LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar moet cv monteur in coronatijd bij zijn?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
beeperhorrie
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2017 20:35

Waar moet cv monteur in coronatijd bij zijn?

Ongelezen bericht door beeperhorrie »

Er moet binnenkort bij mij onderhoud worden gepleegd aan de cv ketel, het ding gaat bijna dagelijks in storing dus uitstel is geen optie meer. Maar nu vraag ik mij af waar de monteur allemaal bij moet zijn.
Natuurlijk bij de CV, dat is logisch. Maar moet hij ook door onze woonkamer naar achter om bij de gasmeter te zijn? Of in onze keuken bij het gasfornuis? Of in alle kamers om de radiatoren na te lopen (dat laatste denk ik niet want we hebben geen probleem met de radiatoren qua warmte, lekkage of lucht, maar ik ben natuurlijk geen monteur). Ons huis is klein maar ook erg vol met allerlei prullaria wat wij mooi vinden. Alles ontsmetten na zo'n bezoek is bijna niet te doen.

Zowel mijn vrouw als ik hebben gezondheidsproblemen en zijn al wat ouder waardoor we erg goed op corona besmetting moeten passen. Mijn vrouw is hartpatiënt en ik heb een vorm van taaislijm. Boodschappen laten we bezorgen (en ontsmetten we voor we ze inruimen net als de post). Werk is er nu even niet dus dat gaat allemaal goed, onze contacten zijn tot een absoluut minimum beperkt.
Maar een monteur ken je niet. Hoe gaat zo iemand om met deze situatie? Voor zijn privé weet je dat gewoon niet.
Ze zullen zich ongetwijfeld tijdens de werkzaamheden aan de regels houden maar dat is maar een heel beperkte veiligheid als zo iemand het virus wel bij zich draagt maar niet ziek is. Mondkapjes werken tenslotte maar beperkt en het virus kan zeer lang op oppervlakken aanwezig blijven. Alles waar de monteur in de buurt is geweest moet dus preventief worden ontsmet, we kunnen het risico niet lopen.