Verschrikkelijke ervaring plaatsing zonnepanelen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
LUY
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2022 09:26

Verschrikkelijke ervaring plaatsing zonnepanelen

Ongelezen bericht door LUY »

Op de huis en energiebeurs vorig jaar ben ik in contact gekomen met BonGo Solar. Na een leuk gesprek besloten dat na ik verhuisd zou zijn ik zonnepanelen kon laten plaatsen.

In december heb ik de sleutels van de nieuwe woning ontvangen en in januari heb ik contact opgenomen en is er een plan opgesteld. & januari heb ik de offerte ontvangen en direct getekend. Bevestiging komt binnen, 4 weken zou het hele proces duren.
Alleen een dak schouwing was nodig i.v.m. de leeftijd van ons huis. Ze konden helaas alleen maar door de weeks en ondanks dat ik elke vrijdag thuis zit, hebben we toch enkele maanden moeten wachten. Naja prima, het gebeurt.. Tijdens het bezoek zijn ze echter niet op het dak geweest... Heb je daar al die tijd op zitten wachten.

Na de dak schouwing zou ik een bericht binnen een paar dagen ontvangen over de plaatsing. Het bericht dat binnen kwam had helaas niets met deze plaatsing te maken... De panelen die ik had besteld waren niet meer verkrijgbaar. Hoppa dat kost dan €2000 extra! Geen uitleg en niet meer dan 3 zinnen aan mail. Na heel wat gedoe en heen en weer bellen hebben we alsnog een offerte op maat ontvangen. Hopelijk zou het hierna een keer klaar zijn.

27 april zou de dag zijn, de dag dat de panelen er eindelijk op geplaatst zouden worden. Een dag van te voren krijgen we een mailtje, de panelen kunnen toch niet geplaatst worden. Geen uitleg, alles weer lekker kort en krachtig. Weer veel bellen, weer veel gedoe. Het zou 2 tot 3 weken extra duren.

Vandaag is het 13-06. Al weken bel ik ze en al weken krijg ik te horen dat ik wordt teruggebeld, maar dit gebeurt niet. Vorige week woensdag heb ik ze dan ook maar gemaild (zowel naar info als naar de planning) en weer ontvang ik geen enkel antwoord. Zelfs niet wanneer ik in de mail zet dat wanneer ik maandag niets gehoord zou hebben dat ik ontbind. Net weer beloofd maar aan de telefoon kunnen ze alleen maar mailen dat ik gebeld moet worden, maar onderhand weet ik wel dat niets gebeurt.

Ik weet niet meer wat ik nou moet doen of hoe ik een keer duidelijkheid kan ontvangen. Eigenlijk wil ik niets liever als van BonGO solar af, want van mijn vertrouwen is niets meer over.

DeetjeB
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 okt 2021 18:41

Re: Verschrikkelijke ervaring plaatsing zonnepanelen

Ongelezen bericht door DeetjeB »

ik hoop voor u dat u geen aanbetaling heeft gedaan..

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verschrikkelijke ervaring plaatsing zonnepanelen

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer de bestelde panelen niet meer leverbaar zijn en het alternatief 2000 extra kost lijkt het mij logisch dat u van de opdracht afziet. Zij blijven in gebreke.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 943
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Verschrikkelijke ervaring plaatsing zonnepanelen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

crazyme schreef:
13 jun 2022 20:33
Wanneer de bestelde panelen niet meer leverbaar zijn en het alternatief 2000 extra kost lijkt het mij logisch dat u van de opdracht afziet. Zij blijven in gebreke.
Blijkbaar is TS toch akkoord gegaan met deze prijsstijging. De panelen zouden 27 april worden geplaatst.

Ik zou een aangetekende brief sturen dat de panelen binnen één maand geleverd en geïnstalleerd worden en dat u anders de overeenkomst annuleert.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verschrikkelijke ervaring plaatsing zonnepanelen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mag ik vanuit gaan dat u akkoord bent gegaan met de prijsverhoging? Dan valt hiertegen niks meer te doen.

Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd staat een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken (volgens mij past deze pagina het beste bij deze situatie).

Geef hun 1 maand de tijd om alsnog het product te leveren en te installeren. Indien hun dat niet doen, neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Verschrikkelijke ervaring plaatsing zonnepanelen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

laat ze schriftelijk weten dat u nakoming van de opdracht wenst binnen 15 dagen en als zij niet binnen deze termijn plaatsen u de opdracht ontbind en eventueel voorschot terug wilt ontvangen op uw rekening.

cornel33
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2021 16:19

Re: Verschrikkelijke ervaring plaatsing zonnepanelen

Ongelezen bericht door cornel33 »

Waarom via een beurs kopen?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Verschrikkelijke ervaring plaatsing zonnepanelen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

cornel33 schreef:
17 jun 2022 14:51
Waarom via een beurs kopen?
Dat zegt TS helemaal niet.

Plaats reactie