Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door krezie herrie »

Tie wrap? Bind bandjes.

Willempie_54
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2022 16:58

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door Willempie_54 »

Dit is hooguit toegestaan als tijdelijke bevestiging. Definitieve opbouw buis voor elektrische installaties moet degelijk met hiervoor bestemde zadels of beugels aan de bouwkundige construktie zoals een muur, plafond, kolom, balk, etc. worden gemonteerd.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door de auditu »

Bindbandjes. :)

krezie herrie
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door krezie herrie »

Willempie_54 schreef:
28 feb 2022 17:06
Dit is hooguit toegestaan als tijdelijke bevestiging. Definitieve opbouw buis voor elektrische installaties moet degelijk met hiervoor bestemde zadels of beugels aan de bouwkundige construktie zoals een muur, plafond, kolom, balk, etc. worden gemonteerd.
Net als de afvoer waar de hafdoos op vast gezet is....

Verhoef1954
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 feb 2022 17:55

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door Verhoef1954 »

Die prutser aanspreken op zijn amateurisme. Waarschijnlijk geen nederlands installateur. M.a.w. die kennen de norm NEN 1010 en NEN 3140 niet.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

16again schreef:
27 feb 2022 23:19
thecure schreef:
27 feb 2022 20:43
crazyme schreef:
27 feb 2022 20:40
Die perilex op deze manier gemonteerd kan niet heel veel kwaad. Zon stekker haal je er eigenlijk nooit uit en de tegels houd je zo heel
Volgens nen1010 mag het gewoon niet. ...
Maar NEN1010 is een norm , geen wet.
Die TyWraps is vooral quick 'n dirty, maar niet direct gevaarlijk.
Terwijl ik gruwel van het natte stopcontact, het is wachten tot de aardlek zijn werk doet.
Ja, voor de juridische mierenneukers heb je helemaal gelijk. Maar zullen we techniek overlaten aan ingenieurs? Die hebben daar iets meer verstand van.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou ben ik geen ingenieur, en zeker geen ***********, maar als een installateur bij mij zulk werk zou leveren, wees ik hem zonder betaling de deur. Het is gewoon geknoei.

Ook zou ik een loodgieter bellen om de kraan te repareren of te vervangen. Die mag helemaal niet lekken.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel apart, die sterretjes bij mij.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bij bij vloeken, bepaalde woorden en bepaalde namen (bijv. J6) wordt dat woord automatisch vervangen door *****

WildOrchid67
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2013 22:25

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door WildOrchid67 »

Ik mag dan wel geen prof zijn maar elektra en water mogen nooit onder elkaar en of nabij elkaar. Ik als vrouwelijke klusser weet dit. En dit is al sinds begin jaren 70 zo. Net als dat gas en elektra niet bij elkaar mag.
En dit is wat mij betreft ducktape amateur. Dit is absoluut niet door een prof gedaan! Ik zou dit zelf zo never nooit hebben gedaan. Ik zou deze man niet eens vragen het in orde te maken ik zou een erkend installateur dit laten herstellen op de correcte veilige manier.
Zo heb ik hier in huis een dubbele stopcontact verwijdert omdat deze 1 niet geaard was en 2 vlak naast de waterkraan was gemonteerd en vlak langs de gasleiding liep. Ook zon ducktape monteur van de woningbouw die dat had gerealiseerd en dat was niet het enigste wat ik aan amateur aansluitingen vond.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

juliomariner schreef:
28 feb 2022 22:07
Bij bij vloeken, bepaalde woorden en bepaalde namen (bijv. J6) wordt dat woord automatisch vervangen door *****
Maar niet bij @peterenz.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door de auditu »

Lady1234 schreef:
01 mar 2022 00:04
juliomariner schreef:
28 feb 2022 22:07
Bij bij vloeken, bepaalde woorden en bepaalde namen (bijv. J6) wordt dat woord automatisch vervangen door *****
Maar niet bij @peterenz.
De wegen van de moderatie zijn soms ondoorgrondelijk. :(

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

juliomariner schreef:
28 feb 2022 16:24
Ik zou ook even een WCD is de douchecel laten aanleggen. Altijd makkelijk met scheren. [sarcasme uit]
dat mag tegenwoordig gewoon!

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
28 feb 2022 21:30
Heel apart, die sterretjes bij mij.
Ik was al heel benieuwd wat jij wilde zeggen. Ik ben niet gewend dat jouw teksten gecensureerd moeten worden :wink:

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door 16again »

Methusalah schreef:
28 feb 2022 16:27
Geen inhoudelijke opmerking maar, alsjeblieft, tyraps?

Tie wraps :roll:
TY-rap is de naam van het fabricaat Thomas & Betts en staat ook op de bandjes

BenDik
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2022 08:26

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door BenDik »

Ik zie hier een hoop dingen die niet kloppen, een Perilex wcd voor een koffiezet apparaat wie verzint dit...
Perilex wandcontact dozen zijn bedoelt om elektrische apparaten aan te sluiten die een groter vermogen opnemen dan 3600 Watt.
Ze worden gebruikt in zowel de groot alsmede de kleinkeuken ( particulier ) om apparaten aan te sluiten op 380, 3 x 220 of 2x 220 Volt. Dit afhankelijk van het soort en type apparaat, in de particuliere sector is dit vaak 2 x 220 Volt, dwz men plaatst een dubbele 16A zekeringautomaat in de groepenkast. Zo kan deze aansluiting maximaal 2x 16 x 220 = 7040 is 7kWatt leveren en dat is voldoende voor een elektrische kookplaat.
Wat de bevestiging betreft die moet deugdelijk zijn, Perilex inbouwdoos in de afgewerkte muur of opbouw met een muurplaat er achter. T-raps zijn not done, op deze manier kunnen aansluitdraden losraken bij het uitnemen van de stekker en letsel, sluiting en/of brand veroorzaken.
Wat de NEN1010 betreft die is al die jaren in de basis het zelfde gebleven ( veiligheid en uniformiteit ) alles wat er door de jaren heen is en nog veranderd word door middel van NEN bladen aan installateurs aangeboden.
Dat er onder deze installateur een hoop knoeiers en knutselaars zitten, is algemeen bekend.

BenDik
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2022 08:26

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door BenDik »

Enige uitzondering op 2 groepen in een buisleiding, is een kookgroep automaat die met een schakelaar alles spanningsloos maakt.

BenDik
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2022 08:26

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door BenDik »

juliomariner schreef:
28 feb 2022 16:24
Ik zou ook even een WCD is de douchecel laten aanleggen. Altijd makkelijk met scheren. [sarcasme uit]
Dat mag hoor... als je het maar in zone 2 doet en geaard....

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door de auditu »

16again schreef:
01 mar 2022 09:21
Methusalah schreef:
28 feb 2022 16:27
Geen inhoudelijke opmerking maar, alsjeblieft, tyraps?

Tie wraps :roll:
TY-rap is de naam van het fabricaat Thomas & Betts en staat ook op de bandjes
Zoals een verstelbare moersleutel altijd een Baco genoemd wordt en iets met breekmesjes altijd een Stanleymes?

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door Erthanax »

de auditu schreef:
01 mar 2022 12:11
Zoals een verstelbare moersleutel altijd een Baco genoemd wordt en iets met breekmesjes altijd een Stanleymes?
Met dien verstande dat een baco een cocktail is en een bahco een verstelbare moersleutel, al dan niet van het merk Bahco. :wink:

Gesloten