechtzaak moeten starten. Een deurwaarder stuur een dagvaarding aan de tegenpartij.

Na de uitspraak van de rechter ga je terug naar de deurwaarder, die doet zijn best om geld op te halen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Parketvloer restaurateur komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik zou de 6 weken flink inkorten naar 2 weken en eraan toevoegen, dat de man uit zichzelf contact opneemt om de afspraken te bevestigen, wijzigingen door te geven etc, zodat hij wel moet reageren en dat ook blijft doen totdat het werk gedaan is.

HandigeHarrie
Berichten: 1389
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Parketvloer restaurateur komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ietsje off topic, maar er is hierboven al goed advies gegeven. Ik zou oud parket niet laten lakken, maar in de was zetten. Er is tegenwoordig heel goede was te krijgen en dan kan je het daarna zelf regelmatig bijwerken bij de delen die dat nodig hebben.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Parketvloer restaurateur komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zou m inderdaad niet lakken maar in de blanke was zetten, dat is makkelijker te onderhouden dan lak.

Als je veel onderhoud wil hebben moet je het beslist zo doen .

Hoeveel vierkante meter is de te schuren oppervlakte ?.

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Parketvloer restaurateur komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

In gebreken stellen eerst: maar dan altijd schriftelijk. (zoek brief voor de juiste gegevens) Een haalbare tijd, dit is niet 2 weken. Het product kan door deze C..... A achterblijven. Want dit is ook altijd de zin. Omdat het huppelepup C ..... A is wordt het niet op tijd geleverd of zijn er zieken bij de verkoper, fabriek of.
Te vroeg betaald is inderdaad waar ..... maar als mens wil je geen schulden en wil je ook eerlijk zijn en geen wanbetaler.
De € terug krijgen hangt weer van de goedwil van deze persoon af.
Het is ook niet even opschuren, het is echt vakwerk. Verkeerd gedaan is onherstelbaar. Toch moest dit niet lukken ga ZEKER naar een echte vakman kijken en bekijken. Het hoe en wat !!!!! Parket is een levend produkt, d.i. NOOIT HETZELFDE. Dus kies een goede vakman. Een tip waar je dan ook jaren plezier en fier op bent.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Parketvloer restaurateur komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door gosewijn »

Waarom zou deze parketman geen vakman zijn ?. Parket is een levend produkt""" heb het nog nooit de deur uit zien wandelen

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Parketvloer restaurateur komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door Jablan »

Noël Maesen schreef:
20 dec 2021 17:07
Een haalbare tijd, dit is niet 2 weken. [...] De € terug krijgen hangt weer van de goedwil van deze persoon af.
De 2 weken termijn is in de eerste plaats bedoeld om de druk stevig op te voeren. Deze vakman heeft overduidelijk een zwakke plek: tijdmanagement. Met een korte termijn - meneer heeft alle kansen en tijd gehad om de klus goed in te plannen - haal je hem uit zijn comfort zone en krijg je er sneller beweging in.

Het geld terughalen is geen kwestie van goede wil. De man werkt volgens de voorwaarden van Werkspot en om nieuwe klanten binnen te halen, heeft hij die organisatie nodig. Ontbinden met een termijn waarbinnen de betaling teruggestort moet zijn (met creditfactuur), zal het geld terug brengen.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Parketvloer restaurateur komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Seinhuis schreef:
20 dec 2021 14:04
Heb je een rechtsbijstandverzekering, neem dan met hun contact op.
Hou daarbij rekening met de ervaringen met dit soort bedrijven, o.a. te vinden door in dit forum te zoeken op 'rechtsbijstandverzekeringen'.
Laatstelijk: verzekeraars-f31/achmea-rechtsbijstandv ... l#p2862640

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Parketvloer restaurateur komt afspraken niet na.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Morganlefay schreef:
20 dec 2021 15:28
Inderdaad Werkspot en de RB inlichten.
Verder ben ik blij te lezen dat een oude parketvloer wordt opgeknapt.
Zie veel kaalslag om mij heen.
Zou m inderdaad niet lakken maar in de blanke was zetten, dat is makkelijker te onderhouden dan lak.
Of in de olie. Heel makkelijk met onderhoud. Als er een kale plek of kras mocht zijn dan kun je die schoonmaken (kan zelfs ook met een schuurspons), nieuwe olie erop, uitwrijven met doek of keukenrol en klaar. Doe het zo al ruim 10 jaar en de vloer ziet er nog perfect uit.

Gesloten