Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
01 mar 2022 15:51
Op de contactdoos zelf zijn geen bevestigingsgaten te zien en kan dus niet met schroeven aan de muur bevestigd worden
Die gaten zitten ongetwijfeld binnenin

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door de auditu »

Erthanax schreef:
01 mar 2022 14:58
de auditu schreef:
01 mar 2022 12:11
Zoals een verstelbare moersleutel altijd een Baco genoemd wordt en iets met breekmesjes altijd een Stanleymes?
Met dien verstande dat een baco een cocktail is en een bahco een verstelbare moersleutel, al dan niet van het merk Bahco. :wink:
Ik zag ook al iets vreemds aan dat woord. :D

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door Jablan »

snuffel1 schreef:
01 mar 2022 15:51
Ik heb de foto van de perilex contactdoos uitvergroot en zie toch iets want het lijkt er op dat de contactdoos met dubbelzijdige plaktape op een tegel is vastgeplakt. Als er een goede kwaliteit plaktape is gebruikt dan moet veel kracht op de contactdoos zelf uitgeoefend worden voordat die van de tegel los raakt.
Nog een keer gekeken en je hebt gelijk: de pijp eindigt in een lasdoos (schakeldoos/verdeeldoos) en de perilex aansluiting is daar weer op gezet.

De lasdoos zit met redelijk dunne dubbelzijdig tape vast aan de muur. Kwaliteit gemiddeld tot slecht.

In mijn ogen blijft het prutswerk.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door Jablan »

Een gat in een tegel boren is niet zo moeilijk. Eerst tape (papier/plastic) op de tegel plakken, dan met de goede boor rustig, kalm op de goede plek toeslaan. Boormachine het werk laten doen, niet te veel druk erop zetten.

Vroeger deed ik dit nooit, een keer met een vakman in de buurt geprobeerd, goede uitleg gekregen en tegenwoordig zijn dit soort dingen in een handomdraai gedaan. ;)


PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Perilex vastgemaakt aan waterafvoer, kan dit?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Morganlefay schreef:
01 mar 2022 16:25
Erthanax schreef:
01 mar 2022 14:58
de auditu schreef:
01 mar 2022 12:11
Zoals een verstelbare moersleutel altijd een Baco genoemd wordt en iets met breekmesjes altijd een Stanleymes?
Met dien verstande dat een baco een cocktail is en een bahco een verstelbare moersleutel, al dan niet van het merk Bahco. :wink:
Oke ik noem zo'n ding een Engelse sleutel :D
De cocktail of de verstelbare moersleutel? :-)

Gesloten