Verplichte servicekosten bij een nieuwe cv ketel met garantie?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Verplichte servicekosten bij een nieuwe cv ketel met garantie?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

HandigeHarrie schreef:
23 okt 2023 13:44
Mijn vermoeden is dat gedwongen winkelnering verboden is.
Dus het zou mogelijk moeten zijn om terug te mailen: daarin de offerte accepteren voor zover het de installatie van de cv-ketel betreft, zonder het service-abonnement af te nemen. Eventueel erbij zetten dat ze voor de onderhoudsbeurt na 1,5 à 2 jaar een offerte kunnen sturen.
Onzin, er bestaat geen recht een offerte op te knippen ook al noem je het "gedwongen winkelnering", wat ook nog eens het verkeerde begrip is.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Verplichte servicekosten bij een nieuwe cv ketel met garantie?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Nevyn schreef:
23 okt 2023 13:57
Denk dat de titel een beetje verkeerd is gekozen.
Toen ik achter mijn nieuwe ketel aanging, heb ik Essent , Feenstra laten langs komen voor een advies.
Ook heb ik via de advertenties in het blad van VEH een offerte aangevraagd.
Ik kon bij alle aanbieders, de ketel kopen zonder contract.
Alleen betaal je dan een hogere prijs.
D.m.v. het nemen van een contract, kreeg ik ketel goedkoper.
Eigenlijk lood om oud ijzer , de prijs is met contract even hoog, dit betaal je alleen in 2 jaar aan dat contract en het voordeel van het bedrijf, ze hebben je binnen.
Daarom heb ik (zoals al eerder geschreven) een Vaillant ketel bij de ketelboer in de stad gekocht, kreeg ook nog 100 euro terug van Vaillant .
De ketel boer maakt om de 1,5 jaar keurig een afspraak voor onderhoud, betaal dan ook alleen de daadwerkelijke kosten, geen voorrijkosten
Dus niks verplicht, ook niet bij de grote bedrijven, je moet alleen even mondig zijn tijdens zo'n verkoop gesprek.
Idem bij mij bij de firma HW in Numansdorp. Ketel is overigens zojuist door hen geïnstalleerd. Maandelijks abonnement vanaf dag installatie € 10,95 per maand. Daarbij € 100,00 korting op de aankoopprijs. Zo bezien heb ik de eerste 11 maanden dat onderhoudscontract dus gratis.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verplichte servicekosten bij een nieuwe cv ketel met garantie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Negen maanden “gratis”.

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Verplichte servicekosten bij een nieuwe cv ketel met garantie?

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Pas een nieuwe cv ketel van Remeha aangeschaft met een warmtepomp één maal in de 2 jaar een onderhoud beurt voor één bedrag. Maandelijks wordt er niets gerekend.. Maandelijks een bedrag betalen vind ik vreemd.

Plaats reactie