Slechte ervaring levering zonnepanelen met Zon Advies Nederland. Wie heeft ook deze ervaring?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
GerJacootje
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2022 11:39

Slechte ervaring levering zonnepanelen met Zon Advies Nederland. Wie heeft ook deze ervaring?

Ongelezen bericht door GerJacootje »

In april 2022 kwam ik, op aanbeveling van de VasteLastenBond, in contact met Zon Advies Nederland.
Zon Advies Nederland zou, volgens afspraak 15 april 2022, 7 zonnepanelen plaatsen op mijn dak. 2x ingemeten (waarvan slechts 1x echt op het dak) en legplan gemaakt. De installatiedatum werd eindeloos uitgesteld tot 21 oktober 2022. Toen constateerde het ingehuurde installatieteam, dat de zonnepanelen niet passen, dus niet geschikt zijn voor mijn dak!

De verwachting was snel iets te horen van Zon Advies. Maar nee, hoor. Zelf de "adviseur" (het 1e contact) 2x gebeld. Beloofde terug te bellen, niet gebeurd. Zon Advies heeft tot dusver geen oplossing geboden. Zij reageren niet en communiceren slecht met de klant.
Alles is al betaald.... Stom, maar ik was te goed van vertrouwen.
7 november 2022 aangetekende brief "ingebrekestelling" naar Zon Advies gestuurd. Gevraagd uiterlijk binnen 2 weken om een oplossing, plaatsen van geschikte, passende zonnepanelen. Of anders geld terug. Tot dusver nog geen enkele reactie van Zon Advies Nederland.

Wie heeft ook slechte ervaringen met Zon Advies Nederland?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Slechte ervaring levering zonnepanelen met Zon Advies Nederland. Wie heeft ook deze ervaring?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Geen ervaring mee.

U heeft al een ingebrekestelling gestuurd. Indien u geen antwoord krijgt of er geen oplossing komt neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor vervolgstappen.

De Vastelastenbond
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2022 13:52

Re: Slechte ervaring levering zonnepanelen met Zon Advies Nederland. Wie heeft ook deze ervaring?

Ongelezen bericht door De Vastelastenbond »

Wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over Zon Advies Nederland. U kunt uw klacht bij ons kwijt en wij gaan u ondersteunen bij deze vervelende situatie. Kunt u ons bellen of mailen? We hebben uw gegevens nodig om met u een goede oplossing te zoeken.

GerJacootje
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2022 11:39

Re: Slechte ervaring levering zonnepanelen met Zon Advies Nederland. Wie heeft ook deze ervaring?

Ongelezen bericht door GerJacootje »

Vervolg: Na aangetekende brieven "ingebrekestelling" en "ontbinden overeenkomst en geld terug", uiteindelijk, 2 maanden later, bericht van Zon Advies Nederland. Willen "meewerken" aan ontbinding en "uit coulance" geld terug geven, onder voorwaarde dat ik een afkoopsom betaal of andere (wel juiste, passende?) zonnepanelen laat plaatsen.
Kortom: Zon Advies Nederland heeft geen enkele prestatie geleverd en weigert je geld terug te betalen! Bovendien draai je, als klant, financieel op voor de door hun gemaakte fouten en missers.
Mijn advies: GA NOOIT IN ZEE MET ZON ADVIES NEDERLAND!!!

leodeman
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2023 19:29

Re: Slechte ervaring levering zonnepanelen met Zon Advies Nederland. Wie heeft ook deze ervaring?

Ongelezen bericht door leodeman »

Ook ik heb een hele slechte ervaring met Zonadviesnederlandbv
Ik ben al sinds augustus 2022 bezig om mijn klacht opgelost te krijgen telkenmale bijna wekelijks gebeld en gemaild iedere x andere smoezen van de klantenservice dan is het enorm druk dan weer heeft men geen personeel voorhanden dan is het weer het materiaal is moeilijk leverbaar dan is men weer niet op de hoogte van het feit welke klacht ik gemeld heb.
Men is 1 x bij mij op huisbezoek geweest 2 monteurs in een busje van ZonAdviesNederland bleven op de parkeerplaats naast mijn woning staan en toen begon het te miezeren/regenen op 24 februari van dit jaar, ik heb de monteurs aangesproken of men nog wat ging doen om mijn klacht op te lossen en ik kreeg ten antwoord wij gaan even naar de bouwmarkt om een bitje te halen we zijn zo terug men is nooit meer teruggekomen!!
Mijn melding betreft 1 van de in totaal 15 stuks zonnepanelen op mijn dak blijft in productie achter paneel 1.013 ik heb begrepen van de klantenservice dat een optimizer en het paneel vervangen dienen te worden om dit op te lossen echter ik ben nu bijna 1 jaar bezig met bellen en mailen maar men komt gewoon niet om dit op te lossen, terwijl ik beschik over garantie ten aanzien van de door ZonAdviesNederland aangebrachte installatie op mijn woning!
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jul 2023 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Stonden persoonsgegevens in

MartijnVanWin
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2023 08:57

Re: Slechte ervaring levering zonnepanelen met Zon Advies Nederland. Wie heeft ook deze ervaring?

Ongelezen bericht door MartijnVanWin »

Zeer slechte service en pas op met je geld!

De plaatsing van de panelen is 2x last minute op de voorafgaande dag afgezegd via een appje. Vervolgens moet je er zelf achteraan om een nieuwe afspraak te krijgen. De plaatsing heeft ook nog eens 6 maanden vertraging gehad. Nu al ruim 2 maanden bezig om mijn Friends for Friends bonus (aandragen nieuwe klanten) te krijgen. Meermaals gebeld en steeds smoesjes: “het ligt bij de directie”. In het laatste zoveelste telefoontje hierover, liet men zich ontvallen dat men in zwaar weer zit vanwege de fors afgenomen vraag naar zonnepanelen. Pas dus heel goed op of en hoeveel je gaat aanbetalen. De zelfstandige adviseur (externe ZZP’er) heeft steeds maximaal geprobeerd om de fouten van Zonadvies Nederland op te lossen. Ik ben bang dat ik naar mijn centen kan fluiten, ik zal geen kennissen etc meer aandragen, bang dat het misgaat of dat ze hun geld kwijtraken. Kijk verder, dit bedrijf beter overslaan.

Zonhopeloos
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2024 15:41

Re: Slechte ervaring levering zonnepanelen met Zon Advies Nederland. Wie heeft ook deze ervaring?

Ongelezen bericht door Zonhopeloos »

Ga nooit met dit bedrijf in zee.
Er komt een aardige vertegenwoordiger langs en je tekent een contract. Maar dan begint de ellende!!!!!!
Levering heeft maanden gewacht en vervolgens thuisgebleven voor plaatsen, maar er verscheen niemand! Zlef erachteraan moeten gaan en uiteindelijk geplaatst. En dan=>
Niemand op kantoor weet iets, iedereen verwijst naar een ander behalve als je aanzegt niet te betalen dan wordt er gedreigd. Nu wacht ik al maanden ( vanaf juli 2023) op de afhandeling van hun 'Friend4U 'actie , waarbij de tipgever
€ 200,- zal ontvangen. Dit is tot op heden nog steeds niet uitgevoerd. Ondanks een 10 tal mails en diverse telefoontjes. iedere keer een andere smoes. Dramatisch

Plaats reactie